دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
سومین نشست شورای اداری شهرستان ساری/
نماینده عالی دولت در ساری در بخشی از سخنان خود با اعضای شورای اداری، گریزی به برخی از استعفا‌های اخیر زد و گفت؛ این استعفا‌ها نشان داد که تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت چه کسانی هستند.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: سومین نشست شورای اداری شهرستان ساری در سال جاری امروز دوشنبه به ریاست محمدعلی نوبخت نماینده عالی دولت در مرکز استان، برگزار شد.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت مانور خدمت نیست بلکه انشای خدمت عملی مبتنی بر حقیقت و صداقت است، در این مسیر از حضور و تلاش آگاهانه مدیران برای تحقق اهداف دولت و همچنین همراهی رسانه‌ها با بیان نقد‌ها و عملکرد‌ها گفت.

نوبخت با اشاره در پیش بودن شهادت آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی، گفتمان و نظام اندیشگی این شهید را مبتنی بر عدالت‌خواهی دانست که راه اصیل انقلاب و انقلابی‌گری را از غوغاسالاری جدا کرد.

فرماندار ساری با عنایت به این جمله معروف شهید بهشتی که «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت» گریزی هم به برخی استعفا‌های اخیر زد و معتقد است؛ این استعفا‌ها نشان داد که تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت چه کسانی هستند.

او ادامه داد: کسانی که در شعارشان چنان بوق و کرنا می‌کردند که ما برخی از پروژه‌ها را انجام می‌دهیم و پشتیبان دولت هستند، اما اکنون باید با هوش سیاسی این جماعت را بشناسیم و به مردم بشناسانیم که تشنگان و شیفتگان قدرت و خدمت چه ویژگی‌هایی دارند!
 
نوبخت: استعفا‌های اخیر رونمایی از شیفتگان خدمت و تشنگان قدرت!
فرماندار ساری در بخش دیگری از سخنانش، اعلام کرد: سهمیه اشتغال شهرستان ساری در سالجاری ۷ هزار و ۸۲۷ نفر است. همچنین از ۵۰۰ روستای مازندران که در طرح توانمندسازی قرار گرفتند، ۶۳ روستا در شهرستان ساری واقع است.

نوبخت که ۱۶ ماه از انتصابش به عنوان فرماندار ساری می‌گذرد؛ به دیدار خود با همراهی شهردار مرکز استان و نمایندگان ساری و میاندورود با محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در تهران اشاره داشت و اینکه در خصوص مسائلی ازجمله زباله‌سوز ساری، جاده ساری - تاکام، نهضت آسفالت و پارک جنگلی سکوتپه تصمیمات خوبی گرفته شده‌است.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، کلنگ‌زنی ۴۸۶ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن و افتتاح به‌زودی پل «اورست» که ۲۸ سال مردم را به انتظار گذاشت؛ از جدیدترین مواردی است که به گفته فرماندار ساری با پیگیری‌های انجام‌شده، به نتیجه رسیده است.

او با بیان اینکه در سالجاری چند کار اساسی را در مرکز استان داریم؛ یکی از مهمترین آن‌ها را اهتمام در طرح سالمسازی دریا، و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و احیای واحد‌های راکد عنوان و اعلام کرد که در هفته دولت طرح‌های خوبی داریم که باید افتتاح بشوند.
 
نوبخت: استعفا‌های اخیر رونمایی از شیفتگان خدمت و تشنگان قدرت!
نوبخت با اشاره به در پیش بودن انتخابات، از فراهم آوردن بستری برای برگزاری انتخابات سالم در فرمانداری گفت و بر مشارکت حداکثری مردم در این همه‌پرسی تأکید کرد و اینکه شهرداران، بخشداران، فرمانداران و رسانه‌های استان باید امید را در دل مردم ایجاد کنند.

فرماندار ساری همچنین با اشاره به مانور‌های سیاسی برخی کاندیدا‌ها و چهره‌های شاخص در حوزه انتخابات، افزود: برخی‌ها معتقدند که همه باید پیاده شوند و به آن‌ها رأی بدهند. ساری با جمعیت ۵۰۴ هزار و ۳۹۸ نفری آمار مشارکت بالایی دارد و مردم از همه نوع جریان و گروه در انتخابات حاضر می‌شوند.

او بر ایجاد رفاه، شادی و نشاط در مردم تاکید کرد و گفت: باید از هر فرصتی برای شادکردن مردم استفاده کنیم و با عنایت به در پیش بودن دهه غدیر، برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی را جالب توجه عنوان کرد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گردهمایی شهرداران شهرستان برای توسعه مرکز استان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: ۶ شهردار آکند، ساری، هولار، فریم، کیاسر، رودپی و فرح‌آباد با محوریت شهردار ساری، به زودی دور هم خواهند نشست و درباره نقشه راه ۱۴۰۲ و حوزه اعتبارات شهرستان گفتگو و تبادل اندیشه خواهند داشت.
 
نوبخت: استعفا‌های اخیر رونمایی از شیفتگان خدمت و تشنگان قدرت!
در سومین نشست شورای اداری شهرستان ساری به ترتیب حجت الاسلام والمسلمین حیدری مسوول قرارگاه تحول اجتماعی استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین زارع رییس سازمان تبلیغات اسلامی، بریمانی بخشدار رودپی شمالی، علوی رییس جهاد کشاورزی، کاظم زاده شهردار فریم، و باقری مدیر برق جنوب نیز پیش از فرماندار به بیان گزارش عملکرد پرداختند.

برگزاری جشن‌های دهه غدیر در ۱۰ مکان از شهر ساری طی ۱۰ روز اعم از مسجد، پارک‌ها و محلات، گزارش طرح سالمسازی دریا و اقدامات برفهنگی در سواحل، زیرکشت رفتن ۲۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از شالیزار‌های ساری و توزیع ۲۰ تن بذر اصلاح‌شده در این راستا، خریداری ۴۲۰ تن برنج و یکهزار تن شلتوک در مراکز خرید برنج و خریداری ۴ هزار و ۴۵۷ تن گندم در ۵ مرکز خرید شهرستان ساری از جمله مهمترین گزارشات مسوولان بود.
 
همچنین درخواست قیر تهاتری برای شهر فریم باتوجه به سرانه درآمدی پایین و کم بودن واریزی دولت و درآمد اندک از محل عوارض، توجه به مصرف بهینه برق و رعایت زمان‌های اوج مصرف همچنین تاکید بر رفع نقص فنی لوازم سرمایشی ادارات برای افزایش بازدهی و کاهش مصرف نیز در گزارشات مسوولان نامبرده، عنوان شد.

به گزارش خبرنگار ما در سومین نشست شورای اداری ساری اعضای شورا، رییس شورای اسلامی شهرستان، روئسای شورای اسلامی بخش مرکزی، چهاردانگه، دودانگه، کلیجانرستاق، رودپی و رودپی شمالی، همچنین روئسای شورای اسلامی ساری، کیاسر، فریم، پایین هولار، فرح‌آباد و آکند حضور داشتند. در این نشست، مدیران جدید نیز معرفی شدند.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها