تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
این ویروس با ویروس MERS-CoV مرتبط است که در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در کشورهای خاورمیانه کشف شد و شبیه SARS-CoV-۲ است که باعث عفونت کروناویروس در انسان می شود.

به گزارش آوای خزر، دانشمندان علوم پزشکی در ووهان چین نسبت به سویه جدیدی از کووید موسوم به "NeoCov" هشدار دادند که پیش بینی می شود سرعت انتقال و میزان مرگ و میر ناشی از آن بالا باشد.

محققان ووهان چین، شهری که ویروس کووید-۱۹ برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در آنجا شناسایی شد، نسبت به سویه جدیدی از کروناویروس موسوم به "NeoCov" در آفریقای جنوبی هشدار دادند که میزان مرگ و میر و انتقال بالایی دارد.

همچنین گزارش اسپوتنیک حاکی از آن است که سویه NeoCov جدید نیست.

نتایج مطالعات حاکی از آن است در حالیکه سویه NeoCoV در یک جمعیت خفاش در آفریقای جنوبی کشف شد و تنها در میان این حیوانات گسترش یافته است، اما NeoCoV و نوع نزدیک به آن یعنی PDF-۲۱۸۰-CoV می توانند انسان ها را آلوده کنند.

به گفته محققان دانشگاه ووهان تنها یک جهش برای نفوذ این ویروس به سلول های انسانی لازم است.

به گزارش ایسنا به نقل از تریبیون ایندیا، یافته‌های محققان حاکی از آن است که کروناویروس جدید به دلیل نوع متفاوت اتصال به گیرنده ACE۲ نسبت به پاتوژن کروناویروس، یک خطر جدی محسوب می شود و به همین دلیل نه آنتی‌بادی‌ها و نه مولکول‌های پروتئینی تولید شده در بدن افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی یا افرادی که واکسینه شده‌اند، نمی‌توانند در برابر سویه NeoCoV مصون بمانند.