دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
گریزی بر مشکلات نشان‌های برتر تجاری در یک تور رسانه‌ای
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی
شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد با داشتن چندین نشان تجاری برتر در صادرات محصولات از لبنیات گرفته تا قطعات مورد نیاز در حوزه انرژی، اما همچنان در انتظار برون‌رفت از مشکل تأمین برق و تعیین تکلیف اراضی اوقافی است که امنیت شغلی سرمایه‌گذاران را با چالش مواجه کرده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: استان مازندران دارای ۳۷ ناحیه و شهرک صنعتی است. «مهمترین تفاوت نواحی صنعتی با شهرک‌‏های صنعتی، اندازه و زیرساخت آن‏‌هاست. نواحی صنعتی با هدف توسعه صنعتی روستا‏ها، با ابعاد و زیرساخت محدودتر نسبت به شهرک‏‌های صنعتی فعالیت دارند. شهرک‌‏های صنعتی با هدف حمایت از صنایع کوچک و متوسط و با زیرساخت قوی‌تر در ابعاد بزرگتری در انواع صنایع فعالیت دارند.

نواحی و شهرک‏‌های صنعتی هر دو زیر نظر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و تحت نظارت دولت بوده و از قوانین و مقررات حاکم بر شهرک‏‌ها و نواحی صنعتی و نیز سیاست‏‌های حمایتی دولت تبعیت می‌‏کنند».

از اینرو مازندران دارای ۱۲ ناحیه صنعتی و ۲۵ شهرک صنعتی در غرب، شرق و مرکز استان است. از دل همین شهرک‌ها و نواحی، مازندران حداقل دارای صد برند معتبر در بخش‌های مختلف است.

در یکی از تور‌های خبری صنعتی که با هماهنگی شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران در هفته‌ای به نام حمایت از صنایع کوچک تدارک دیده شد، سفری به شهر ساحلی محمودآباد و بازدیدی از چهار واحد صنعتی نمونه در شهرک صنعتی تشبندان داشتیم.(اجازه عکسبرداری از بخش‌های تولید داده نشد)
 
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی

دابو صنعت؛ پیشتاز در صنعت تأسیسات و انرژی

ابتدا از واحد مخزن فولاد رافع با نام تجاری «دابو صنعت» نخستین تولید کننده محصولات دانش‌بنیان در صنعت تأسیسات و انرژی بازدید کردیم. این مجموعه در نمایشگاه‌های صنعتی همواره محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد، در تولید بویلر‌های فایرتیوب، واترتیوب، پکیج‌های گرمایشی، بویلر‌های چگالشی، دیگ آب گرم و آب داغ، دیگ روغن داغ و نمک مذاب، تجهیزات وابسته مانند فیلترشنی و کربن اکتیو، سوپرهیتر بخار، و اکومولاتور و همچنین در تولید تجهیزات مورد نیاز در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع نمونه و دانش‌بنیان فعالیت دارد.

به گفته محمود محمدی مدیر تولید دابوصنعت، ۴۵۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول کار هستند، بیشتر آن‌ها بومی هستند. در راستای مهارت‌آموزی نیز جوانانی از جنوب کشور در شرکت پذیرش می‌شوند و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند تا در دیگر واحد‌های صنعتی کشور به کمک صنعت بیایند.

او با اعلام اینکه سه دهه از فعالیت دابو صنعت می‌گذرد، از شروع تولیدات شرکت با ساخت بویلر‌ها و تجهیزات صنعتی خانگی گفت که اکنون به تولید تجهیزات در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی رسیده که یک سرعت سیر تکاملی را گذرانده است.
 
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی
شرکت دابوصنعت از سال ۱۳۹۳ موفق به تولید و ثبت محصولات دانش‌بنیان جدید با رویکرد کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان حرارتی شده است. این شرکت عضو پارک علم و فناوری مازندران و دارای واحد تحقیق و توسعه جهت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین است.

دابوصنعت موفق به دریافت  گرید  ‎A‏مصرف انرژی از سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی شده است و با تفاهمنامه همکاری مشترک فنی و مهندسی با شرکت ERK  آلمان و بکارگیری ماشین‌آلات روز، سهم عظیمی از بزرگترین پروژه‌های واحد تولید بخار و آب داغ در کشور را دارد.
 
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی
کوچین؛ بوی تازگی و کیفیت

از شرکت مخزن فولاد رافع (دابو صنعت) با آن مخازن سخت صنعتی به سراغ واحد تولیدی «کوچین» با مخازنی از روغن، گلوکز، فروکتوز و سرکه در سوی دیگر از شهرک صنعتی تشبندان رفتیم.

کاور و کلاه مخصوص را پوشیدیم و آی‌دی کارت بازدیدکنندگان را به گردن آویختیم و با راهنمایی «نیما تاجدار» مدیر تولید کوچین راهی بخش تولید شدیم.

در محوطه بوی سرکه پیچیده بود، از آقای تاجدار پرسیدم که بوی سرکه‌ی تازه است، او گفت: بله در مخازنی که می‌بینید ۵۰۰ تن روغن، ۲۵۰ تن گلوکز، ۱۵۰ تن فروکتوز و ۱۰۰ تن سرکه (هر کدام به صورت مجزا) داریم و تازگی آن نشان از کیفیت آن دارد.

پیش از ورود به بخش تولید از یک گیت ایمنی و بهداشت عبور کردیم که با کوچکترین اشتباهی از سوی افراد تازه‌وارد اخطار می‌داد.

تاجدار برایمان گفت که در این بخش ۴۲ هزار عدد سس بسته‌بندی از ۹ تا ۴۰ گرمی تولید می‌شود، انواع سس‌ها از مایونز گرفته تا کچاپی در کوچین تولید می‌شود.
 
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی
روزانه ۱۵۰ تن انواع سس در این مجموعه تولید می‌شود. کوچین زیرمجموعه کاله است و محصولات آن صادراتی است، ۲۵۰ کارگر مستقیم دارد، حقوق آن‌ها بالاتر از قانون کار و بین ۱۱ تا ۱۸ میلیون تومان است، فعالیت شرکت از ۷.۵ تا ۱۶ است.

محصولات کوچین ببیشتر به روسیه، عراق، افغانستان، ارمنستان، مالزی، و تایلند صادر می‎شود، به صورت هفتگی ۲۵ تن به روسیه و ۲۰ تن به عراق صادرات دارد.

او اعلام کرد: ۳۵ نوع محصول در کوچین تولید می‌شود. ۵۵ درصد از مواد اولیه آن در ایران و ۴۵ درصد از خارج تأمین می‌شود. فعلا برای تامین مواد اولیه مشکل ندارد.

مواد اولیه در این مجموعه از کیفیت بالایی برخوردار است به طور نمونه رب گوجه فرنگی با رنگ کاملا طبیعی و مایونز را با عطر واقعی در واحد بسته‌بندی سس ۹ گرمی و ۴۰ گرمی مشاهده کردیم.
 
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی
شونا صنعت؛ رویای جوانانی مبتکر و کاربلد

از شرکت نمونه کوچین به دیگر صنعت نمونه در شهرک صنعتی محمودآباد رفتیم. یک جوان دهه هفتادی به نام «رضا موسوی پور» مدیرعامل شرکت «شونا صنعت آمل» است.

روی تابلوی ورودی شرکت نوشته بود: تولیدکننده انواع قطعات و ماشین‌آلات کشاورزی، معادن و راهسازی، دام و طیور و آبزیان و صنایع غذایی.

این شرکت دانش‌بنیان که عضو پارک علم و فناوری مازندران است. در سال ۱۳۹۹ با همدلی و همراهی جوانان تحصیل کرده در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در زمینه‌های مهندسی مکانیک، برق و متالورژی و نیرو‌های با تجربه فنی در چهارچوب مجموعه کامل با تجهیزات به‌روز در زمینه ماشین‌سازی و قطعه‌سازی تاسیس شده است.

شونا صنعت، فضای کوچکی در اختیار دارد، اما در همین محوطه با ۲۰ کارگر، کار‌های بزرگی را در چرخش چرخ‌های تولید و صنعت کشور برعهده گرفته است.

مهندس موسوی پور گفته است که شرکت با ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خود را آغاز و ۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است. برای طرح توسعه نیاز به ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات و البته ۸ هزار مترمربع زمین دارد.
 
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی
این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی تشنبدان ۲۰ واحد غیرفعال داریم که نه اجاره می‌دهند و نه می‌فروشند، اشاره‌ای به مشکل تامین فضا برای شرکت خود و چند شرکت دیگر در این شهرک صنعتی گفت که انتظار می‌رود مسوولان به مطالبات واحد‌های فعال که طرح توسعه‌ای دارند توجه کنند.  

او توضیح داد که استان‌های شمالی مشتری قطعات تولیدی این شرکت هستند، بیش از ۵۰ فروشگاه ادوات کشاورزی و بسیاری از کمباین‌داران از شونا صنعت ادوات مورد نیازشان را خرید می‌کنند، لذا نیاز است تا طرح توسعه‌ای شرکت با تأمین زمین اجرا شود تا بتواند نیروی کار را حداقل دو برابر کند.

این جوان کارآفرین با اشاره به ثبت اختراع دستگاه تبدیل ضایعات کشاورزی اعلام کرد: با کشور‌های ترکمنستان و تاجیکستان در حال اخذ تفاهمنامه هستیم که این دستگاه را صادر کنیم.
 
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی
آلیما؛ ویژه در تولید پنیر

آخرین واحد تولیدی در شهرک صنعتی تشبندان که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت؛ شرکت لارین لبن پارس با نام تجاری «آلیما» است، به دلیل گرمای هوا و درخواست «محمدرضا منفرد» از مدیران این کارخانه، پرسش و پاسخ‌ها در محوطه کارخانه انجام شد.

او از آغاز فعالیت این واحد تولیدی از سال ۱۳۸۷ با سرمایه‌گذاری یک شرکت آلمانی به نام «هُکلند» گفت که تا سال ۱۳۹۳ این همکاری ادامه داشت، اما از سال ۱۳۹۴ به دلیل تحریم همکاری شرکت آلمانی قطع شد، در حال حاضر ۱۷۰ نفر به طور مستقیم در کارخانه مشغول کار هستند.

مهندس منفرد با بیان اینکه در این کارخانه فقط انواع پنیر با پایه صادراتی تولید می‌شود، از صادرات ۷۰ درصد محصولات تولیدی به کشور‌های همسایه ازجمله عراق، بحرین، آذربایجان، و ترکمنستان گفت.
 
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی
او با اعلام اینکه در شرکت آلیما مشکل بانکی و مشکل فروش نداریم، تصریح کرد: اکنون ۱۰ هزار مترمربع زمین را بعد از ۱۵ سال که در حد خرابه بوده آباد کردیم، آن را خریدیم و یک سوله را آماده کردیم، ۱۰ ماه است کار ساختمانی آن تمام شده است، اما اداره برق به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب برق را تأمین نکرده است. (البته یک پست برق و خط انتقال در دست اقدام است)

از آقای منفرد درباره موضوع اوقافی بودن برخی واحد‌های شهرک پرسیدم و اینکه گریبانگیر شرکت آلیما شده است یا خیر، این فعال اقتصادی پاسخ داد: بله. این مسئله شامل حال شرکت آلیما نیز می‌شود و هنوز حل نشده است.

به گزارش خبرنگار ما، دو سال پیش در چنین زمانی، در یکی از جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، به پیشنهاد مدیرکل بازرسی وقت استان، مقرر شده بود که کمیته حمایت قضایی در زمینه اوقافی بودن اراضی شهرک صنعتی تشبندان و چمستان و چند شهرک دیگر در دادگستری تشکیل و طرح مسئله شود، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته و موضوع روی کاغذ مانده است.

همچنین در همین نشست، رییس وقت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران تصریح کرده بود: این مشکل به سال‌های متمادی بر می‌گردد، سرمایه‌گذاران استعلام و مجوزات قانونی گرفتند و کار را شروع کردند، اما اکنون مشخص شده که بخشی از اراضی موقوفی است و صاحبان صنایع با مشکل حقوقی مواجه شده‌اند.
 
شهرک صنعتی تشبندان در انتظار تأمین برق پایدار و تعیین تکلیف اسناد اوقافی

تور رسانه‌ای یکروزه شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران پای صحبت‌های مهندس منفرد به پایان رسید، با چهار شرکت دارای برند با محصولات صادراتی و درجه یک بیشتر آشنا شدیم، آن‌ها نشان دادند که فعل خواستن توانستن است را به خوبی صرف کردند، اما برابر آنچه که اعلام کرده‌اند حالا نوبت مسوولان است تا زیرساخت‌ها را برای توسعه طرح‌های آن‌ها آماده کنند به این دلیل که هم به اشتغال و هم ارزآوری کشور کمک می‌کنند.

شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد ۱۱۸ هکتار است. ۲۱۱ قرارداد سرمایه‌گذاری در آن منعقد شده است. پیش‌بینی اشتغال آن‌ها نیز ۶ هزار و ۸۵۶ نفر بوده است.

تاکنون ۹۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است، ۳ هزار و ۵۴۰ نفر مشغول کار هستند. حجم سرمایه‌گذاری در آن ۱۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها