دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
به صد روزگی دولت سیزدهم رسیده ایم و سیاست خارجی برگی مهم برای ارزیابی کارنامه این دولت است.

به گزارش آوای خزر؛ تعامل ایران با همه کشور‌های جهان با تمرکز بر "همسایگان و منطقه" و البته تمرکز بر "دیپلماسی اقتصادی" در خط اول برنامه دولت در حوزه سیاست خارجی نوشته شد و به نظر می‌رسد در صد روز اول دولت برای رسیدن به این مقصد ریل گذاری را آغاز کرده است.
از ملاقات‌های دیپلماتیک و گفتگو‌های تلفنی و رایزنی‌ها در سطح وزیر و معاونان وزیر که بگذریم؛ حضور ایران در اجلاس سران شانگ‌های به عنوان اولین سفر خارجی رئیس جمهور، یک شاخص برای ارزیابی عملکرد دولت است.
ایران در ماه نخست فعالیت رئیس جمهور به عضویت "دائم" سازمان اقتصادی شانگ‌های در آمد؛ کارشناسان محسوس بودن چرخش نگاه دولت به سمت شرق را عامل پذیرش ایران از سوی اعضای شانگ‌های دانستند.
شانگ‌های حدودا نیمی از جمعیت جهان؛ حدود ۶۵ درصد بازار جهان، دو عضو از شورای امنیت یعنی چین و روسیه، و تعدادی از قدرت‌های نوظهور جهانی را در دل خودش جا داده؛ همچنین تنها سازمان با ماهیت اقتصادی سیاسی و امینتی است که بدون حضور غرب و با نادیده گرفتن سلطه آمریکا بنا شده است. همه این‌ها را فرصتی برای رونق دیپلماسی اقتصادی، خنثی کردن تحریم‌ها و اثرگذاری مثبت بر معیشت مردم می‌دانند.
دیدار‌های دو جانبه در حاشیه اجلاس شانگ‌های و امضای هشت توافق نامه بین ایران و تاجیکستان به عنوان میزبان اجلاس از دیگر دستاورد‌های اولین سفر خارجی رئیس جمهور بوده است.
دومین سفر خارجی رئیس جمهور هم به منطقه بود؛ به عشق آبادِ ترکمنستان برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران اکو؛ حضور ایران در اجلاس اکو را مکمل عضویت ایران در سازمان شانگ‌های می‌دانند، پیمانی برای متصل کردن کشور‌های عضو با هدف اصلی "ارتقای توسعه اقتصادی".
در حاشیه اکو، هم روابط ایران و ترکمنستان با هدف رفع مشکلات پیش آمده بین دو کشور باز تعریف شد، هم یک قرارداد سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان بسته شد که سالانه حدود ۲ میلیارد متر مکعب گاز ترکمنستان را از خاک ایران به جمهوری آذربایجان منتقل می‌کند. این گاز از مسیر ایران به جمهوری آذربایجان منتقل می‌شود و ایران گاز مصرفی موردنیازش در ۵ استان را به عنوان حق انتقال این گاز برداشت می‌کند.
وقتی عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی ورق می‌خورد، موضوع تامین واکسن کرونا از طریق دیپلماسی به عنوان یکی از دستاورد‌ها خودنمایی می‌کند.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تقریبا بیش از ۸۰ درصد واکسن وارد شده به کشور، از چین و دیگر کشورها، طی نزدیک به ۲ ماه گذشته و آغاز به کار دولت سیزدهم محقق شده است.
سیاست خارجی متوازن یکی از شعار‌های دولت سیزدهم بوده؛ یعنی به موازات نگاه به شرق، نگاه به غرب هم حفظ شده است. آغاز مذاکرات برای لغو تحریم‌ها با گروه ۱+۴ از زمان شروع به کار دولت در دستور کار قرار گرفته است.
گفتگو‌ها از ۸ آذر با یک دستور کار مشخص آغاز شد و روز جمعه دور اول آن با ارائه بسته‌های پیشنهادی ایران به هیئت‌های مذاکره کننده ۱+۴ به پایان رسید
در ۱۰۰ روز گذشته کارنامه سیاست خارجی ایران برگ‌های دیگری هم داشته، از آغاز مذاکرات با عربستان که مثبت و سازنده توصیف شده تا آماده سازی پیش نویس سند راهبردی همکاری ایران و روسیه؛ از حضور ایران در اجلاس بغداد تا برگزاری اجلاس کشور‌های همسایه افغانستان در تهران؛ این‌ها بخشی از فعالیت دولت در حوزه سیاست خارجی بوده است.
صد روز نه فرصتی کم برای ارزیابی کارنامه هاست و نه فرصتی کافی، اما تا همین جای کار می‌توان عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی را "رو به جلو" و "همراه با "ریل گذاری برای تحقق شعار دیپلماسی اقتصادی" با تمرکز بر "منطقه و همسایگان" دید.

 
کد ویدیو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها