دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم.

آیت الله ری شهری درگذشت
آیت الله ری شهری، در زندگی خود عناوین سیاسی و کاری متعددی داشت: وزیر اطلاعات (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۸)، دادستان کل کشور، دادستان دادگاه ویژه روحانیت، سرپرست حجاج ایرانی، نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری، حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی و دادگاه انقلاب ارتش، نایب تولیت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث.

 

آمادگی امریکا برای گرفتن«تصمیم‌های سخت» درباره برجام حتی در صورت شکست
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که «واشنگتن آماده تصمیم های سخت برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران به محدوده‌های تعیین شده در توافق برجام است.»ند پرایس، در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود، در پاسخ به سوالی درباره احتمال خارج کردن سپاه پاسداران از لیست سازمانهای تروریستی گفت: «ما در معرض دید عموم مذاکره نمی‌کنیم و درباره اینکه چه تحریم‌هایی برداشته می شود، صحبت نخواهیم کرد.»

 

خبر وزیر ارتباطات از گرانی اینترنت در آینده
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برای اصلاح تعرفه‌های حوزه فناوری کارگروهی تشکیل شده است و درنظرداریم روشی را اجرا کنیم که در آن فشاری از نظر مالی و اقتصادی به مردم وارد نشود. وی گفت: البته باید به این نکته نیز تاکید کنم که اگر به همین منوال پیش برویم، کیفیت شبکه‌ای را که الان داریم، در سال جدید نخواهیم داشت. باید در این بخش سرمایه‌گذاری شود و ما نیازمند تغییر مدل‌های اقتصادی این حوزه هستیم.

 

اروپایی ها در فکر استفاده مستقیم و غیرمستقیم از گاز ایران برای رهایی از روسیه
باتوجه به اینکه گاز طبیعی مایع (ال ان جی) از ایالات متحده و قطر، و همچنین حجم خط لوله از الجزایر به آذربایجان، برای جبران نبود گاز روسیه در کوتاه مدت را برطرف می‌کند، هیات‌ها در «کنفرانس گاز اروپا» در وین روز دوشنبه این سوال را مطرح کردند که آیا ایران می‌تواند به عنوان یک تامین کننده پیشقدم شود.

 

عضو اتاق بازرگانی ایران: فقر مطلق بیشتر هم خواهد شد
رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: آقای رییس جمهور اعلام کردند که دیگر نباید فقر مطلق وجود داشته باشد، اما با شکلی که عمل می‌شود نه تنها فقر مطلق از بین نمی‌رود بلکه بسیار بیشتر می‌شود و دهک‌های کم‌درآمد با مشکلات بسیار بیشتری مواجه می‌شوند.

 

شروط مسکو برای حفظ رابطه با واشنگتن
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز (سه شنبه) تصریح کرد که ایالات متحده برای حفظ رابطه با روسیه باید تهدیدات علیه مسکو و همچنین عرضه تسلیحات به اوکراین را متوقف کند. ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: «طرح این سؤال که برای حفظ روابط چه باید کرد، قطعاً سؤال درستی است. آن‌ها فقط باید از تشدید تنش خود، چه به صورت شفاهی و چه از نظر پمپاژ سلاح به رژیم کی‌یف، خودداری کنند. آن‌ها باید تهدید علیه روسیه را متوقف کنند».

 

انتقاد روسیه از پیام نوروزی بایدن
صفحه سفارت روسیه در تهران با انتشار عکسی از بایدن و همسرش در کنار سفره هفت سین نوشت: کسانی که در طول مدت طولانی تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی علیه ایران اعمال می‌کنند و به این کشور فشار اقتصادی وارد می‌آورند، عید نوروز را تبریک عرض می‌کنند. دوروی سنتی امریکا!

 

چشمه کوهرنگ که آب ۵ شهر را تامین می کند، خشک شد
۱۰ استان "مازندران"، "فارس"، "اصفهان"، "خوزستان"، "همدان"، "کرمان"، "سیستان و بلوچستان"، "خراسان‌رضوی"، "هرمزگان" و "یزد" در معرض بیشترین تنش آبی در کشور قرار دارند، ولی اینکه استان مازندران در کنار نام استان‌هایی، چون اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان قرار گرفته است، جای تامل دارد. ولی از همه بدتر، بعد از خشک شدن زاینده‌رود، شاهد بودیم که چشمه "کوهرنگ" که آب شرب ۵ شهر و ۳۴ روستا را تامین می‌کرد، با کاهش شدید آبدهی مواجه شده و تمامی آب آن وارد خط انتقال آب به شهرکرد می‌شود و جریان چشمه به طور کامل خشک شده است.

 

اولیانوف:در مسیر احیای برجام فقط یک موضوع باقی مانده است
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که ایران و آمریکا برای نهایی کردن مذاکرات وین در مورد احیای برجام باید راه حلی قابل قبول دوجانبه برای آخرین موضوع باقی مانده پیدا کنند. وی افزود: شما خودتان می‌بینید که ادعاها مبنی بر «مانع» بودن روسیه در مرحله نهایی مذاکرات، دروغ بود.

 

نخستین تبادل اسیران جنگی بین روسیه و اوکراین
تاتیانا ماسکالکووا، نماینده تام الاختیار روسیه در مسائل حقوق بشر شب گذشته، دوشنبه اعلام کرد که 9 نظامی روسی در نتیجه نخستین تبادل اسیران جنگی بین روسیه و اوکراین آزاد شدند. این مقام روس تایید کرد که این نظامیان در ازای آزادی شهردار شهر ملیتوپل مبادله شدند.

 

ادامه تاریخ سازی دختر تنیس باز ایران
صفی سال ۱۴۰۰ را با رنکینگ تاریخی ۷۳ جوانان جهان به پایان رساند، اما اکنون در اولین روز‌های سال ۱۴۰۱ نیز دوباره تاریخ سازی کرد و به رنکینگ ۶۹ جوانان جهان رسید. این برای اولین بار است که یک بازیکن از ایران به چنین رنکینگی دست پیدا می‌کند. صفی ۱۷ ساله پس از گرنداسلم استرالیا در مسابقات سطح یک جوانان جهان در کشور‌های برزیل و تایلند شرکت کرد که حضور در این مسابقات در بهبود رنکینگ او موثر بود.

 

سخنگوی دولت، «مذاکره» برای احیای برجام را یکی از «اقدامات مهم» دولت در ۲۰۰ روز گذشته معرفی کرد
علی بهادری سخنگوی دولت ضمن ارائه لیستی از اقدامات دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از آغاز دولت مردمی ۲۰۰ روز گذشت. کارهای مهمی با کمک مردم انجام شده که تنها چهل اقدام را فهرست کرده‌ام. وی نوشت که مذاکره عزتمندانه برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران یکی از این اقدامات است.

 

وقوع توفان در البرز و تهران و مصدومیت ۱۱ تن
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: حوالی ساعت ١۴:۴۵ روز جاری در پی وقوع توفان در استان های تهران و البرز مراکز درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی آماده باش هستند.مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: بر اساس گزارش های سازمان اورژانس کشور در پی وقوع توفان امروز در استان های تهران و البرز تا کنون ١١ تن مصدوم شدند.

 

کمک روسیه از «تجربه ایران» در زمینه تحریم ها
وزارت حمل و نقل روسیه اعلام کرد ۷۸ هواپیمای خطوط هوایی این کشور در خارج از روسیه توقیف شده‌اند. این وزارت‌خانه گفته است مسکو از «تجربه ایران» برای خدمت‌رسانی به ناوگان هوایی‌اش کمک گرفته چرا که تهران پیش از این (به خاطر تحریم‌ها) موقعیت مشابهی داشته است.

 

آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان درگذشت
آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز که به علت بیماری از حدود دو هفته گذشته در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان شهید فقیهی بستری بود عصر امروز در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

 

عملیات یک فلسطینی در «بئر السبع»؛ ۴ اسرائیلی کشته شدند
رسانه‌های اسرائیلی امروز سه‌شنبه اعلام کردند که در یک عملیات در شهرک بئرالسبع، ۴ شهرک‌نشین کشته و ۲ شهرک‌نشین دیگر زخمی شدند. کانال ۱۳ عبری اعلام کرد: عملیات دوگانه در نزدیکی یک مرکز تجاری در بئرالسبع که در آن عملیات زیرگیری قبل از انجام حمله با چاقو انجام شد.

 

پیشنهاد نخست وزیر اسرائیل به بن زاید و سیسی درباره تشکیل اتحادی مشابه ناتو برای مقابله با ایران
الجزیره طی گزارشی کوتاه از قول رسانه‌های اسرائیلی، جزئیاتی از نشست سه جانبه نخست وزیر اسرائیل، رئیس جمهور مصر و ولیعهد ابوظبی ارائه کرد. نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل در نشست سه جانبه در شرم الشیخ پیشنهاد تشکیل توافقی برای اتحاد منطقه‌ای مشابه ناتو را مطرح کرده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها