دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
حسینی‌پور:
پایداری ۴۰ هزار نیروی کار با حمایت از صنایع مازندران/ جویندگان کار در سامانه «جستجوی شغل» ثبت‌نام کنند
نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه حمایت و پشتیبانی از صنایع جهت اشتغال و توسعه پایدار اولویت نخست برنامه‌ریزان است، افزود: سال گذشته با حمایت و جلوگیری از متوقف شدن ۳۰۰ واحد رو به تعطیل، از بیکاری ۴۰ هزار نیروی شاغل در بخش صنعت جلوگیری شد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست کارگروه اشتغال استان مازندران صبح امروز در سالن شماره یک استانداری با حضور محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این نشست با تاکید بر اینکه نیاز به مدیریت هوشمند در استان داریم، اظهار کرد: هنوز اطلاعات جامع شغلی در استان نداریم و باید تکلیف خود را با مسئله اشتغال برای مردم، دولت و نظام که به یکی از دغدغه‌های کشور تبدیل شده‌است، روشن کنیم.

رییس کارگروه اشتغال مازندران بیان کرد: در دو سال اخیر متوسط اشتغال خالص سالانه کشور ۶۷ درصد بیشتر از دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده، و از بهار ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ نرخ بیکاری در کل کشور یک درصد کاهش یافته‌است.

او ادامه داد: مازندران به عنوان یکی استان‌های دارای ظرفیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی است و در دو سال گذشته با رشد اقتصادی ۴/۱ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴ درصدی که دو درصد از میانگین کشور بالاتر است، مواجه بوده‌ایم

حسینی‌پور با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان زیاد دانشگاهی در استان داریم، افزود: دولت‌ها موظف به ایجاد زیرساخت‌ها و بسترسازی مناسب در بخش کسب و کار برای همه گروه‌های شغلی به ویژه فارغ‌التحصیلان هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه بیشتر خانواده‌ها راغب‌اند که فرزندانشان در بخش دولتی شاغل باشند، گفت: این در حالی‌ست که دولت در حال کوچک‌سازی خود است و اکنون بخش خصوصی بهترین موقعیت و ظرفیت را برای جذب نیرو‌های متخصص دارد.
 
او از این رویه‌ی مراکز تولیدی و صنعتی که برای استخدام نیروی کار بنر‌های تبلیغاتی می‌زنند انتقاد و تاکید کرد که جذب نیروی کار باید از طریق سامانه باشد تا فرآیند اشتغال به کار حرفه‌ای شود.
 
پایداری ۴۰ هزار نیروی کار با حمایت از صنایع مازندران/ جویندگان کار در سامانه «جستجوی شغل» ثبت‌نام کنند
حسینی‌پور ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به محلی برای برقراری ارتباط جویندگان کار با جامعه کارفرمایان تبدیل شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای مدیریت حوزه کاری استان نیازمند اطلاعات پایه هستیم و در این رابطه حتما باید سامانه جستجوی شغل فعال شود، تصریح کرد: از این طریق داشبورد اطلاعاتی استانی در اختیار ما قرار می‌گیرد تا متناسب با نیاز‌هایی که در استان داریم نیروی کار را تربیت کنیم.

او این را هم اضافه کرد: فقط به بخش‌هایی از جویای شغل ترتیب اثر می‌دهیم که در این سامانه ثبت نام باشند.

حسینی‌پور بیان کرد: افراد ثبت نام شده را دسته‌بندی می‌کنیم تا ببینیم در چه بخش‌هایی ایجاد اشتغال صورت بگیرد تا همه اقشار حتی متقاضیان مشاغل خانگی را نیز شامل شود.

حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون در استان مجموعه‌های مختلف صنعتی داریم که به دنبال نیروی کار هستند، ولی نیروی کار ماهر نداریم و از سوی دیگر بخشی از بیکاری را در استان داریم و این‌ها نیاز به مدیریت جامع است تا بین کارفرمایان و جویندگان شغل یک ارتباط سیستمی با حمایت فنی و حرفه‌ای صورت بگیرد

او با اشاره به حمایت از بخش تولید و صنعت استان اعلام کرد: سال گذشته ۳۰۰ واحد کوچک و بزرگ استان که در حال تعطیلی بودند و مشکلاتی با بانک‌ها و یا تامین مواد اولیه داشتند، در کمیسیون‌های مختلف مورد حمایت قرار گرفتند و سبب شد که ۴۰ هزار نیروی شاغل در واحد‌های صنعتی به کار خود ادامه بدهند و به شرایط پایداری رسیدیم.

او ادامه داد: ۱۹۸ واحد کوچک و بزرگ استان که تعطیل شده بودند، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را به شهرک‌های صنعتی بردیم و این سبب شد تا مشکلات آن‌ها به خوبی رسیدگی شود و واحد‌ها به چرخه تولید بازگردند.
 
پایداری ۴۰ هزار نیروی کار با حمایت از صنایع مازندران/ جویندگان کار در سامانه «جستجوی شغل» ثبت‌نام کنند
 
استاندار مازندران گفت: در دو سال گذشته با کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در استان، رتبه دوم نرخ ایجاد اشتغال در کشور را به دست آوردیم.
 
حسینی‌پور با بیان اینکه در طول دو سال گذشته، بیشترین سهم تسهیلات را به بخش کشاورزی اختصاص دادیم در حالی که در گذشته برعکس بود؛ افزود: بخش اعظمی از تسهیلات در بخش‌های ساخت و ساز رفته بود، لذا مدیریت کردیم تا برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار، صنعت استان را حمایت، پشتیبانی و پایدار کنیم چرا که رشد اقتصادی در آینده منوط به اشتغال پایدار است.

او در پایان سخنان خود گفت: تکمیل بانک اطلاعاتی اشتغال در تمامی شهر‌ها و روستاها، نشست تخصصی با کانون کارآفرینان برتر، همچنین نشست اختصاصی جداگانه با بخش صنعت، کشاورزی، و گردشگری به همت دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی مربوطه در اسرع وقت صورت بگیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها