دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
آیت‌الله محمدی‌لائینی خطاب به احمد وحیدی:
آقای وزیر! مازندران تهران دوم است/ ضعف در زیرساخت‌های حمل‌ونقل مازندران
نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری خطاب به وزیر کشور گفت: "به مازندران ما بیشتر توجه کنید، چون این استان تهران دوم است و باید برای آن طرح‌های پیشرفته تعریف شود".
آوای خزر - آزاده بابانژاد: بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، احمد وحیدی به اتفاق دو تن از همکاران خود وارد مازندران شد و ابتدا در نخستین همایش متمرکز دهیاران این استان که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر حضور داشتند، شرکت کرد.

او پس از این همایش با همراهی سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران به دیدار آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه ساری رفت.

آیت الله محمدی لایینی با اشاره به تلاش و «دویدن‌ها»‌ی قابل احترام و ستایش دولت سیزدهم، از سختی وظایف دولتمردان در این برهه از زمان و حوادث اخیر گفت و گریزی به عمده مشکلات استان مازندران زد.

ایشان از احمد وحیدی وزیر کشور خواست تا به مازندران بیشتر توجه کنند چرا که مازندران "تهران دوم" است و با یک تعطیلات چند روزه بسیاری از ساکنان تهران به استان ما سفر می‌کنند.
 
آقای وزیر! مازندران تهران دوم است
نماینده، ولی فقیه در مازندران عنوان کرد که زیرساخت‌های استان به ویژه در حمل و نقل ضعیف است و با توجه به اینکه از سراسر استان میزبان مسافران و گردشگران هستیم، اما امکانات در حد ملی نیست در حالیکه خدمات، ملی ارائه می‌شود.

محمدی لائینی معتقد است که حمل و نقل عمومی باید پیشرفته شود و به عنوان نمونه قطار پُر سرعت در این استان با توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، به موازات طرح‌های نیمه‌کاره راه‌اندازی شود.

ایشان ادامه داد: ضرورت دارد که بخش خصوصی را برای پیشرفت در بخش حمل و نقل، به طور جدی وارد میدان کنیم.
 
آقای وزیر! مازندران تهران دوم است
نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به آزادسازی بیش از ۹۵ درصد سواحل استان، اظهار داشت که لازم است تا یک طرح دریایی در استان داشته باشیم تا بهره‌برداری ضابطه‌مند از دریا صورت بگیرد.

محمدی‌لائینی یادآور شد که در توزیع سوخت، مرکبات، و برنج مشکلاتی در استان داریم که درباره آن‌ها با رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی صحبت کرده است و استاندار نیز اقداماتی را انجام داده، اما نیازمند سیاست‌های ملی نیز هستیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها