دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹
استاندار مازندران درباره پلاژ‌های تفریحی دولتی در حریم ۶۰ متری سواحل استان گفت: پیشنهاد واگذاری به بخش خصوصی دادیم تا مردم به راحتی در سواحل تردد کنند.
به گزارش آوای خزر، آقای سید محمود حسینی پور در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که کدام یک از دستگاه‌های دولتی باید از حریم سواحل شمالی عقب بنشینند؟ افزود: هر گونه دخل و تصرف در ساحل ۶۰ متری ممنوعیت قانونی دارد حتی با آزادسازی ۶۰ متری ساحل هم ایجاد تأسیسات در قالب طرح‌های خدمات عمومی، تفریحی و گردشگری با ممنوعیت قانونی مواجه می‌باشد.
آقای حسینی پور گفت: تصمیم آزادسازی ۶۰ متری از حریم سواحل که در ادوار گذشته هم مطرح بوده، بخشی آزاد شده و بخشی دیگر هنوز در اختیار بعضی از دستگاه هاست.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی مختلفی هنوز در حریم ۶۰ متری سواحل قرار دارند، ولی الآن در حریم ۶۰ متری ۹۲ درصد را آزاد کردیم.
استاندار مازندران درباره اینکه چقدر زمان می‌برد تا ساختمان‌هایی که در حریم سواحل و غیرقانونی هستند تخریب شوند؟ افزود: موضوع، تخریب ساختمان‌ها نیست و ساختمان‌هایی که تحت عنوان پلاژ‌ها می‌باشد توسط دستگاه‌ها فنس کشی شده است و اجازه ورود مردم به حریم دریا را نمی‌دهند.
آقای حسینی پور ادامه داد: پیشنهادی به رئیس جمهور ارائه شد که دستور دهد پلاژ‌های دولتی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و این حریم‌ها باز شوند و همه مردم از سواحل استفاده کنند.
وی گفت: به همه مردم قول می‌دهیم در تابستان سال آینده بتوانند از همه سواحل استفاده کنند.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در منطقه نکا هم اگر دستگاه‌ها همکاری کنند تا پلاژ‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم راه برای همه مردم باز خواهد شد.
آقای حسینی پور تصریح کرد: رئیس جمهور نیز مصمم است که این اتفاق بیفتد و ما هم موظف هستیم دستور را اجرایی کنیم و با قاطعیت این موضوع را دنبال می‌کنیم و موانع را
برطرف می‌کنیم و پلاژ‌های دولتی را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و بخش خصوصی هم باید مکلف شود در اختیار مردم قرار دهد.
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: