دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
رئیس محیط زیست قائمشهر تشریح کرد
علت بوی نامطبوع در منطقه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست قائمشهر، علت بوی نامطبوعی که گفته می‌شود به‌دلیل انباشت زباله است و گاهی اوقات در مناطقی از این شهرستان منتشر می‌شود را تشریح کرد.
"زمان رضااحمدی" پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، با اشاره به این مطلب، اظهار داشت: در کیلومتر چهار جاده قائمشهر – کیاکلا جایی که سایت دفن زباله قائمشهر قرار دارد، یک واحد تولیدی با نام "بازیافت مواد پروتئینی مفید طبرستان" نیز قرار دارد که تولیدکننده خوراک دام و طیور است.

او تصریح کرد: این واحد تولیدی، سیستم بوسوز دارد، اما گاهی بیش از ظرفیت کار می‌کند و بوی آن در کنار بوی همیشگی زباله، تمام منطقه را فرامی‌گیرد و موجبات آزار مردم را فراهم می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قائمشهر گفت: پنج‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه کارشناسان ما از این مجموعه‌ی شبانه‌روزی که یکی از واحد‌های آلاینده استان است، بازدید کردند و مشخص شد که بیش از ظرفیت کارخانه کار کردند.

این مسوول ادامه داد: به شرکت کتباً اخطار قانونی دادیم که اولاً مطابق با ظرفیت تولید شود، دوماً در مدت دو هفته نسبت به رفع آلودگی اقدام کند.

رضااحمدی درباره آخرین وضعیت محل دفن زباله قائمشهر، بیان کرد: این سایت در حال ساماندهی است. حجم کار بالاست. به دلیل اهمیت موضوع و مطالبات مستمر مردمی برای ساماندهی این وضعیت، دادستان و فرماندار شهرستان قائمشهر نیز پای کار آمدند تا واحد لندفیل و پردازش زودتر راه‌اندازی شود.
 
علت بوی نامطبوع در منطقه

او ادامه داد: در محل دفن فعلی زباله خاک‌پاشی و آهک‌پاشی انجام می‌شود. پیگیر راه‌اندازی واحد پردازش و لندفیل هستیم. شهرداری قائمشهر پیگیر احداث تصفیه شیرابه در سایت دفن زباله است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قائمشهر بیان کرد: کار لندفیل رو به اتمام بوده، و ۵۰ درصد واحد پردازش انجام شده است.

این مسوول ادامه داد: باوجود تلاش‌ها و پیگیری‌های شهرداری، اما این سازمان نیاز به اعتبار دارد تا واحد پردازش یا کمپوست را تکمیل و راه‌اندازی کند.
 
رضااحمدی در پایان گفت: به‌طور میانگین در شرایط عادی، روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن زباله در قائمشهر جمع‌آوری می‌شود.
 
به گزارش آوای خزر، نمایشگاه بین‌اللملی قائمشهر در هفته‌ای که گذشت؛ میزبان دو نمایشگاه در بخش توانمندی‌های بانوان استان و صنایع ساختمانی در سطح کشوری بود.

بوی نامطبوع شبیه انباشت زباله در منطقه، در ورودی نمایشگاه که بیشتر آن را با رودخانه و پل "تلار" و جاده قائمشهر به بابل می‌شناسیم؛ رهگذران را سخت آزرده‌خاطر ساخت. در واقع ترکیب بوی همیشگی زباله و بوی متصاعدشده از کارخانه‌ای که با ضایعات مواد پروتئینی، پودر خوراکی برای دام و طیور تولید می‌کند؛ غیرقابل قابل تحمل است.

مردم قائمشهر سالهاست که از بوی مشمئزکننده زباله به ستوه آمده‌اند، لاشخورها/کرکس‌ها بر فراز زباله‌ها پرواز می‌کنند و این نشان از نهایت آلودگی دارد. صحنه‌ای که با روح شهرنشینی سازگار نیست.
 
شهرداری قائمشهر به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته‌است پروژه کمپوست را تکمیل کند. از سوی دیگر انتظار برای اعتبارات قطره‌چکانی بخش دولتی نیز، کندی کار را مضاعف کرده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار