دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
رئیس پارک علم و فناوری مازندران:
شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران با ۳۰ کشور مبادلات تجاری دارند
رئیس پارک علم و فناوری مازندران اعلام کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در حال حاضر با ۳۰ کشور تبادلات تجاری دارند که روسیه، عراق، عمان و ازبکستان از جمله آن‌ها هستند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: همکاری‌های تجاری و اقتصادی B۲B بین ایران و روسیه با حضور ۲۱ شرکت دانش‌بنیان و مدیران ارشد وزارت توسعه اقتصادی روسیه که ظرفیت سرمایه‌گذاری آن‌ها افزون بر ۱۵۰۰ میلیارد روبل پیش‌بینی شده است، امروز یکشنبه ۲۰ آذرماه در مجتمع تجاری - رفاهی اکسین آمل با حضور سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران آغاز شد.

در این مراسم رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به مزیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، مسائلی ازجمله تولید ثروت عمومی از طریق شبکه‌سازی این شرکت‌ها، نیازسنجی، ایده‌پردازی و تحقیق و توسعه، طراحی و مهندسی، ثبت مالکیت معنوی، تجاری‎سازی و انتقال فناوری در چشم‌انداز آینده را مورد توجه قرار داد.

پروفسور قربانعلی نعمت‌زاده عنوان کرد: تبدیل پارک علم و فناوری مازندران به مرکز بین‌المللی شناخته شده و تولید محصولاتی در مرز و لبه علم و دانش و ساختن بستری مطمئن و قوی برای فناوران جوان، از دیگر اهدافی است که این مجموعه دانش‌بنیان دنبال می‌کند.

او اعلام کرد: در استان مازندران ۷۷ شرکت دانش‌بنیان پیشرو، ۱۷۲ شرکت در حال رشد، ۷۴ شرکت پسا رشد، و ۳۰ شرکت تحقیق و توسعه در پارک علم و فناوری داریم که محصولات پیشرفته دارویی و تجهیزات پزشکی، ماشین‌های پیشرفته، نرم‌افزار‌ها و تکنولوژی اطلاعات و بیوتکنولوژی را تولید می‌کنند.
 
شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران با ۳۰ کشور مبادلات تجاری دارند
رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اعلام اینکه ۴ هزار و ۱۶۶ نفر در این مجموعه به کارگیری شده‌اند، افزود: ۱۷۲ نفر با مدرک دکتری، ۶۳۲ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵۳۱ نفر با مدرک کارشناسی و ۱۸۳۱ نفر نیز با مدرک دیپلم در مجموعه دانش‌بنیانی استان فعالیت دارند.

این مسوول یکی از اقدامات پارک علم و فناوری مازندران را آماده‌کردن فضای تجاری برای مذاکرات و تبادلات تجاری با کشور‌های منطقه عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر، ۳۳ شرکت با بیش از ۳۰ کشور در حال مبادله هستند که ازجمله آن‌ها روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، عراق و عمان را می‌توان نام برد.

نعمت‌زاده با اعلام اینکه ۱۰ مرکز رشد در استان مازندران داریم، از تلاش برای راه‌اندازی مراکز رشد در تمامی شهرستان‌های استان خبرداد و اینکه دانش‌بنیان‌ها بتوانند نقش خود را در تولید ناخالص داخلی و رسیدن به رشد ۷.۸ درصدی کشور ایفا کنند.

به گزارش آوای خزر، در این رویداد اقتصادی و تجاری نماینده شرکت گازپروم و معاون اتحادیه ذغال‌سنگ روسیه به همراه مدیران یا نمایندگانی از ۱۹ شرکت دانش‌بنیان روسی حضور داشتند.    

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: