دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
رئیس سازمان بسیج رسانه:
جبهه رسانه‌ای در مازندران تشکیل شود
رئیس سازمان بسیج رسانه تأکید کرد که جبهه رسانه‌ای در مازندران تشکیل و از ظرفیت کانون‌های بسیج رسانه در سراسر استان استفاده شود، قدرت رسانه‌های بومی – محلی به فال نیک گرفته شده، و در نهایت نیز مسوولان با رسانه‌ها آشتی کنند.
به گزارش آوای خزر، عباس محمدیان در مراسم روز خبرنگار استان مازندران که به میزبانی چالوس در سینما جهان‌نما برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه جنگ ترکیبی هوشمند و همه‌جانبه از سوی معاندان نظام هستیم که برای به حاشیه‌بردن پیشرفت‌های کشور دست به دست هم داده‌اند، به نقش مهم رسانه‌ها در این جنگ هدفمند و بنیادین پرداخت.

او از رسانه‌ها خواست تا در برابر جنگ هوشمندانه و تمام‌عیار دشمن، آرایش جنگی بگیرند و معتقد است که جبهه رسانه‌ای کشور پس از ۴۳ سال، دیگر باید به قدرتی رسیده باشد که با دشمن به صورت "آفند"ی برخورد کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه تاکید کرد که قلم به دستان و دوربین به دستان باید دستاورد‌های نظام را سپر دفاعی خود قرار دهند و به عنوان سرباز نظام، در برابر دشمنی بایستند که تاریخ انقلاب را تحریف کرده‌است.

این مسوول با بیان اینکه "در جنگ روایت‌ها و در جهاد تبیین عقب هستیم"، اظهار کرد که همه دولت‌ها، دستگاه‌ها و مسوولان باید بدانند که امروز جبهه واحد رسانه، اولویت نخست یک نظام است.

محمدیان با اذعان به برخورد‌های سلیقه‌ای که تیشه به ریشه دستاورد‌های کشور می‌زند، این را هم گفت که "ما گریز از اختلاف سلیقه‌ها نداریم، نگرانیم که از این‌ها اختلاف عقیده درست نکنیم" و از سوی دیگر، قرار نیست همه مطالبات در یک روز و در یک شب حل شود.

او بر "نهضت کادر سازی رسانه‌ای" تاکید و این را هم اضافه کرد که پیشکسوتان باید به نیرو‌های جوان و متعهد برای کار در عرصه رسانه میدان بدهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه، خبرنگاران را یکی از باعزت‌ترین و شریف‌ترین قشر کشور دانست و معتقد است؛ امروز اگر بگویند کسی در جبهه رسانه نمی‌تواند نقش‌آفرینی کند، به گزافه گفته است.
 
رسانه‌ها آرایش جنگی بگیرند/ ضرورت برخورد آفندی با دشمن
 
بسیج رسانه با فیک‌نیوزها مبارزه می‌کند

محمدیان با بیان اینکه "آزادی رسانه در هیچ کجای جهان همانند آزادی رسانه در ایران نیست"، البته این را هم به گفته‌اش افزود: "رسانه‌هایی که استقلال ندارند، مزدور هستند و بسیج رسانه، با تمام کلاغ نیوز‌ها و فیک نیوز‌ها تمام‌قد مبارزه می‌کند.  

او بر ضرورت اتحاد و جلوگیری از تفرقه در بین رسانه‌ها گفت و اینکه نباید بگذاریم دشمن در سناریوی تمام‌قد رسانه‌ای با استفاده از طراحان پاریس‌نشین و لندن‌نشین برای ما نقشه بکشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه از خبرنگاران خواست تا نسبت به حرکت‌های دشمن ازجمله در مخفی‌کردن پیشرفت‌های کشور، ضریب دادن به نارضایتی‌های مردمی، بزرگنمایی دستاورد‌های کشور‌های متخاصم، تسری دادن اقدامات منفی یک یا چند مسوول به همه نظام، ناامید کردن مردم از بهبودی اوضاع، تمسخر فرهنگ ایرانی، و تبلیغ ناکارآمدی و بی‌عرضگی مسوولان، هوشیار باشند.

محمدیان در پایان از استاندار مازندران خواست تا کمک کند که جبهه رسانه‌ای در استان تشکیل و از ظرفیت کانون‌های بسیج رسانه در سراسر استان استفاده شود، قدرت رسانه‌های بومی – محلی به فال نیک گرفته شده، و در نهایت نیز مسوولان با رسانه‌ها آشتی کنند.

به گزارش آوای خزر، عباس محمدیان سفر دو روزه‌ای به مازندران داشت و از دفاتر چند رسانه در استان ازجمله پایگاه خبری – تحلیلی آوای خزر بازدید کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها