دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۹۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست مازندران عنوان شد
نقد معاون سازمان محیط زیست بر سخنان قالیباف و امام جمعه بهشهر در طرح پتروشیمی حسین‌آباد
معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در سفر به مازندران، در جمع مسوولان، مدیران محیط زیست، محیط‌بانان، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران سخنان رییس مجلس، امام جمعه بهشهر و کلنگ‌زنی وزیر کشور را مورد انتقاد قرار داد و این را هم گفت که به جای "مرده‌باد" و "زنده‌باد" بگذاریم محیط زیست کارش را بکند.
به گزارش آوای خزر از ساری، اصغر دانشیان ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست مازندران و تجلیل از مدیر سابق این مجموعه در بخشی از سخنان خود به موضوع احداث پتروشیمی در استان اشاره و با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با توسعه پایدار مخالف نیست، اظهار کرد که همه چیز در حال ادامه‌ی کار به صورت اصولی بود که دخالت‌های بیرونی نگذاشتند سازمان به خوبی وارد عمل شود.

او با تاکید بر اینکه باید اجازه داده شود که به جای "مرده‌باد" و "زنده‌باد" محیط زیست کار فنی خود را ادامه بدهد، گریزی هم به کلنگ‌زنی این پروژه توسط احمد وحیدی وزیر کشور داشت و عنوان کرد که به ایشان اطلاعات درستی ندادند و گفتند که مجوز را دریافت کرده است در حالیکه علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بهشهر بود و زیر بار کلنگ‌زنی طرح پتروشیمی نرفت.

معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حتی به محمدباقر قالیباف رییس مجلس نیز اطلاعات اشتباهی دادند و و واقعا موضوع این چنین نیست، یادآور شد که معاونت انسانی سازمان متولی صدور مجوز است، یک اداره‌کل ارزیابی دارد و براساس آیتم‌ها و مشروط مجوز می‌دهد.

دانشیان تاکید کرد که مجوز اصلی زمانی است که همه ارزیابی‌ها و ملاحظات زیست‌محیطی صورت‌گرفته باشد و در پایان، مجوزی که داده می‌شود، در آن جمله‌ای با فونت بزرگ نوشته شود که این مجوز تنها با مهر برجسته سازمان و با هولوگرام دارای اعتبار است، در غیر اینصورت هیچ مجوزی دارای وجاهت قانونی نیست.

او با بیان اینکه محیط زیست هیچگاه نگفته که با ساخت پتروشیمی مخالف است و گفته است که هنوز مجوز صادر نشده است، افزود: حضور سلبریتی‌ها و هیچ اطلاعاتی، ذره‌ای در تصمیمات ما تاثیرگذار نخواهد بود.

معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین اشاره‌ای نیز به سخنان امام جمعه بهشهر داشت که مخالفان طرح را خائن به نظام و رهبری خوانده بود.

دانشیان ادامه داد: ایشان مصلح جامعه است. با لشکرکشی خیابانی که مشکلی حل نمی‌شود، و خطاب به امام جمعه بهشهر گفت که شما باید مطالبه را طرح موضوع کنید و بگویید باید قانون رعایت شود و حتما باید براساس مجوز محیط زیست  باشد و اینکه مخالفان را معاند تعبیر کنید جواب نمی‌دهد.

او همچنین با اشاره به سخنان استاندار مازندران به عنوان والی و نماینده رییس جمهور در استان به صحبت‌های سیاسی ایشان درباره پتروشیمی انتقاد کرد و این سوال را مطرح کرد که چرا بحث سیاسی می‌کنید آقاجان!

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اگر محیط زیست از نظر فنی به این نتیجه برسد که پتروشیمی آسیبی به محیط زیست نزند، قطعا مجوز می‌دهیم، اضافه‌کرد: ما بیکاری را می‌فهمیم و درک می‌کنیم ولی بگذارید همه چیز در فضای آرام پیگیری شود.

دانشیان از حسن خیریانپور معاون اقتصادی استاندار مازندران که در جلسه معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان حاضر بود خواست تا به استاندار بگوید که این ماجرا را در فضای مجازی کنترل کنند.

به گزارش آوای خزر این سخنان معاون سازمان حفاظت محیط زیست مورد انتقاد تعدادی از فعالان محیط زیست حاضر در جلسه قرار گرفت و ایشان بار دیگر با صدای بلند همگی را به آرامش دعوت کرد و گفت: "تا زمانی که هولوگرام و مهر سازمان روی مجوز نباشد، این طرح (پتروشیمی)مجوز نخواهد داشت".

او با بیان اینکه محیط زیست فرع بر توسعه نیست تاکید کرد که دیگر کلنگ هیچ طرحی در این کشور بدون مجوز محیط زیست زده نمی‌شود و تا مجوز محیط زیست دریافت نکند سازمان برنامه و بودجه نیز بودجه تخصیصی برای آن در نظر نمی‌گیرد.

دانشیان در بخشی دیگر از سخنان خود به رعایت فرهنگ محیط زیستی، مشکلات پسماند استان‌های شمالی، توجه به محیط زیست و آموزش آن از کودکستان تا دانشگاه و همچنین بحث افزایش حقوق و دستمزد و اضافه‌کاری کارکنان محیط زیست و اهدای هدیه رمضانی در حقوق جاری، اشاره کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اخباري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
0
0
خود سلاجقه روز كلنگ زني اونجا بوده چه جوري ميگي ايشان مخالف بوده
اگه مخالف بودكه اجازه كلنگ زني نميداد
ا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها