دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
فرماندار گلوگاه در نشست شورای اداری مازندران عنوان کرد
بخشی از اراضی و املاک گلوگاه همچنان در مدیریت استان گلستان است
فرماندار گلوگاه در مهمترین نشست اجرایی استان مازندران که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، خواستار اقدام و حرکت جهادی برای انتزاع مدیریت بخشی از اراضی و املاک گلوگاه از شهرستان بندرگز در استان گلستان شد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: پنجمین نشست شورای اداری استان مازندران امروز چهارشنبه چهارم مردادماه به ریاست استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

با توجه به اینکه در سال‌جاری رویه خوبی برای ارائه گزارش عملکرد توسط فرمانداران استان صورت گرفته است، یکی از فرمانداران که در نشست امروز به ارائه گزارش پرداخت، «مهدی داودی» فرماندار گلوگاه بود.

او ابتدا از حمایت همه‌جانبه استاندار مازندران به طور ویژه در سفر ششم خردادماه امسال در شهرستان گلوگاه به اتفاق مدیران کل که منشأ اثر و خیر فراوان بوده است و همچنین از مدیران کل استان که تاکنون دو سوم آن‌ها به گلوگاه آمدند و پیگیر مطالبات مردم شدند، قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در گلوگاه با اشاره به اجرایی شدن غالب مصوبات سفر استاندار مازندران به این شهرستان، به برخی از آن‌ها شامل نصب دو دکل مخابراتی در مناطق کوهستانی و پوشش کامل مخابرات و آنتن‌دهی، آغاز آسفالت راه‌های روستایی، آسفالت کمربندی شرقی، تکمیل پل تیله‌نو، تخصیص ماشین‌آلات به شهرداری، لایروبی پنج آببندان، ساخت مسکن محرومین، مدرسه و توجه به زیرساخت‌های روستای مصیب‌محله به عنوان روستای مقصد سفر، و آغاز عملیات دوربرگردان در شهرک صنعتی گلوگاه اشاره کرد.
 
بخشی از اراضی و املاک گلوگاه همچنان در مدیریت استان گلستان است
داودی یکی از مطالبات مردمی را انتزاع بخشی از مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه از بندرگز در استان گلستان عنوان کرد چرا که هنوز مردم بخش‌هایی از گلوگاه برای امورات مربوط به اراضی خود – که صیانتی هم از سوی استان همسایه نمی‌شود - برای کار‌های اداری باید به این شهرستان مراجعه کنند.

او ادامه داد: حتی دو مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری و گلستان نیز با یکدیگر نشستی داشتند، اما به نتیجه نرسید، و انتظار داریم که مانع کار برداشته شود.

فرماندار گلوگاه همچنین نظیر چنین مشکلی را درباره ثبت اسناد عنوان کرد که باز هم مردم بخش‌هایی از این شهرستان باید به اداره ثبت اسناد و املاک بندرگز در استان گلستان مراجعه کنند که بعضا نارضایتی‌هایی را نیز به دنبال دارد.

نماینده عالی دولت در گلوگاه ادامه داد: مردم گلوگاه به دلیل اهمیت کاداستر کردن اسناد خود به بندرگز نمی‌روند و خواهان رفع این مشکل جهت دریافت اسناد هستند و تحقق این خواسته نیازمند یک اقدام جهادی در سطح استان است.
 
داودی همچنین از پوشش نامناسب صدا و سیما در برخی روستا‌های گلوگاه گفت به طوری که مردم به ناچار از ماهواره استفاده می‌کنند.
 
بخشی از اراضی و املاک گلوگاه همچنان در مدیریت استان گلستان است
 
تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای کریدور شمال - جنوب در سفر ریاست جمهوری  رسیدگی به وضعیت نامناسب آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی از روستاها، سرعت‌بخشی به انتقال آب شرب از سد گلورد، و ضرورت توجه به انتقال آب کشاورزی از سد گلورد (اشاره به اینکه گلوگاه تنها شهرستان استان است که از آب شیرین‌کن استفاده می‌کند و عنایت به دارا بودن اراضی دشت ممنوعه)، از درخواست‌های مردم گلوگاه بود که فرماندار این شهرستان عنوان کرد.

او همچنین از دیگر مطالبات مردم گلوگاه به حذف بریدگی‌ها و احداث دور برگردان یا زیرگذر (اشاره به تصادفی که در یکی از بریدگی‌ها سبب فوت یک خانواده پنج نفره شد) و کمک به نهضت ملی مسکن به این دلیل که گلوگاه فاقد زمین دولتی در شهر است، اشاره کرد.

تخصیص اعتبارات جهت ایجاد المان شهری با توجه به اینکه گلوگاه مدخل ورودی در شرق استان است، تخصیص اعتبار جهت عملیات جمع‌آوری فاضلاب شهری، تسریع در اجرای عملی عملیات آبرسانی مجتمع شهدا که ۱۰ روستا از آن منتفع می‌شوند، عملیات مسقف‌کردن گلزار شهدای سفیدچاه، و استقرار ادارات در سایت اداری با همت ادارات کل نیز از دیگر درخواست‌های مردم گلوگاه عنوان شد.

ارتقای ناحیه صنعتی به شهرک صنعتی و همچنین ضرورت حمایت همه‌جانبه استان در خصوص تأسیس شهرک کشاورزی از دیگر درخواست‌ها و نیازمندی‌های شهرستان گلوگاه بود که مهدی داودی به بیان آن‌ها پرداخت.
 
فرماندار گلوگاه با بیان اینکه خدمات دولت سیزدهم در گلوگاه قابل ملاحظه است و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد تا رضایت مردم به دست آید، اعلام کرد: در همین مدت ارتقای تخت دیالیز بیمارستان ثامن‌الائمه علیه السلام از ۵ به ۹ تخت با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حائز اهمیت است ضمن آنکه عملیات اجرایی فاز دوم این بیمارستان با اعتبار ۷ میلیارد تومان آغاز شده است.
 
بخشی از اراضی و املاک گلوگاه همچنان در مدیریت استان گلستان است
احداث دکل مخابراتی در منطقه کوهستانی با اعتبار افزون بر ۷ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی از سد گلورد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان، عملیات اجرایی فاضلاب گلوگاه و انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی احداث دور برگردان تیله‌نو با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان از دیگر خدمات دولت سیزدهم در گلوگاه عنوان شد.

همچنین اجرای طرح فیبر نوری به مناطق کوهستانی روستای وزوار با اعتبار یک میلیارد تومان، تکمیل آسفالت کمربندی غربی گلوگاه با هزینه ۳ میلیارد تومان، تکمیل لایروبی پنج آببندان با اعتبار ۵ میلیارد تومان و گازرسانی به ۱۳ روستای شهرستان با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان که ۱۰ روستا تکمیل و ۳ روستا در حال انجام عملیات است، ازجمله مهمترین اقدامات شاخص دولت مردمی سیزدهم در شهرستان گلوگاه است که داودی به بیان آن‌ها پرداخت.

او در پایان با اشاره به اینکه برخی از مدیران کل تا سه بار هم برای رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردمی به شهرستان گلوگاه آمدند، از دیگر مدیران کل نیز خواست که با حضور در این شهرستان مرزی از نقاط ضعف و قوت گلوگاه بازدید کنند تا هم مایه دلگرمی مردم شوند و هم رفع مشکلات و نیازمندی‌ها با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها