دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

فوتی های کرونا همچنان سه رقمی
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۳۸۷۵۷ مبتلای جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۱۱۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۸۴۲ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۸ نفر رسید.


جمع‌بندی نهایی در ۴ حوزه مذاکراتی وین با مراجع عالی کشور
خبرگزاری دولت نوشت که تیم مذاکره کننده ایران در حالی عازم وین شده است که در هماهنگی کامل با نهادهای عالی کشور، به دستور کار مشخص درباره چهار حوزه مذاکراتی در وین رسیده است. بر اساس این گزارش، تیم مذاکره‌کننده ایران، پس هماهنگی‌های صورت گرفته، در هر چهار حوزه مربوط به رفع تحریم‌ها، راستی آزمایی، دریافت تضمین‌ها و موضوع هسته‌ای، با دستور کار مشخص و در هماهنگی کامل با مراجع عالی کشور به وین سفر کرده است.

آغاز واکسیناسیون ۵ تا ۱۲ ساله‌ها
محمد هاشمی سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با هشدار نسبت به خطر اُمیکرون برای کودکان و آمار ۲۰ درصدی بستری‌های تنفسی ‌کرونا در این گروه سنی، در عین حال اعلام کرد: والدین می توانند از امروز جهت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال به مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور مراجعه کنند.


واکنش قوه قضاییه به انتشار تصاویر سرِ بریده خانم اهوازی
ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در چند روز اخیر شاهد دو قتل تلخ "شهادت یک مأمور ناجا و کشته شدن زن اهوازی" در کشور بودیم و همزمان با این اتفاق‌ها سیل عظیمی از انتشار تصاویر حادثه رخ داد. چرا ر همین زمینه قانونی نداریم و اگر هم قانونی در این زمینه وجود دارد ضمانت اجرایی آن چیست؟ گفت: انتشار این تصاویر و یا فیلم ها در فضای مجازی در رسانه ها ممنوع است. فضای مجازی متولیانی دارد و متولیان فضای مجازی باید آنهارا رصد کند و مواردی که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی می شود و مشاهده آن تصاویر بار روانی دارد را نباید اجازه داد در فضای مجازی پخش شود.

روایت قتل خانم ۱۷ ساله اهوازی از زبان پدرش
پدر غزل حیدرنوا خانم ۱۷ ساله اهوازی که شوهرش او را کشته و سر بریده اش را در خیابان چرخانده بود گفت که دخترش پس از خروج از خانه شوهرش، اسیر قاچاقچی‌ها شده بود و عبد جمونگ، همان مرد سوری به آن‌ها پول داده بود. به گفته او قاچاقچی ها سه نفر بودند دو نفر از آنها او را در تهران آزار دادند. او گفت عبدجمونگ از ترس دولت ترکیه دخترش را عقد کرده و برای آنها و همسر غزل عکس می‌فرستاد و آنها را عصبی می‌کرد. او گفت که یکبار ۱۵۰ میلیون تومان و بار دیگر ۱۶ میلیون تومان برای وی واریز کردیم، اما غزل را بازنگرداند. به گفته او، مرد سوری هم در ترکیه بازداشت شده. پدر از خانم ۱۷ ساله اهوازی گفت که سجاد، دامادش شکایت کرده و رضایت هم  نمی‌دهد.

مقاومت طرف‌های مذاکره کننده در وین برای ارایه تضمین به ایران
سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی گفت: آقای امیرعبداللهیان در این جلسه عنوان کرد برخی از طرف‌های مذاکره کننده برای ارایه تضمین‌ها ابتدا مقاومت می‌کردند، اما با ادامه تاکیدات هیات ایرانی این مقاومت کمتر شده است. موسوی ادامه داد: وزیر امور خارجه در این نشست اعلام کرد در مذاکرات هسته‌ای به دنبال تضمین حقوقی، سیاسی، اقتصادی و ذاتی از طرف‌های مذاکره کننده هستیم. وی افزود: به گفته وزیرامور خارجه طرف ایرانی تا اخذ تضمین‌های موثر این روند را ادامه می‌دهد.

موافقت پوتین برای عدم انجام مانور جدید در نزدیکی اوکراین
یک مقام فرانسوی پس از گفتگوی پوتین با امانوئل ماکرون گفت که رئیس‌جمهوری روسیه به عنوان گام اول برای کاهش تنش گفته است فعلاً طرح های نظامی جدیدی را در نزدیکی اوکراین اجرا نخواهد کرد.

افغانستان در صادرات فرش از ایران پیشی گرفت
مرتضی میری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف اظهار داشت: رتبه ایران در صادرات فرش ۴ یا ۵ است و کشورهایی مانند هند و افغانستان در صادرات فرش از ما پیشی‌ گرفته‌اند در حالی که تا چند سال قبل رتبه ایران به طور مستمر اول بود.

نسخه جدید طرح صیانت
متن کامل آخرین نسخه جدید طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی (ویرایش نهم بهمن ماه) در رسانه ها منتشر شده است. در بخشی از این متن آمده است: ارائه‌دهندگان خدمات فضای مجازی به منظور سالم سازی محتوای فضای عمومی خدمات فضای مجازی، موظف اند رأساً مطابق فهرست و ضوابط اعلامی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، حداکثر ظرف مدت ۱۲ ساعت محتوای مجرمانه مزبور را پالایش و گزارش مربوط را به دبیرخانه کارگروه مذکور ارسال نمایند.

دیدار سردار قاآنی با مقتدی صدر در نجف
منابع عراقی اعلام کردند که سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با مقتدی صدر در منطقه الحنانه در نجف اشرف دیدار کرده است. گفته می‌شود این دیدار در ادامه گفتگو‌ها برای تسهیل مشکلات سیاسی در مسیر تشکیل دولت عراق صورت گرفته است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها