دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
معاون اقتصادی استاندار مازندران اعلام کرد
مهیاسازی مازندران جهت صادرات یک‌میلیارد دلاری مرکبات به چین
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از آغاز اقداماتی توسط جهاد کشاورزی، سورتینگ‌داران، اداره‌کل بنادر و دریانوردی، بازرگانی، صمت و کشتیرانی خزر برای تحقق صادرات یک میلیارد دلاری مرکبات به چین خبرداد.
آوای خزرسعید منصوری: نشست صادرات و میز مرکبات در خصوص صادرات به چین به ریاست استاندار مازندران روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

در این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به آمادگی بانک‌ها با صادرکنندگان و سورتینگ‌داران برای پرداخت سرمایه در گردش، افزود: امسال بر اساس برآورد ۲ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در استان داریم که حدود ۷۰۰ هزار تن نارنگی بوده و برداشت آن نیز آغاز شده است.

حسن خیریانپور همچنین با اعلام اینکه حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن نیز برآورد تولید کیوی در استان مازندران است، عمده تولید این محصول در استان را صادراتی عنوان کرد به این جهت که مصرف داخلی آن اندک است.

او با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مرکبات تولید استان به مصرف داخلی می‌رسد، اظهار داشت: لازم است که سهم صادرات را افزایش دهیم؛ یعنی مجموعه صادرکنندگان اقداماتی را جهت تسهیلگری در خصوص افزایش صادرات مرکبات مازندران انجام بدهند.

عضو میز صادرات مازندران به چین، با اشاره به برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی با سفیر ایران در چین و رایزن‌های اقتصادی که طی آن آمادگی جهت صادرات یک میلیارد دلاری به این کشور اعلام شده است، افزود: تحقق این موضوع، بستگی به تلاش جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های مرتبط دارد که پای کار بیایند  تا سهم صادراتی مرکبات به بالاترین حد برسد.

معاون اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به آغاز اقداماتی توسط جهاد کشاورزی در جهت شناسایی و ثبت باغ‌های مناسب برای صادرات، اضافه کرد: لیست صادرکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه مرکبات نیز با هماهنگی جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی تهیه و برای وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است تا تاییدیه را جهت عقد قرارداد دریافت کنند.

خیریانپور گفت: در خصوص مهیاسازی صادرات از طریق حمل و نقل دریایی نیز با همکاری اداره‌کل بنادر و دریانوردی و شرکت  حمل و نقل دریایی خزر اقداماتی آغاز شده است.

او با اشاره با فعالیت حدود ۵۰۰ سورتینگ در مازندران، اظهار داشت: اکنون و در این مقطع نیاز به حضور توانمندانه سورتینگ‌داران داریم؛ چرا که سورتینگ‌ها با تسهیلات و کمک‌های دولت شکل گرفتند و سر پا ماندند و اکنون، این توقع نابجایی از سورتینگ‌داران نیست که در عرصه صادرات ورود پیدا کنند.

معاون اقتصادی استاندار مازندران، این سوال را مطرح کرد که چرا سورتینگ‌داری که با پشتیبانی استان تسهیلات گرفته است، در این مقطع باید اولویت نخست او صادرات کیوی آستارا باشد؟

خیریانپور به لزوم حضور شبکه تعاونی روستایی با توجه به داشتن نمایندگی در تمام استان‌ها اشاره و اظهار کرد: با توجه به مصرف عمده نارنگی در داخل کشور هماهنگی‌هایی با تعاون روستایی کشور انجام شده است تا خرید نارنگی و ارسال آن برای عرضه مستقیم  به شعبات سراسر کشور در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: