دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

وعده رئیسی: در کوتاهترین زمان، فقر مطلق را ریشه کن می‌کنیم

ابراهیم رئیسی با بیان اینکه ریشه کن کردن فقر مطلق از برنامه های کوتاه مدت دولت است تصریح کرد: این موضوع اولویت ماست تا کسی در اولیه های زندگی دچار مشکل نباشد و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. وی گفت: توانمند سازی محرومان از دیگر برنامه های دولت سیزدهم است و اساس کار ما توانمند سازی آنها است .

پایان دور هفتم مذاکرات وین

اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام و همچنین هفتمین دور مذاکرات وین به پایان رسید. گفتگوها به زودی از سر گرفته خواهد شد. مورا مذاکره کننده اتحادیه اروپا هم گفت: پیشنهادهای تهران را در متونی که در حال کار روی آن هستیم گنجاندیم. او گفت: ۸۰ درصد متن پیش‌نویس توافق احتمالی برای احیای برجام مورد توافق مذاکره‌کنندگان قرار گرفته است. او گفت: بازآفرینی یا تدوین دوباره برجام در دستور کار نیست و مذاکرات صرفاً با هدف بازگشت به برجام انجام می‌شود. نماینده چین هم گفت: در وین بر سر یک متن مشترک برای مذاکرات آتی به توافق رسیدیم. همچنین مذاکره کنندگان تروئیکای اروپایی هم در بیانیه ای گفتند: توقف مذاکرات ناامیدکننده است، البته به تصمیم باقری برای بازگشت به تهران جهت رایزنی احترام می‌گذاریم. آنها گفتند: پیشرفت‌های حاصل شده در ۲۴ ساعت اخیر، روند مذاکرات را به زمان گفتگو‌های دولت قبلی که در خرداد ماه متوقف شد، نزدیک کرده است. علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین نیز گفت اگر طرف مقابل دیدگاه‌ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد گفت‌وگوهای دور جدید می‌تواند اخرین دور مذاکرات باشد و در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسم. وی تصریح کرد که سرعت دستیابی به توافق بستگی به طرف مقابل دارد.

تصویب قطعنامه «حقوق بشری» علیه ایران در سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد جمعه (به وقت تهران) با تصویب قطعنامه‌ای درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده به تکرار اتهامات علیه ایران پرداخت. این قطعنامه با ۷۸ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۶۹ رأی ممتنع به تصویب رسید.‌

 

 

مرگ کودک اهوازی در شبکه فاضلاب؛ آبفا و شهرداری یکدیگر را مقصر می دانند

چند روزی از مرگ کودک ۲ ساله اهوازی در کانال فاضلاب روباز در یکی از مناطق این شهر می گذرد که آب و فاضلاب و شهرداری اهواز با صدور اطلاعیه هایی همدیگر را مقصر این حادثه اعلام کردند.

 

گروسی: مذاکرات بدون بازرسی، موفقیت‌آمیز نخواهد بود

گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همزمان با برگزاری مذاکرات برجامی در وین، اعلام کرد که این مذاکرات، بدون انجام عملیات بازرسی، موفقیت‌آمیز نخواهد بود و ایران بیشترین سود را از احیای عملیات بازرسی خواهد برد.

 

کوهنورد گمشده در دیزین جان باخت

مدیر بحران فرمانداری کرج از نجات کوهنوردان در ارتفاعات دیزین خبر داد و گفت: ۹ کوهنورد مفقودشده طی دو مرحله تفحص پیدا شدند و یک کوهنورد نیز بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

 

امام جمعه اهل ‎سنت آزادشهر برکنار شد

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان طی حکمی امام جمعه جدید اهل سنت آزادشهر را منصوب کرد. برخی سخنان مولوی گرگیج امام جمعه پیشین اهل سنت آزادشهر در هفته گذشته باعث اعتراض و گلایه مسلمان شیعه و سنی شده بود.

 

توصیه عضو مجمع: ساخت مسکن برای مجردها به سبک ژاپنی 

آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که شمال شهر تهران مرده است،‌ گفت: برای ساخت مسکن مجردها نیز می‌توان از کشوری مانند ژاپن الگوبرداری کرد.

 

درخواست علم الهدی برای محاکمه صحرایی برخی روزنامه‌نگاران

علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: بازگوکنندگان حرف‌های دشمن در مطبوعات و فضای مجازی، لشکر دشمن هستند و باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند؛ اگر کسی در مقابل جهاد تبیین یک روزنامه یا فضای مجازی قرار گیرد و با جهادگران تبیین مقابله کند؛ دشمن و عامل نفوذی دشمن است و دستگاه‌ها باید او را تعقیب کنند تا در ورق پاره روزنامه‌اش هر چیزی می‌خواهد ننویسد و اسمش را آزادی بیان بگذارد. در دنیا اینها را محاکمه صحرایی می‌کنند.

 

خبر رسانه دولت سیزدهم علیه انگلیس، فرانسه و آلمان 

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: یک منبع آگاه در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که تلاش سه کشور اروپایی برای تخریب روند مذاکرات وین در حدی است که با طرف‌های مذاکره، از جمله اتحادیه اروپا، چین، روسیه و حتی امریکا به تنش رسیده‌اند.

 

وزیر علوم : اگر در خط ولایت نباشید با کسی تعارف نداریم

زلفی گل وزیر علوم گفت: احترام افراد با هر مقام و مسندی تا زمانی حفظ می‌کنیم که در خط نظام و انقلاب و ولایت باشند در غیر این صورت با کسی تعارف نداریم چراکه انقلاب و نظام به راحتی به دست نیامده است.

 

درگذشت خبرنگاری که باعث سقوط دیوار برلین شد

ریکاردو اهرمان، خبرنگار ایتالیایی در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او به دلیل پرسش سرنوشت‌سازش که باعث شد آلمان شرقی کمونیست دیوار برلین را بگشاید در خاطره‌ها خواهد ماند. اهرمان بود که در سال ۱۹۸۹ سخنگوی دولت آلمان شرقی، گونتر شابفسکی را واداشت تا توضیح دهد سفر شهروندان به خارج از آلمان شرقی مجاز است و هنگامی که اهرمان اصرار کرد تا بداند از چه زمانی مجاز خواهد بود شابفسکی ناگهان اعلام کرد «از الان، از همین حالا»؛ و در فاصلهٔ چند ساعت دیوار برلین فروریخت.

 

گروسی: درباره نحوه ناپدید شدن دوربین‌های سایت کرج شک‌هایی داریم

گروسی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی در پاسخ به سوال رویترز درباره اینکه آیا با طرف ایرانی درباره پر کردن فاصله زمانی ایجاد شده در اطلاعات دوربین‌های سایت کرج توافقی حاصل شده ادعا کرد: ‌«هنوز خیر، ما درباره نحوه ناپدید شدن دوربین‌ها شک‌هایی داریم و در این‌باره از آن‌ها سوال کرده‌ایم». وی مدعی شد: «در بیانیه‌ مشترکی که اصلاً صادر نشده است، به طریقی به این مسئله نیز پرداخته بودیم. اما متأسفانه از آنجا که نتوانستیم دوباره دیداری داشته باشیم، تصمیم گرفتیم این مسئله را کنار بگذاریم اما در این باره صحبت‌ها را مجدداً در آینده بسیار نزدیک آغاز خواهیم کرد. تعهد من بر این است که بر روی این مسئله اصرار کنم تا شفاف‌سازی صورت گیرد».

 

عضو خبرگان: خرید زمین مجازی در متاورس از نظر شرعی جایز نیست

اعرافی عضو مجلس خبرگان در پاسخ به سوالی مبنی بر «چیستی حکم پدیده جدید متاورس که فروش زمین‌های مجازی است» گفت: حکم این مسئله عدم جواز است چون شَیءْ را با لاشَیءْ و مال را با لامال نمی‌توان مبادله کرد. وی افزود: این حقه همیشگی آمریکا بوده است که بر سر سایر مملکت‌ها کلاه بگذارد؛ با همین شیوه‌های ناعادلانه اکنون آمریکا به یکی از قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: