دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
با حضور رئیس قوه قضاییه به صورت ویدیو کنفرانسی؛
مراسم تحلیف داوران حرفه‌ای قضایی در مازندران برگزار شد
همزمان با سراسر کشور و با حضور رئیس قوه قضاییه به صورت ویدیو کنفرانسی، آیین تحلیف نخستین دوره داوران حرفه‌ای در دادگستری کل استان مازندران برگزار شد.
به گزارش آوای خزر، همزمان با سراسر کشور و در نشست وبیناری، برای نخستین بار مراسم تحلیف داوران حرفه ای قوه قضائیه با حضور محسنی اژه ای ریاست قوه قضائیه برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: این مراسم در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (حفظه الله) مبنی بر مشارکت دادن مردم در حل و فصل دعاوی و اختلافات و همچنین در اجرای بند (الف) ماده ۱۱۶ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و دستور العمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری؛ مصوب ریاست معزز قوه قضاییه، برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: ارتقای نظام داوری به عنوان یکی از راهکار‌های توسعه روش‌های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی را در دستور کار قرار داد و در همین راستا معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان مازندران نیز اقدامات ضروری را انجام داده و امروز شاهد مراسم تحلیف اولین گروه از داوران حرفه‌ای استان با حضور ریاست محترم قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی از طریق ارتباط تصویری در سطح کشور بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: در استان مازندران امروز، آیین تحلیف ۱۲ نفر از افراد واجد شرایط برگزار شد و این افراد پروانه داوری حرفه ای خود را دریافت  و از امروز می‌توانند در راستای وظایف محوله به مردم استان مازندران خدمات رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم شریف استان از این پس می‌توانند برای حل اختلافات خود به نهاد‌های داوری حرفه‌ای که مشخصات آن‌ها از طریق معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری مازندران اطلاع رسانی خواهد شد، مراجعه نمایند.
 
حجت الاسلام والمسین اکبری همچنین با بیان اینکه «مردم می‌توانند اختلافات خود را از طریق داوری حرفه‌ای و حسب قوانین و مقررات، حل و فصل کنند»، افزود: آرای صادره در مراجع داوری از طریق تقدیم دادخواست قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی در مراجع قضایی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه کم هزینه بودن و سرعت عمل در رسیدگی را از جمله برخی فواید صدور رای در مراجع داوری برشمرد و یادآور شد: برخلاف احکام صادره در محاکم قضایی که ممکن است موجب کدورت و ناراحتی بین طرفین باشد؛ رسیدگی به اختلافات در مراجع داوری موجب صلح، صفا و صمیمت خواهد بود.

گفتنی است در خاتمه این نشست آیین تحلیف نخستین دوره داوران حرفه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری مازندران و همچنین معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان برگزار شد و داوران حاضر در مراسم ضمن قرائت سوگندنامه داوری، احکام خود را دریافت کردند.
 
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: