دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
یک فعال اقتصادی اعلام کرد
بی‌خطرسازی پسماندهای کارخانه
مدیر کارخانه پارس‌کروم خزر گفت: بی‌خطرسازی پسماند این شرکت که چهار دهه پیش، توسط لهستانی‌ها ساخته شده بود، با شبیه‌سازی دستگاه‌های تحریمی انجام شده است.
به گزارش آوای خزر، علی نیازی امروز در افتتاحیه خط بی‌خطرسازی پسماند شرکت پارس‌کروم خزر با بیان اینکه در ۱۶ ماه گذشته توانسته است کارخانه را به حد نرمالی برساند، افزود: ما یکی از کارخانجات بحران‌زای کشور و استان مازندران بودیم، اما با همت و تلاشی که صورت گرفت، مشکلات بدهی شرکت به سایر شرکت‌ها، تامین اجتماعی و مطالبات ۱۰۰ بازنشسته، و مالیاتی و ... را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتیم.

این فعال اقتصادی با اشاره به بحث پسماند‌های ویژه در کارخانه بیان کرد: در ۶ ماه گذشته، طرح مطالعاتی، خرید و نصب دستگاه‌های بی‌خطرسازی پسماند‌های ویژه انجام گرفت که به لحاظ زیست محیطی، یک کار سنگین و بزرگی بوده است.

او با اشاره به ساخت کارخانه توسط لهستانی‌ها، تصریح کرد: دورانی را پشت سر گذاشتیم که مهندسان ما به لهستان می‌رفتند و آموزش می‌دیدند و تعدادی از مهندسان نیز اینجا کار می‌کردند، ولی مدت طولانی‌ست که دیگر در کارخانه حضور ندارند.

نیازی ادامه داد: پروژه بی‌خطرسازی پسماند نیز با همین امکانات داخلی انجام شده است؛ هم روند تولید را تغییر دادیم و هم با شبیه‌سازی دستگاه‌هایی که تحریم بودیم و به ما نمی‌دادند، توانستیم مشکل را حل کنیم.

او ظرفیت این خط را روزانه ۵ تا ۶ تن اعلام کرد و گفت: پسماند روزانه‌ای که با توجه به ظرفیت فعلی کارخانه بی‌خطرسازی می‌شود، ۲ تا ۳ تن است.

افزایش بالای گازب‌ها و واردات بی‌رویه؛ ۲ مشکل اساسی کارخانه پارس‌کروم

مدیریت کارخانه پارس‌کروم خزر با اشاره به مصرف روزانه ۸ هزار لیتر مازوت و ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل تا تیرماه امسال در کارخانه پارس‌کروم، گفت:، اما با اتمام پروژه گازرسانی و هزینه‌کرد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این بخش، از تیرماه ۱۴۰۰ تا امروز، خط تولید با استفاده از گاز به کار خود ادامه می‌دهد.

او اضافه کرد: شرکت گاز به ما اعلام کرده بود که اگرپروژه گازرسانی را انجام دهید، مصرف ماهانه شما ۳۰ میلیون تومان است، اما در حالی‌که در سه ماه تابستان ۱۰ هزارمترمکعب گاز مصرفی داشتیم و ۴۰ میلیون تومان هزینه آن شد؛ در مهرماه ۲۰ هزار مترمکعب مصرف گاز محاسبه شد و به ۷۰ میلیون تومان رسید. در ماه گذشته (دی ماه) نیز ۵۸ هزار مترمکعب مصرف گاز محاسبه شد و این رقم به بیش از ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

نیازی با بیان اینکه با احتساب هزینه و درآمد، پرداخت روزانه ۱۷ میلیون تومان گازب‌ها که ا اعتقاد داریم نباید به این میزان باشد، نمی‌توانیم بدون دغدغه کار کنیم. مسوولان باید برای این افزایش چند برابری گازب‌ها فکری بکنند تا تولیدکننده با آرامش و امنیت خاطر به کار و تلاش بپردازد.

این فعال اقتصادی همچنین از واردات بی‌رویه سولفات بازیک انتقاد کرد و گفت: کارخانه پارس‌کروم خزر تنها تولیدکننده این مواد در کشور برای هزار صنعت چرم‌سازی است و ۴۰ درصد نیاز داخلی کشور را تامین می‌کند، اما واردات بی‌رویه، تنها کارخانه تولید مواد اولیه شرکت‌های چرم‌سازی را با مشکل مواجه کرده است.

او در پایان اعلام کرد که شرکت پارس‌کروم نیز در تهیه مواد مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه است؛ تهیه مواد و گرانی مواد بسیار مشکل‌ساز شده است، "گوگرد" که دولتی است و در بورس عرضه می‌شود، افزایش بسیار فزاینده‌ای داشته است.

به گزارش آوای خزر و بنا به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست، نزدیک به ۳۰ هزار تن پسماند ویژه صنعتی و خطرناک، هم‌اکنون در کارخانه پارس‌کروم خزر دپو شده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار