دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
در جلسه شورای شهر مرکز مازندران اعلام شد
معارفه شهردار ساری در هفته آینده/ استانداری زمین ۴ هزار متری شهرداری ساری را تعیین تکلیف کند
اعضای شورای شهر ساری در بخشی از تصمیمات خود در جلسه امروز از معارفه شهردار این شهر در هفته آینده خبردادند، آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه ۴ هزار متر از زمین شهرداری در اختیار استانداری قرار دارد، خواستار خرید یا عودت این زمین توسط استانداری مازندران شدند.
آوای خزر - زهرا شریفی: شصت و سومین جلسه شورای اسلامی عصر امروز سه‌شنبه با حضور اعضای شورا در سالن جلسات این شورا برگزار شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با قدردانی از  حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور مردم در این روز برای استکبار جهانی و رژیم صهیونسیتی هشدار بود مبنی بر اینکه در مقابل خروش ملت اسلامی نمی‌توانند به جنایت خود ادامه دهند و به مسئولان هم یادآور می‌شود که این مردم همیشه در صحنه شایسته بهترین خدمت هستند بنابراین هرگونه سستی در خدمت رسانی مغایر با تاکیدات مقام معظم رهبری است.

پرویز شعبانی به ۲۹ فرودین روز ارتش اشاره و ضمن تبریک به ارتشیان غیور ایران اسلامی افزود: ارتش در هشت سال جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان و دیگر نیرو‌های نظامی از کیان این کشور دفاع کرده است.

وی به صدور حکم وزیر کشور برای محمدحسین قبادی به عنوان شهردار ساری اشاره کرد و گفت: جلسه معارفه شهردار ساری هفته آتی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود.

شعبانی یادآور شد: در جلسات متعدد در خصوص برخی اقدامات از جمله عمران و پسماند به شهرداری ساری تذکر داده شد و می‌بایست بر این تذکرات تاکید شود.

سید ذوالفقار شریفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری درباره مسائل شهر ساری اعلام کرد: ۴ هزار متر از زمین شهرداری در اختیار استانداری است که این دستگاه دولتی یا باید زمین را به شهرداری عودت دهد و یا به قیمت روز مبلغ زمین را پرداخت کند.

وی به کم‌کاری شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری اشاره کرد و افزود: به جز تعداد معدودی مابقی شهرداری‌ها و سازمان‌ها انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند این در حالیست؛ کسی که مسئولیت می‌پذیرد باید پای کار باشد.
 
معارفه شهردار ساری در هفته آینده/ استانداری زمین ۴ هزار متری شهرداری ساری را تعیین تکلیف کند
شریفی "احیای تعاونی کارکنان شهرداری" را ضرورت دانست و در ادامه نیز  خواستار تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و عمرانی شد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان سطح شهر باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: این کار نیازمند اقدامات اساسی و گام‌های مثبت از سوی شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار در خدمات رسانی به مردم گفت: باید زمینه و بستربرای ورود سرمایه‌گذار در خدمات شهری فراهم شود.

شریفی همچنین خواستار ساخت و جانمایی المان شهدا در سطح شهر شد و احداث پارکینگ در سطح شهر را نیز از الزاماتی عنوان کرد که مجموعه شهرداری باید به آن توجه بیشتری باشد.

این عضو شورا احداث پایانه مسافربری درون شهری را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: شهرداری نسبت به فعالیت‌های عمرانی به ویژه ترمیم آسفالت اقدام کند.

شریفی گفت: شهرداری همچنین نسبت به احداث پارک محله، باغ گل و باغ پرندگان، اجرای فاضلاب شهری و طرح پیاده رو سازی و سنگ‌فرش اقدامات لازم را صورت دهد.

عضو شورای ششم شهر ساری افزود: برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان مرکز استان با شهردار ساری همراه و همگام خواهم بود.

سیدافشین راسخ دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: بررسی عملکرد سازمان‌ها و شهرداری‌ها باید در دستور کار شهردار ساری قرار گیرد.

وی افزود: شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه باید برای توسعه و پیشرفت شهر گام‌های اساسی بردارند.

علی عاشقان عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری گفت: پروژه‌هایی در سطح هستند که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند که شهرداری باید برای تکمیل این پروژه‌ها گام اساسی بردارد تا در آینده منبع درآمد برای شهرداری باشد.

وی خواستار تشکیل «کمیته نما و شهرسازی» در شهرداری ساری شد و افزود: تشکیل کمیته «نما و منظر شهری» سازندگان بنا‌ها را به رعایت بیشتر الگو‌های ایرانی و اسلامی در احداث نما برای ساختمان‌ها ترغیب می‌کند

عاشقان همچنین خواست تا «طرح جامع ترافیکی» نیز در شهرداری ساری با هدف ساماندهی معضل ترافیک تشکیل شود.

سید حسین یوسفی با بیان اینکه کیفیت سیما و منظر شهری باید ارتقاء پیدا کند، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا طرح دیوارنگاری با تمثال شهدا در سطح شهر ساری اجرا شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزود: سازمان فرهنگی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی خوبی را در جهت افزایش نشاط شهروندان اجرا کرده است لذا انتظار می‌رود این اقدامات با برنامه‌های متنوع‌تر در مناسبت‌های مختلف اجرا شود.

یوسفی همچنین به برگزاری «جشنواره بهار نارنج» در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: تمهیداتی اندیشیده شود تا جشنواره بهار نارنج با کمک سرمایه‌گذار در بوستان ملل ساری برگزار شود.

سیدحسن احمدی منشی اول شورای اسلامی شهر ساری در ادامه این جلسه خدمات‌رسانی به شهروندان را وظایف مهم دانست و تحقق این مهم را تعامل و همکاری بین شورا و شهرداری عنوان کرد.

وی بررسی لوایح شهرداری را موضوعی مهم عنوان کرد که شهردار ساری باید با تشکیل تیم خبره مشکلات موجود در این خصوص را مرتفع کند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: