دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
سوال بسیج دانشجویی سپاه کربلا از مسوولان مازندران:
چرا اجرای احکام قضایی در کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی متوقف است؟! تولید پرتقال‌های بی‌کیفیت چه توجیهی دارد؟ جهاد کشاورزی مازندران عملاً چه کرده است؟
رییس بسیج دانشجویی سپاه کربلا و دبیر قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی روشن سوالاتی از مسوولان داشتند اینکه چرا در مبارزه با کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی احکام صادره اجرا نمی‌شود؟ چرا تولید پرتقال‌های بی‌کیفیت ادامه دارد؟ جایگاه عملی جهاد کشاورزی کجاست؟
زهرا شریفی -آوای خزر/ "امیر سادات کرمی" صبح امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به حضور گسترده دانشجویان در مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: امسال شمار معتکف دانشجو نسبت به سال قبل سه برابر افزایش داشته است.

وی افزود: این امر با همکاری بسیج دانشجو‌یی و نهاد رهبری صورت گرفته که تصویر واقعی از انقلاب است.

* افزایش اعزام کاروان‌های دانشجویی راهیان نور

رئیس بسیج دانشجویی مازندران به اعزام دانشجویان، دانش‌آموزان و قشر مردم در قالب راهیان نور به مناطق جنوب کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۰۰ دانشجو به راهیان نور اعزام شدند، اما امسال با توجه به استقبال دانشجویان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر هم‌زمان با تعطیلات نوروزی روانه مناطق عملیاتی می‌شوند.

وی به ظرفیت‌های مازندران در حوزه‌های مختلف اشاره و کشاورزی را رکن اصلی اقتصاد مازندران اعلام کرد و گفت: با وجود این، اما هنوز مرکبات و برنج روی دست کشاورزان مانده است.

سادات کرمی ادامه داد: جهاد کشاورزی عملا چه کاری انجام داده است؟ غیر از این‌ها از ده سال قبل تاکنون گونه‌ای از پرتقال که ماندگاری زیادی نداشته و زود هم از بین می‌رود، چرا باید هنوز تولید شود نقش جهاد کشاورزی در رابطه با این موضوع چیست؟

* افزایش ۳ برابری تولید گندم در مناطق هزارجریب با ورود سپاه

وی یادآور شد: از وقتی که سپاه پاسداران در کشت گندم در مناطق هزارجریب ورود پیدا کرد کشت این محصول سه برابر افزایش یافت این در حالی‌ست موضوعات این چنینی به جهاد کشاورزی ارتباط دارد.

سادات کرمی گفت: مازندران با وجود سه بندر مهم، اما تنها گچ و سیمان بیشترین حجم صادرات این استان را تشکیل می‌دهد.

مسوول بسیج دانشجویی سپاه کربلا ادامه داد: این در حالی‌ست که صادرات مرکبات می‌بایست در زمره نخستین صادرات قرار می‌گرفت؛ جای سورتینگ، پرتقال و بسته‌بندی در این بنادر خالی است.

وی اظهار داشت: یک کارخانه شیک بسته‌بندی پرتقال در این استان وجود ندارد و حتی پرتقال کیلویی هزار تومان سر باغ خریداری می‌شود و بسیاری از برند‌های آب میوه از شهر‌های دیگر در سوپرمارکت‌های استان وجود دارد.

* آقای مسئول! پاسخگو باش

سادات کرمی بیان کرد: استان مازندران با وجود دامپروی، اما سرشیر موجود در سوپر‌های استان با برند شهر‌های دیگر از این استان است؛ با وجود شمار زیادی از خبازی، اما بسته‌بندی نان موجود در مغازه‌ها از دیگر شهر‌ها است.

وی افزود: کاری به طرح‌های موجود از جمله تاکسی پرنده و تاکسی دریایی و ... ندارم آیا این طرح‌ها به کشاورز کمک می‌کند؟ پتروشیمی قرار است احداث شود، آیا به کشاورز کمکی می‌کند؟ آقای مسئول! پاسخگو باش.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران گفت: حتی در سفر رییس‌جمهور به استان مازندران عنوان کردم که مازندران استان کشاورزی است اگر شما منطقه آزاد را فعال کنید، اما زیرساختی برای آن وجود نداشته باشد انزلی دوم تکرار می‌شود.

وی توسعه گردشگری در استان را منوط به حفظ فرهنگ و کشاورزی دانست و افزود: اگر این موارد به خوبی رعایت شود توسعه گردشگری مجاز است.

سادات کرمی متذکر شد: ما تلاش دولت را در استان نادیده نمی‌گیریم حتی به تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار نیز واقفیم؛ اما کافی نیست. باید برای توسعه استان اقدام جهادی و عملی صورت گیرد.

* سهل‌انگاری در مبارزه با کوه‌خواری

سادات کرمی به موضوع  کوه خواری و دغدغه مقام‌معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: مسئله‌ی محیط زیست، مسئله‌ی این دولت و آن دولت نیست؛ مسئله‌ی طولانی‌مدّت است؛ مسئله‌ی این جریان و آن جریان نیست؛ مسئله‌ی همه‌ی کشور است؛ همه باید دست‌به‌دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند.

وی افزود: مبارزه با کوه‌خواری و زمین‌خواری دستور صریح مقام معظم رهبری است، با وجود شناسایی مناطقی با ساخت ساز‌های غیر مجاز و ارائه آن به مقامات بالاتر از جمله استاندار، هنوز تخریبی برای بنا‌های غیر مجاز و ویلا‌های احداثی در دل جنگل‌ها با وجود حکم تخریب؛ صورت نگرفته است.

سادات کرمی گفت: دادستان مرکز استان مشوق اصلی ما در حوزه مبارزه با جنگل‌خواری و کوه‌خواری بوده است، با وجود شناسایی نقاط غیر مجازی و ارسال نامه‌های متعدد به دفتر نهاد ریاست جمهوری و استانداری مازندران، اما تاکنون اقدام برای تخریب انجام نگرفته است با وجود اینکه دفتر نهاد ریاست جمهوری به جد پیگیر این موضوع بوده و نامه‌هایی نیز به پیوست برای استانداری مازندران ارسال کرد.

* شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در ۱۲۰۰ نقطه مازندران و تعرض به منابع طبیعی

در ادامه، مهرشاد اصغری دبیر قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی روشن به شناسایی۱۲۰۰ نقطه ساخت و ساز در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این موارد شامل تعرض به جنگل و منابع طبیعی است که به اذعان منابع طبیعی غرب مازندران ۷۰ درصد این اراضی مربوط به منابع طبیعی است.

وی افزود: در سفر آیت‌الله رئیسی به استان مازندران فیلم‌های مربوط به این نقاط در حضور ایشان به نمایش گذاشته شد و رئیس‌جمهور دستور موکد برای برای مقابله با این موضوع دادند در پی آن قرارگاه مبارزه با زمین‌خواری هم در بسیج دانشجویی شکل گرفت.

اصغری افزود: موارد فوق به تفکیک شهرستان، تحویل استاندار مازندران داده شد که از فردا کار قلع و قمع را شروع کنند تقریبا ۴ ماه از این موضوع گذشت و در ۱۱ مرداد ماه امسال نامه‌ای را به استاندار مازندران زدیم که تاکنون چه اقدامی انجام شده است؟

وی بیان کرد: شواهد و اسناد نشان می‌دهد با وجود صادر شدن حکم تخریب از سوی دستگاه قضایی، اما هنوز این موضوع اتفاق نیفتاده و تنها به تخریب چند بلوک و پرچین اکتفا شد وقتی هم سوال می‌شود که چرا اقدامی صورت نگرفته است؟ نداشتن لودر، خودرو و نیروی انسانی را بهانه می‌کنند!

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها