دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
تحلیل وقایع مدیریت شهری مرکز گلستان
شهردار گرگان در سرازیری استیضاح؟!
شهردار شهر گرگان باید به گلایه‌مندی نماینده عالی دولت در شهرستان مرکز گلستان پاسخ دهد و اگر نتواند ابهامات را روشن سازد، باید روز‌های استیضاح را به زودی در برابر خود ببیند.
آوای خزر- ابراهیم حاتمی: روز شنبه هفته جاری بود که اسماعیل نادری فرماندار گرگان به طور غیرمنتظره به صحن علنی شورای شهر رفت و گلایه‌های خود را بابت عدم پاسخگویی شهردار گرگان مطرح کرد، نادری مدعی بود شهردار پاسخ سوالاتش را نداده است.

نادری گفت که نامه‌ای را ۲۹ شهریور برای شهردار فرستاده و از او در خصوص وضعیت هتل پارتیا، نداشتن پارکینگ، تاریخ صدور گواهی استحکام و تمدید پروانه، مجوز‌ها و ماده صد و ... پرسیده، اما جوابی دریافت نکرده است.

وی ادامه داد در روز‌های اخیر قرارداد‌های هنگفتی از بسکتبال شهرداری گرگان بیرون آمد که حساسیت مردم، علما و اصحاب رسانه را فراهم کرد و با توجه به اینکه بودجه تیم از بیت المال است وظیفه فرماندار این است که از شهردار سوال کند که اصل ماجرا چیست؟

این شاید برای اولین بار باشد که فرماندار مرکز استان خودش به شورای شهر می‌رود تا جواب سوالاتش را از شهردار بگیرد و باید به این ابتکار فرماندار جوان گرگان تبریک گفت، اما شهردار گرگان روز شنبه نبود تا به سوالات پاسخ دهد!

شفاف نبودن شهردار و برخی مدیران شهری و حتی برخی از اعضای شورای شهر در خصوص مسائل شهرداری خاصه بسکتبال صدای همه را در چند روز اخیر درآورده است مخصوصا بستن قرارداد‌های ۵ و نیم میلیاردی با بازیکنانی که سال قبل نصف آن را هم نمی‌گرفتند.

حتی شوراییان خودشان را هم در این موضوع دور زدند و اعضای شورای سیاستگذاری بسکتبال عنوان کردند که از این قرارداد‌ها اطلاعی ندارند و آقایان آقاملایی و پایین محلی در اعتراض به این پنهان کاری از حضور در شورای سیاستگذاری استعفا کردند.

شهردار گرگان هفته قبل ابتدا این ارقام را کذایی و غیر واقعی خواند و تکذیب کرد، اما با انتشار قرارداد‌ها در فضای مجازی حرفی برای گفتن نداشت، اما کریم علمی رئیس هیئت اجرایی تیم بسکتبال قرارداد‌ها را محرمانه خواند و گفت که از طریق مراجع قضایی پیگیر این افشاگری خواهند بود، مهری رئیس شورای شهر هم در گفتگو با یک خبرگزاری حرفه‌ای علمی را تکرار کرد، اما در یک تناقض آشکار در صحن شورای شهر گفت که ما شفاف هستیم و چیز پنهانی نداریم.

تحلیل فضای شهرداری و شورا نشان می‌دهد که بجز یک نفر بقیه اعضای شورای شهر با شهردار نیستند هر چند دو سه نفری بسته به شرایط و منافع با او همراهی می‌کنند، در واقع امروز اگر سیدالنگی در شورا تنها مانده به دلیل رویکرد غلط و سیاست‌های اشتباه خودش است.

شهردار گرگان علاوه بر شورا نتوانسته جریان انقلابی را با خود همراه کند، اخیراً نیز شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب که اکثریت شورای شهر را در دست دارند و زعامت آن در بیت آیت الله طاهری می‌باشد انتقادات جدی به عملکرد شهرداری دارند.

سیدالنگی در ماه‌های اخیر به تنها خواسته این جریان در خصوص انتصاب یکی از چهره‌های انقلابی و جوان در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تن نداد و همچنان از فردی حمایت کرد که مدام برای او تولید هزینه می‌کند.

البته ظریفی می‌گفت اینکه سیدالنگی به شورا پاسخگو نیست به دلیل اینست که این اعضا در انتخابش نقشی نداشتند و او بعد از اینکه شهردار سابق بازداشت شد در ۲۴ ساعت در مکانی دیگر به این سمت رسید که این هم حرف قابل تاملی است.

تحلیل دیگر این است که سیدالنگی بجای چسبیدن به "جریان انقلابی و مردمی" به "ساختار استانداری" تکیه کرد، او در  این مدت هر چه "ساختار" از او خواست انجام داد و حامی مالی برگزاری همایش‌ها و جشن‌ها بود، اما در برابر خرده خواسته‌های "جریان انقلابی" کاری نکرد.

روند فعلی نشان می‌دهد که با شدت گرفتن انتقادات مردمی و جریانی سیدالنگی شهردار گرگان در سرازیری استیضاح قرار بگیرد، اما اگر کار‌های زیر را انجام دهد می‌تواند فعلا در مسند کار بماند: بهبود روابطش با شورای شهر و احترام به نظرات آنها، تعامل مثبت با فرمانداری مرکز استان، تغییر سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان و تغییر در مدیریت بسکتبال.

اگر این اصلاحات انجام نشود خود شهردار احتمال در سرازیری استیضاح قرار گرفت هر چند که استانداری گلستان به دلیل خدمات فوق العاده شهردار، سرسختانه از او حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۳/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها