دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
مسوول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه کربلا اعلام‌کرد؛
استمرار مسابقات کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم مازندران
مسوول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا اعلام کرد که مسابقات کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم با عنوان «یار مهربان» به صورت دوره‌ای ادامه دارد.
به گزارش آوای خزر - اختتامیه‌ی نخستین دوره از مسابقات کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم استان مازندران در ایام‌ا... دهه مبارک فجر به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی با عنوان یارِ مهربان در دهستان ولایت (پشت‌کوه) بخش چهاردانگه ساری برگزار شد.

مسوول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در این‌باره عنوان داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جمع دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم، این قرارگاه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا و گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان ساری و با همکاری مدارس روستا‌های کردمیر، اراء، پشرت، کوات، قلعه‌سر و مالخواست، برنامه یار مهربان را برگزار کرد.

سعید حسن‌زاده اعلام کرد: فرآیند اجرای این برنامه که به صورت دوره‌ای و نوبه‌ای در روستا‌های مناطق محروم استان برگزار می‌شود به این صورت است که ابتدا کتب منتخب به مدت ۴۵ روز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: بعد از جمع‌آوری کتاب‌ها، آزمون درک مطلب یا محتوا برگزار می‌شود و پس از داوری به نفرات برتر رده‌های سنی جوایزی تقدیم می‌شود و برای استمرار این روند، کتب جدید را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم و کتب قبلی به مدارس جدید منتقل می‌شود.

مسوول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا  با تقدیر از دانش‌آموزان این مدارس از مدیران و معلمان آن‌ها نیز به جهت پیگیری مستمر در جهت اجرای موفق برنامه و اشاعه‌ی فرهنگ کتابخوانی قدردانی و تشکر کرد.

حسن‌زاده بیان کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا می‌کوشد تا خدماتی با رویکرد امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان مناطق محروم ارائه کند.

او در پایان گفت: درخت تنومند انقلاب اسلامی با پرورش فرزندان امروز به آینده‌ی روشن می‌اندیشد تا شاهد شکوفایی استعداد‌های این نوگلان عرصه‌ی علم‌اندوزی و دانش‌افزایی در مسیر پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی باشیم.
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: