دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
بابایی‌کارنامی خطاب به وزیر آقتصاد اعلام کرد
متضرر شدن شالیکاران مازندران با واردات برنج
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد و دارایی خواست تا تدابیری اتخاز کند که بانک‌ها برای تامین مالی طرح‌های عمرانی پای کار باشند. او همچنین حذف ممنوعیت واردات برنج را عامل خسران شالیکاران بیان کرد.
به گزارش آوای خزر، علی بابایی‌کارنامی در نشست استاندار، مجمع نمایندگان و فعالان اقتصادی مازندران با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در سالن شماره یک استانداری مازندران، ابتدا از تلاش‌های استاندار مازندران به دلیل هماهنگی برای حضور وزیر اقتصاد قدردانی کرد و به بیان مهمترین مسائل استان پرداخت.

او اشاره‌ای به سد فینسک و تعرض به منابع آبی سد شهید رجایی داشت که هنوز حل نشده باقی مانده است و از وزیر اقتصاد خواست که سلام مجمع نمایندگان استان را به هیات دولت و به ویژه وزیر نیرو برساند که تصمیم‌گیری برای پایان دادن به این طرح یعنی جلوگیری از تعرض به منابع آبی استان حل شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران خطاب به آقای خاندوزی گفت: "همین الان باید سد شهید رجایی را بازدید می‌کردید که ببینید چه اتفاقاتی افتاده است".

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری ساری که یکی از بدهکارترین شهرداری‌های کشور است، افزود: "همین امروز با دوستان صحبت می‌کردم؛ دو ماه حقوق پرسنل را نداده‌اند و دریغ از یک پروژه عمرانی در این شهر، وقتی سیستم بانکی در اختیار شهرداری نباشد چه کار باید بکند"؟

او با تاکید بر اینکه حساب‌های شهرداری به دلیل بدهکاری مسدود و دست آن‌ها بسته می‌شود، اعلام کرد: همین حالا یک‌هزار میلیارد تومان پروژه دست به نقد به شهرداری آمده است، اما با مشکل بانکی مواجه است".

بابایی‌کارنامی ادامه داد: ساری مرکز استان است و برای انجام این دست از طرح‌ها، بانک‌ها باید به خط بشوند مخصوصا بانک‌های استان که باید بیشتر کمک کنند تا سرریز منابع ملی استان به سمت اجرای طرح‌های عمرانی گسیل داده بشود.

این عضو خانه ملت با اشاره به پروژه‌های بنگاه‌های اقتصادی در شرکت نکا چوب، صنایع چوب و کاغذ و شرکت تجهیزات مدارس ایران – مازندران، از وزیر اقتصاد خواست به این دلیل که شما مستقیما کارفرما هستید، می‌توانید با بازدید میدانی که داریم؛ مشکلات آن را حل کنید.  
 
متضرر شدن شالیکاران مازندران با واردات برنج
او با انتقاد از برداشته‌شدن ممنوعیت واردات برنج در کشور، خطاب به وزیر گفت:  "کشاورز باید با این همه هزینه‌های بالا کشاورزی کرده و امروز که باید محصول خود را بفروشد و بالاخره سیستم بانکی باید تامین منابع مالی بکند، اما قیمت شالی – به قول ما مازندرانی‌ها – از خرواری ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و این دارد سیر نزولی پیدا می‌کند.

بابایی‌کارنامی معتقد است که این اقدام دولتی یعنی؛ ما داریم برعلیه کشاورز تصمیم می‌گیریم لذا باید تصمیم عاجل در این زمینه گرفته شود هر چند تدبیر رییس جمهور همیشه در حمایت از کشاورزی بوده و انشاالله نیز موضوع حل شود".

عضو مجمع نمایندگان مازندران به بحث تراکش بیمه‌ها و بانک‌ها که مورد تاکید استاندار هم بود اشاره و اظهار کرد: " ما نمایندگان استان نیز تاکید داریم که این مهم باید حل شود؛ ۲۵ هزار میلیارد تومان از منابع مالی نشأت‌گرفته از فعالیت‌های اقتصادی مازندران به جیب استان‌های مرکزنشین می‌رود و این درست نیست؛ لذا  جنابعالی باید تدبیر بفرمایید که مشکل برطرف شود".

او خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: "اگر این کار انجام بشود دست بانک‌ها نیز باز خواهد شد که در خدمت تولیدکنندگان باشند و اگر نیاز به کمک مجلس هم هست، حتما مجلس این‌دوره نمایندگان همراه هستند و تلاش می‌کنند این کار حتما انجام شود".

به گزارش آوای خزر، وزیر اقتصاد و دارایی در سفر نیم‌روزه به استان مازندران از آزادراه در حال ساخت ساری – قائمشهر، شرکت نکاچوب و شرکت چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد. او همچنین به دیدار نماینده، ولی فقیه در استان رفت و به مقام شامخ شهید گمنام دفاع مقدس در صحن استانداری ادای احترام کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ سعید منصوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها