دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
هشدار نماینده ساری نسبت به مدیریت نادرست در مرکبات:
علی بابایی‌کارنامی: دست‌هایی در کار است تا دولت در صادرات مرکبات موفق نشود/ تکرار مدیریت نادرست در حوزه قیمت‌گذاری و صادرات
نماینده مردم ساری و میاندورود با انتقاد از تکرار مدیریت نادرست در صادرات و قیمت‌گذاری مرکبات، تصریح کرد: سال گذشته دولت قیمت‌گذاری کرد و کنار رفت، امسال همان مسئله تکرار شد و اکنون دست‌هایی در کار است تا دولت و مجلس در صادرات مرکبات [به چین]موفق نشود.
آوای خزرسعید منصوری: نشست صادرات و میز مرکبات در خصوص صادرات به چین به ریاست استاندار مازندران روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد و آمار‌های ارائه شده در آن، انتقاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

علی بابایی کارنامی گفت: "این همه جلسات برگزار شد نتیجه‌اش چه بود؟ این همه آمار دادند من هیچ‌کدام از آمار‌ها را قبول ندارم،  نه حرف روماک را، نه حرف بازرگانی را و نه حرف سورتینگ‌داران را، هیچکدام را قبول ندارم چرا که کشاورز مازندرانی دارد نارنگی را ۳ هزار تومان می‌فروشد".

او ادامه داد: "به صورت ناشناس و با وانت در روستای بزمین‌آباد از باغ  تا میدان بار رفتم؛ نارنگی را از کشاورز ۳ هزار تومان خریدند. انصاف کجا رفته است

عضو خانه ملت تاکید کرد: "این نشان می‌دهد دست‌هایی در کار است تا دولت و مجلس موفق نشوند".

بابایی کارنامی با ادامه انتقادات خود از قیمت خرید و روندی که برای صادرات مرکبات به چین اتخاذ شده است، افزود: "شورای قیمت‌گذاری نباید فقط قیمت‌گذاری کند. وقتی می‌داند مانند زعفران نمی‌تواند محصول را بخرد؛ چه‌طوری مدیریت می‌کند؟ قیمت تضمینی تعیین می‌کنند و کشاورز کار خودش را انجام می‌دهد".

او بیان کرد: "در بحث مرکبات، دولت فقط قیمت‌گذاری کرد و کنار رفت، وقتی قیمت بیرون آمد همه معادلات بهم خورد. وزارت جهاد هیچ برنامه‌ای نداشت. امسال هم به روال سال قبل گذشت و هیچ اتفاق خوبی برای نارنگی نمی‌افتد".

نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: قرار بر این بود که وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با جنگ روانی دلالان خرید عمده نارنگی را انجام بدهد، اما تاکنون انجام نشده‌است.

بابایی کارنامی با تاکید بر اینکه ما باید در مواقع بحران مدیریت کنیم، افزود: "لازم است تا ظرفیت‌هایی را در تهران ایجاد کنیم، بانک‌های عامل هم از الان برای سال آینده سرمایه‌گذاری کنند نه اینکه دقیقه نود بخواهیم ورود پیدا کنیم و تصمیم‌گیری کنیم. "

او از استاندار مازندران خواست تا برای جبران خسارتی که به کشاورز وارد شده است با کمک ستاد حوادث غیرمترقبه ماده ۱۵ و ۱۶ به داد کشاورز رسیدگی شود.

این عضو مجمع نمایندگان مازندران، از استاندار خواست تا یک کار انقلابی برای خرید باقیمانده مرکبات انجام بدهد چه اینکه با برگزاری جلسه و ارائه آمار توسط دستگاه‌ها کاری از پیش نمی‌رود.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: