دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
با بررسی مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
مازندران برای انتخابات ۱۱ اسفند آماده می‌شود
الکترونیکی شدن انتخابات ۱۴۰۲ در حوزه‌های اخذ رأی، ضرورت رفع مشکلات حوزه IT را دوچندان کرده است، با این حال مازندران مصمم است که ۴۵ روز پیش از برگزاری انتخابات مجلس، در آمادگی کامل باشد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نظر به اهمیت برگزاری ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مجلس و همچنین برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در برخی مناطق غرب مازندران، نشست امیر شجاعان رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران و حسین شهابیان سرپرست معاونت فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری مازندران با حضور مسوولان فناوری اطلاعات فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مازندران در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.

به گفته محبی، نقش ارتباطات و فناوری در انتخابات امسال حائز اهمیت است؛ گرچه انتخابات در کشور، همواره با حساسیت‌های خاص مواجه بوده است.

او معتقد است که مسوولان حوزه فناوری اطلاعات در فرمانداری‌های استان، امنیت انتخابات را برقرار می‌کنند و آن‌ها باید ورود همراه با تخصص و تعهد در این جریان داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران با اشاره به مشکلات آنتن‌دهی موبایل در برخی نقاط مازندران، تصریح کرد: کمبود‌های تجهیزاتی در این بخش وجود دارد، اما مدیریت نمایندگان فناوری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حائز اهمیت است.

حسین شهابیان که ساعتی پیش از حضور محبی، هدایت نشست را برعهده داشت، اظهار کرد: برگزاری انتخابات باشکوه بواسطه مشارکت حداکثری و صیانت از آرای مردمی صورت می‌گیرد و این مهمترین وظیفه اجرایی وزارت کشور است به طوری که با توجه به حساسیت موضوع، مقدمات برگزاری این دو انتخابات را از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز کردیم.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری مازندران با بیان اینکه این فعالیت‌ها دو حوزه سامانه جامع انتخابات و سامانه رصد و پایش انتخابات (فعالیت کاندیدا‌های احتمالی، تحلیل‌ها و ...) را شامل می‌شود، از فعالیت فعلی تنها ۱۳ فرمانداری استان گفت و اینکه بقیه نیز باید خود را به روز کنند.

او با اعلام چهار سرفصل انتخاباتی یعنی بخش راهبردی، اجرایی، فناوری و قوانین، تصریح کرد: در بخش راهبردی مشارکت حداکثری و جهاد تبیین را داریم، در بخش اجرایی آموزش، بودجه و تعامل با شورای نگهبان تدوین شده است، در بخش فناوری نیز آموزش در سطح فرمانداران، بخشداران و معاونان فرماندار و ... را داریم و در بخش قوانین نیز منتظر ابلاغیه وزارت کشور هستیم که به فرمانداری‌ها ابلاغ شود.

شهابیان با یادآوری اینکه از ۱۹ خردادماه به مدت یک هفته باید برابر ماده ۲۹ قانون انتخابات، اشخاص مشمول این ماده به واسطه کاندیدا شدن از مقام و شغل خود استعفا دهند، افزود: در واقع، این افراد ۶ ماه پیش از ثبت‌نام باید استعفای خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه برخی از فرمانداری‌های مازندران حتی شعب اخذ رأی را پیش‌بینی کردند، از ضرورت ورود جدی به اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه انتخابات گفت.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری مازندران از مشکل آنتن‌دهی شبکه تلفن همراه در برخی مناطق گفت و اینکه در مناطق متصل به شبکه انتخابات، ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه متصل به شبکه هستند ضمن آنکه تا زمان انتخابات بهتر است که زیرساخت‌های ارتباطی و ارتباطات فیبر نوری در بخشداری‌ها تامین و ایجاد شود.

امیر شجاعان رئیس فناوری اطلاعات وزارت کشور که به صورت وبیناری در این نشست حضور داشت، بیان کرد: تامین امنیت در انتخابات غیرقابل انکار است؛ بنابراین همه تمرکز را باید بر این امر بگذاریم.

او بیان کرد: البته برای انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال، تجهیزات تا یک و نیم ماه زودتر آماده خواهد شد تا مشکلات کمتری ایجاد شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت کشور با توجه به اینکه هنوز حوزه‌های الکترونیک به استان‌ها اعلام نشده است، از تاکید شورای نگهبان بر برگزاری الکترونیکی انتخابات در حوزه‌های اخذ آرا گفت.

شجاعان با توجه به اینکه بخش عمده تبلیغات کاندیدا‌ها در فضای مجازی است، افزود: شبکه اطلاع‌رسانی ویژه‌ای در وزارت کشور تدارک دیده شد که اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام می‌شود.

در این نشست، تعدادی از مسوولان فناوری اطلاعات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مازندران به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

 به گزارش خبرنگار ما، در آخرین انتخابات انجام‌شده مجلس شورای اسلامی که دوم اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار شد، ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار نفر در مازندران واجد رأی دادن بودند. همچنین ۳ هزار و ۸۰ شعبه اخذ رأی در استان داشتیم و نزدیک به ۵۷ هزار نفر در بخش‌های امنیتی، اجرایی، بازرسی، نظارتی و خدماتی دست‌اندرکار انتخابات بودند.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها