دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

هر دلار آمریکا با بیش از ۱۰ لیر مبادله شد
هر دلار از نرخ برابری ۱۰.۳ لیر هم فرا رفت. دومینوی ریزشی لیر ترکیه کماکان ادامه دارد و حتی اخبار خوبی نظیر کاهش نرخ بیکاری نیز کماکان نتوانسته است جو روانی ایجاد شده را از بین ببرد. دور جدید سقوط لیر پس از آن آغاز شد که بانک مرکزی با نادیده گرفتن حساسیت شدید بازار، نرخ بهره را کاهش داد آن هم دو درصد کاهش که بسیار بیشتر از انتظارات بازار بود.

آژانس: ایران به نقض محدودیت‌ها ادامه می دهد
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آژانس ادعا کرد: «ایران همچنان به نقض بسیاری از محدودیت‌های توافق هسته‌ای از جمله سطح غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود ادامه می‌دهد». آژانس ادعا کرده است که ما قادر به نصب دوربین‌های جایگزین در سایت تِسا کرج نیستیم و بازرسان ما همچنان در معرض بازرسی‌های فیزیکی شدید توسط مقامات امنیتی ایران قرار دارند.

روسیه توافق با ایران بر سر میدان گازی چالوس را تکذیب کرد
دو روز پس از ادعای «اویل‌پرایس» درمورد توافق تهران - مسکو بر سر اکتشاف و توسعه میدان گازی چالوس، سفیر روسیه در تهران این مطلب را تکذیب کرد. سفیر روسیه در ایران می‌گوید: این‌گونه اخبار جعلی توسط سرویس‌های ویژه آمریکا به منظور آسیب رساندن به روابط دوستانه روسیه و ایران شکل داده می‌شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری درگذشت
آیت‌الله شیخ محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی در یکی از بیمارستان‌های تهران بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

رهبر معظم انقلاب: بازار کشور در اختیار شرکت‌های داخلی باشد
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی گفتند: یک شرط لازم برای تقویت شرکتهای دانش‌بنیان این است که بتوانیم محصولات آنها را در داخل کشور رایج کنیم. راهش این است که تولیدی که او میکند دیگر واردات نداشته باشد، باز یک عده‌ای جنجال نکنند مثل قضیه‌ی لوازم خانگی که چرا شما گفتید که لوازم خانگیِ فلان کشور را مثلاً‌ فرض کنید که نیاورند؛ لازمه‌ی رشد شرکتهای داخلی و تقویت آنها این است که بازار داخل را در اختیار تولید داخلی بگذاریم.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۶ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ به ۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۹۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۵۳۱ نفر رسید.

رهبر معظم انقلاب: تشویق جوان نخبه به ترک کشور خیانت است
رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی گفتند: کشور ما از لحاظ استعداد ذهنی از متوسط جهان بالاتر است این ادعا نیست، این چیز ثابت شده است و مسلم است یعنی بالقوه‌ کشور ما نخبه است، ملت ما بالقوه نخبه است. ایشان گفتند: در بعضی از دانشگاهها عناصری هستند که جوان نخبه را تشویق میکنند به ترک کشور، من صریح میگویم این خیانت است، این خیانت است، این دشمنی با کشور است، دوستی با آن جوان هم نیست.

طرح سالیون برای توافق موقت با ایران
اکسیوس نوشت: به گفته سه منبع اسرائیلی و آمریکایی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، در دیدار با همتای اسرائیلی خود ایده توافق موقت با ایران برای خرید زمان بیشتر برای مذاکرات هسته ای را مطرح کرد. ایده این بود که در ازای توقف ایران (مثلاً توقف غنی‌سازی اورانیوم تا 60 درصد)، ایالات متحده و متحدانش می‌توانند برخی از سرمایه‌های مسدود شده ایران را آزاد کنند یا معافیت‌های تحریمی برای کالاهای بشردوستانه ارائه کنند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار