دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
مشاور اقتصادی استاندار مازندران:
۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی مازندران باید در بخش گردشگری باشد
مشاور اقتصادی استاندار مازندران گفت: این استان باید در ارتقای بخش گردشگری بیشتر تلاش کند، و باید به طوری هدفگذاری شود که ۳۰ درصد درآمد آن از محل تولید ناخالص داخلی (GDP) در بخش گردشگری باشد.
به گزارش آوای خزر، حسین محمد پورزرندی بعد از ظهر امروز در دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مازندران که در انستیتو تحقیقات کشاورزی تیرتاش گلوگاه برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری، هرم مدیریتی باید به سمت مدیران کارآفرین برود، معتقد است که این مدیران افراد خلاقی هستند که می‌توانند شرایط را تغییر بدهند.

او ادامه داد: بایستی سعی کنیم شرکت‌های هوشمند و دانش‌بنیان صاحب مدیرانی کارآفرین شوند و این مجموعه‌ها را به‌صورت جهشی توسعه بدهند.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به ریشه توسعه‌یافتگی در کشور‌های پیشرفته، بیان کرد: باتوجه به تجربه‌ای که از ۲۵ کشور پیشرو صنعتی دارم، ابتدا باید زیرساخت‌ها را از طریق تأمین مالی و بازار سرمایه انجام بدهیم.

او ادامه داد: استانداری مازندران در خدمت سرمایه‌گذاران است و برای مشاوره و تأمین مالی حمایت و هدایت‌ها را انجام می‌دهد.

پورزرندی با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذار و حوزه‌های مختلف آن باید سامانه سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم، اظهار داشت: در این سامانه می‌توانیم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد به بالا را ثبت و روی آن یک طرح کسب و کار ایجاد کنیم.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران با اعتقاد به اینکه سرمایه‌گذاری را باید "سه رأس برد" ترسیم کنیم، افزود: رأس و بُرد نخست آن سرمایه‌گذار است، برد دوم آن سرمایه‌پذیر و برد سوم هم مردم هستند.

او تصریح کرد: آنچه در کشوری، چون مالزی اتفاق افتاده است نیز سه رأس برد بوده؛ یعنی سرمایه آمده، جذب شد و مردم هم منتفع شدند.

پورزرندی با بیان اینکه "ما باید برای سرمایه‌گذاران امکانات و تسهیلاتی را فراهم می‌کنیم که جواز خود را زودتر بگیرند". افزود: واقعا باید در کنار سرمایه‌گذار بروکراسی را حل کنیم اگر نیاز به منابع مالی دارد در کنارش باشیم.
 
۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی مازندران باید در بخش گردشگری باشد
مشاور اقتصادی استاندار مازندران با طرح این سوال که چگونه یک کشور، یک سرمایه‌گذار و یک سازمان ثروتمند و اقتصادی می‌شود، گفت: اولا با عشق و علاقه آن کار را پیگیری می‌کند. دوم اینکه مدیران از دفتر و محیط کار بیرون می‌روند و برای سرمایه‌گذاری اهداف عالی را انتخاب می‌کنند.

او معتقد است؛ مازندران باید در ارتقای بخش گردشگری بیشتر تلاش کند، و باید به طوری اقدام شود که ۳۰ درصد درآمد استان از محل تولید ناخالص داخلی (GDP) از بخش گردشگری باشد؛ همچنین باید در بخش اطلاع‌رسانی از داشته‌های خود بیشتر تلاش کنیم.

پورزرندی ادامه داد: در حوزه کشاورزی و شیلات نیاز به شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران گفت: این استان برای موفقیت در حوزه صنعت و معدن باید هدف‌گذاری جاه‌طلبانه داشته باشد؛ یعنی برای خود، ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی را تعریف کند تا بتواند به ۲۰ درصد برسد.

پورزرندی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مدیران استان برای موفقیت در هر کاری باید میدانی عمل کنند، اظهار داشت: اگر قرار باشد تنها جلوی چای خودشان را ببینند و از اطراف بی‌خبر باشند، هیچ توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار