دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷

به گزارش آوای خزر،  مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

طالبان پخش موسیقی در داخل خودرو را ممنوع کرد
خبرگزاری کابل در صفحه توییتر خود نوشت: «وزارت امر به معروف و نهی از منکر در کابل به رانندگان توصیه کتبی کرده که از پخش موسیقی خودداری کنند و زنان بی‌حجاب را سوار نکنند».

نماینده حامی دولت: در رابطه با همسایگان در بهترین شرایط هستیم
جوادکریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تمجید از دولت سیزدهم گفت: روابط و مناسبات ایران با کشورهای همسایه در ماه‌های اخیر در بهترین شرایط در سال‌های اخیر قرار دارد. گفت: در ۱۲۰ روز اخیر مسائل کشور در رابطه با ترکمنستان، قرقیزستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، افغانستان و امارات حل شد و امروزه در بهترین شرایط هستیم و روز به روز هم روابط بهتر می شود. او گفت: به وزارت خارجه پیشنهاد دادم در رسانه ملی، معاون اقتصادی و دیپلماسی وزارت خارجه بعنوان نفر دوم وزارت امور خارجه با مردم صحبت کند.در دولت قبل چهره دوم سید عباس عراقچی بود عراقچی یعنی مذاکره؛ الان مذاکره چیز مهمی نیست شد که شد؛ نشد هم کارمان را انجام می دهیم.

درخواست مجردها در مسکن دولتی برخلاف وعده وزیر، رد شد
در حالی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از امکان ثبت‌نام افراد مجرد در نهضت ملی مسکن خبر داده بود که درخواست این افراد در سامانه ثمن رد می‌شود.

واکنش وزیر آموزش و پرورش به تجمع معلمان
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره تجمعات فرهنگیان عنوان کرد: معلمان خواسته صنفی دارند و این را تجمعی که معلم در مقابل نظام است تلقی نکنید، معلمان وقتی مشاهده کردند به حرف‌هایشان توجهی نمی‌شود، این اتفاق افتاده است بنابراین باید سازمانی ایجاد کنیم تا حرف و اعتراض معلم را بشنویم، امشب (شنبه شب) جلسه‌ای با معلمان داریم تا حرف‌های آنها را بشنویم.

ایران: بازرسانِ جاسوس را نمی‌پذیریم
محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه ما هیچ رفتاری خلاف پروتکل های آژانس انجام نداده ایم گفت: آنها [بازرسان] هم باید رعایت کنند. همان چارچوب و ضوابط را باید رعایت کنند. همه جای دنیا هم همین طور است. کجا بی در و پیکر است که شما هر کاری دلتان خواست بکنید. او افزود: ما در همان چارچوب برایشان احترام قائل هستیم و بازرسانی را که از سابقه‌هایشان مشخص است که عامل سرویس‌های بیگانه هستند، نمی‌پذیریم.

انفجار اُمیکرون در ایران، ۳ هفته بعد؟
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه معمولا پس از سه هفته از شروع ابتلای اولیه، سویه جدید وضعیت انفجاری خود را نشان می دهد، در عین حال گفت: به همین منظور باید در فرصتی که داریم تزریق دز سوم واکسن به سرعت انجام شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۴۲ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و یکهزار و ۱۲۱ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۳۴۸ نفر و مجموع بیماران به ۶ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۰۵ نفر رسید.

ایجاد انگیزه افزایش در روضه‌های خانگی؟
علیرضا پناهیان نایب‌رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه مادری که روضه می‌گیرد فرزندان خود را بیمه کرده است، گفت: بسیاری از سیاست‌های ما مانند ایجاد انگیزه ازدیاد نسل باید در روضه‌های خانگی شکل بگیرد و این روضه ها می‌تواند در ترویج مباحث فرهنگی بسیار مؤثر باشد.

قوه قضائیه: مرکز وکلا و کانون وکلا تجمیع شوند
حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ادامه فعالیت دو نهاد موازی مرکز وکلا و کانون وکلا را به مصلحت نمی‌دانیم، بیان کرد: ضرورت دارد دو نهاد مربوط به وکالت یعنی مرکز وکلا و کانون وکلا تجمیع شوند تا بدین واسطه قانون جامع وکالت تدوین شود؛ چرا که معطل‌های ناشی از افتراق این دو نهاد تاکنون مانع از تدوین قانون جامع وکالت شده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: