دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
در پیامی؛
رئیس اورژانس بابل روز پزشک را تبریک گفت
رئیس اورژانس بابل به مناسبت تولد شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا که روز پزشک نامگذاری شده است، این روز را به کادر پزشکی تبریک گفت.

به گزارش آوای خزر، دکتر میر سعید رمضانی رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بابل، زادروز ابن‌سینا طبیب حاذق و استاد توانمند در علوم انسانی و پایه، که به نام روز پزشک گرامی داشته می‌شود را تبریک گفت. متن پیام این پزشک کشورمان در ادامه‌ی خبر آمده است:

"هوالشافی"

پزشک، دانش آموخته‌ی تجربت اندوخته‌ی کارآزموده‌ای است که بر تبحر و تخصص و تجربه‌اش، مفهوم والای انسان‌دوستی سایه افکنده است.

عزیز دلسوزی که در سایه‌سار مهرورزی او انسان‌ها از سوزندگی و گزندگی رنجوری و بیماری رهایی یافته و طعم گوارای زندگی با چشیدن دیگر باره شربت شیرین هنر و حرفه پزشکان و ره‌بردن به ساحل آرامش تن و روان، در مذاق جانشان خوش می‌نشیند.

ره آورد درخشش این پاسداران سلامت و یاوران عافیت، که با تحمل دشواری بسیارِ درمان بیماران و مددجویان ممکن می‌گردد، به اذن پروردگار، بازآفرینی طراوت و شادمانی و بازیابی صحت و تندرستی است که بی‌شک رمز پویایی و سرفرازی و پایه و محور توسعه و شکوفایی است.

نیک می‌دانم که در این راه مقدس و البته شکرین، گاه ناملایماتی رخ می‌نماید و سختی‌هایی حادث می‌شود که بر پیکر و جان گرانمایه‌تان سنگین می‌آید، اما ایمان دارم که هیچ مانع و پرچینی راه را بر خدمت خیرخواهانه و خدا دوستانه شما پیام‌آوران رحمت الهی نمی‌تواند بست و هیچ عامل تحدید، تهدید و حد و مرزی در آئین مهرورزی شما پزشکان نمی‌توان تصور کرد و مردمان همواره از آبشار عاطفه و علم شما، سرسبزی و جان تازه می‌یابند.

همکاران گرامی و عزیزم! روز بزرگداشت حکیم فرزانه بوعلی سینا و روز پزشک را صمیمانه به شما تبریک و شادباش می گویم.

در پایان لازم می‌دانم ضمن تقدیر فراوان از خانواده‌های محترم‌تان که با صبر و بزرگ‌منشی، یاری‌گر آنها و در نهایت یاور مردم شریفمان هستند، به دلیل وجود دُرهای گران‌بهایی چون شما در کنارشان، به آنها تبریک گفته و دعا کنم که همواره شاد، سلامت و موفق باشید.

دکتر میرسعید رمضانی - رییس اورژانس ۱۱۵ شهرستان بابل

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار