دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
مدیرکل غله استان مازندران:
اداره‌کل غله نقشی در تعیین سهمیه آرد ندارد/عملکرد نانوایی‌ها عامل افزایش یا کاهش سهمیه آرد است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران تاکید کرد: این سازمان نقشی در تعیین سهمیه آرد نانوایی‌ها ندارد، سامانه آرد و رصد هوشمندسازی شده و توسط وزارت اقتصاد و دارایی رصد می‌شود لذا تغییر در سهمیه آرد نانوایی ها براساس عملکرد نانوایان است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: یکی از علت‌های اصلی افزایش یا کاهش سهمیه آرد نانوایی ها، عملکرد آنهاست که این اقدام با توجه به هوشمندسازی نحوه خرید نان در نانوایی‌ها آسان شده است.

الزام به فروش نان از طریق کارت نیز در راستای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا) انجام می‌گیرد تا از هرگونه انحراف در توزیع آرد و نان و فروش در خارج از شبکه جلوگیری شود.

در این زمینه عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به عملیاتی شدن طرح هوشمندسازی آرد و نان از اسفندماه سال گذشته، اظهار داشت که وزارت اقتصاد و دارایی در سه گام متوالی اجرای طرح را به عهده دارد و تا نهایی شدن طرح نیز مسئولیت آن با همین وزارتخانه است.

او ادامه داد: سامانه هوشمند به نحوی عمل می‌کند که اعمال نظر دستگاه یا افراد خاص نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و این رفتار نانوایان است که در نوع استفاده متعارف از دستگاه کارتخوان و پخت صحیح نان، عملکرد آن‌ها را مشخص و این عملکرد نیز در تعیین سهمیه نان ایفای نقش می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت اقتصاد و دارایی، چنانچه بنا به هر دلیلی رویه غلط و نادرست در نانوایی‌ها حاکم شود به طوریکه نانوا نان خود را پخت نکند یا به صورت غیر متعارف عرضه داشته باشد و یا کمتر از ساعت مشخص شده، زمان پخت داشته باشد، در میزان سهمیه او تاثیرگذار است.

وفایی نژاد ادامه داد: استفاده از کارت‌های غیر معمول یا تراکنش‌های متعدد از یک کارت، از دیگر عواملی است که تحت عنوان تراکنش‌های نامتعارف از آن یاد می‌شود و سیستم هوشمند این موارد را سورت و به عنوان عملکرد نادرست ثبت می‌کند.

او بیان کرد: در پایان دوره، نسبت به سنجش عملکرد نانوایی‌ها بر اساس سامانه اقدام می‌شود؛ چنانچه عملکرد غیرمتعارفی داشته باشند از سهمیه آن‌ها بر اساس مدت و میزان تراکنش‌های نا متعارف کم می‌شود.

وفایی نژاد البته این را هم اضافه کرد که چنانچه نانوایان براساس سهمیه معین، در ساعت مقرر و بر اساس تراکنش صحیح نسبت به فروش نان اقدام کنند تا سقف ۱۰ درصد نیز به سهمیه آن‌ها اضافه خواهد شد و علاوه بر آن به صورت دوره‌ای آن‌ها می‌توانند از ۳۰ درصد پاداش یا حق الزحمه در پایان هر روز کاری بهره‌مند شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در پایان با تاکید بر اینکه اداره‌کل غله هیچ نقشی در تعیین سهمیه آرد به نانوایی‌ها ندارد، اظهار داشت: افرادی که تخلف مکرر داشته باشند در نهایت از سوی وزارت اقتصاد و دارایی منجر به قطع سهمیه آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها