دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: اغتشاشات اخیر شکاف بین واقعیت و تصویر بود که دشمنان آن را به تصویر کشیدند اما این موضوع برای ملت ایران عیان شد.

زهرا شریفی - آوای خزر: روح‌الله سلگی امروز سوم اسفندماه در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ساری به ظرفیت‌های رسانه‌ای مازندران اشاره کرد و خواستار استفاده بهینه تر از این ظرفیت در این استان شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه‌ها به استقلال کافی رسیده است اما در استقلال رسانه‌ای همچنان با مشکل مواجهه هستیم، افزود: امروز دشمن با هدف گیری رسانه‌ای مخاطبان خود را از بین جوانان برگزیده است و اتفاقات و اغتشاشات اخیر کشور نمونه‌ای از هدف دشمن بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه ملت ایران سرسپردگی را نمی‌پذیرد، افزود: اغتشاشات اخیر شکاف بین واقعیت و تصویر بود که دشمنان آن را به تصویر کشیدند اما این موضوع برای ملت ایران عیان شد.

وی گفتگوی مستقیم با قشر دهه هشتادی را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: به همین منظور «قرارگاه بصیری دیار علویان» برای مذاکره با مردم به‌ویژه جوانان در مازندران تشکیل شد.

سلگی به قدرت ایران در عرصه‌‌های مختلف از جمله نظامی اشاره کرد و گفت: حتم داریم که استقلال رسانه‌ای نیز با تلاش و کوشش خادمان مردم محقق خواهد شد.

وی به شعار زن، زندگی و آزادی از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان با این شعار به دنبال رویکرد عبور از ایران هستند اما جوانان ما هویت کشورشان را دوست دارند و هرگز همراه نخواهند بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه بیشترین روزنامه‌ها و مطبوعات را در سطح کشور داریم، افزود: از این ظرفیت باید برای پیشرفت استان استفاده کافی صورت بگیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: