دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۰۷۷ بیمار کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۲۱ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۱۱۷ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.


۴۰ سفیر در لیست تغییر
خطیب زاده در خصوص آخرین وضعیت تغییر سفرا در دولت جدید گفت: حدود ۴۰ نفر از سفرا در لیست تغییر هستند و جانشین‌های آنها مشخص شدند که پروسه‌های اداری در حال انجام است.


رفع محدودیت فیزیکی از مقابل منزل میرحسین موسوی
میزان، خبرگزاری قوه قضاییه نوشت: صبح امروز محدودیت فیزیکی مقابل منزل یکی از محصورین حوادث ۸۸ در خیابان پاستور، برطرف شد، اما اصل مراقبت از وی همچنان ادامه دارد.در همین حال ایسنا نوشت: ‏کاهش تدریجی محدودیت‌های حفاظتی آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی از چند سال قبل آغاز شده بود و روند فوق همچنان ادامه دارد. خانم زهرا رهنورد نیز بیشتر از دو سال است که هیچ‌گونه محدودیت حفاظتی ندارد. احد آزادیخواه نماینده ملایر هم در واکنش به اینکه آیا قرار است دولت برای کاهش محدودیت محصورین اقداماتی انجام دهد یا خیر، گفت: «من در جریان این خبر نیستم. مسئله حصر دست دولت نیست و به شورای عالی امنیت ملی مربوط است. در واقع این شوراست که تصمیم‌گیری می‌کند.»


قیمت گوشت در ترکیه از ایران ارزان‌تر است
منصور پوریان رییس شورای تامین کنندگان دام با تاکید بر اینکه قیمت گوشت قرمز در بازار کشورهای اطراف ما مانند ترکیه ارزان‌تر است، افزود: اکنون قیمت گوشت قرمز در تهران از نرخ کشورهای اطراف ما بیشتر است؛ به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی کیفی در ترکیه کمتر از ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.


یادداشت تفاهم ۱۰ بندی ایران و عربستان
فؤاد حسین وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه ایران و عربستان سعودی به یک یادداشت تفاهم ۱۰ بندی دست پیدا کرده‌اند، ادعا کرد که حمله به نیروهای آمریکایی در عراق به منزله «حمله به دولت و منافع ملی [عراق] است». وی افزود: قرار است بعد از عید سعید فطر، یک هیأت از جمهوری اسلامی ایران برای بررسی مسائل مختلف به ویژه مسائل امنیتی، به عراق سفر کند.


شهلا ناظریان دوبلور فیلم «کازابلانکا» درگذشت
شهلا ناظریان دوبلور فیلم سینمایی «کازابلانکا» و همسر مرحوم حسین عرفانی درگذشت. روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح، مراسم تشییع وی در قطعه هنرمندان برگزار می شود.


حکم بازداشت مسببان تلف‌شدنِ "خرس قهوه‌ای" در نمین صادر شد
دادستان شهرستان نمین گفت: دستورات لازم برای بررسی علت تلف شدن یک قلاده خرس و شناسایی و دستگیری مسببان آن صادر شد تا با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی شود.


رضا رویگری: من را در خانه سالمندان کهریزک رها کرده اند
رضا رویگری اعلام کرد: همسرش به مدت یک هفته است که او را در آسایشگاه به حال خود رها کرده و متاسفانه هیچ راه تماسی با دوستان و آشنایان خود ندارد. رویگری بیان کرد: از نظر جسمی حال خوبی دارد، اما در این مدت که در آسایشگاه رها شده گویی در زندان است و روحیه اش را از دست داده. طرفدارانم به من کمک کنند.


رئیس محیط زیست قائمشهر از دو متری به پلنگ شلیک کرد
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر پس از رویت پلنگ در فاصله‌ی ۲ متری خود به پلنگ شلیک کرد. وی افزود: مرکز استان مازندران ۲ قبضه اسلحه بی هوشی دارد، که به دلیل ترافیک شهر‌های شمالی فرد آموزش دیده به همراه اسلحه بیهوشی در زمان مناسبی به قائمشهر نرسید.


ایلان ماسک «توئیتر» را خرید
هیئت مدیره توییتر با پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری (۳۴.۵ میلیارد پوند) ایلان ماسک موافقت کرده است. ماسک در بیانیه‌ای با اعلام این توافق گفت: "آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد".


پوتین از ژیمناست روس "سه فرزند" دارد
وال استریت ژورنال در مطلبی نوشته است که دولت آمریکا بر این باور است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از آلینا کابایوا، ژیمناست المپیکی روسیه‌ "سه فرزند" دارد و آمریکا در نظر داشته او را تحریم کند، اما "در آخرین لحظه" از این کار منصرف شده است.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها