دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
رییس شورای نظام دامپزشکی در گفتگو با آوای خزر:
فعالیت ۲۶۰ داروخانه دامپزشکی در مازندران
رییس شورای نظام دامپزشکی مازندران اعلام کرد: ۲۶۰ داروخانه، ۲۸۰ درمانگاه، ۱۹ آزمایشگاه و ۱۵ بیمارستان دامپزشکی در این استان فعالیت دارند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست خبری سرپرست اداره‌کل دامپزشکی مازندران به مناسبت یکصد سالگی تاسیس سازمان دامپزشکی برگزار شد. «ناصر دستوریان» رییس شورای نظام دامپزشکی استان نیز در این نشست حضور داشت.

او در گفتگو با خبرنگار ما از عضویت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در مجموعه تحت مدیریت خود گفت و اینکه در یک سال گذشته ۱۱ جلسه و در چهار سال گذشته نیز ۵۲ جلسه در ارتباط با ارائه عملکرد بهتر به جامعه هدف در این شورا برگزار شده است.

دستوریان با یادآوری اینکه در سال گذشته تعهد اشتغال شورای نظام دامپزشکی مازندران ۱۳۰ نفر بوده و همگی محقق شده است، اعلام کرد: امسال ۸۰ سهمیه برای ما در نظر گرفتند که تا کنون ۴۲ اشتغال جدید، محقق شده است.

رییس شورای نظام دامپزشکی مازندران با بیان اینکه در چهار سال گذشته، ۲۳ هزار و ۷۰۰ نامه وارده و ۸ هزار و ۴۳۰ نامه صادره به دستگاه‌های مختلف داشتیم، عدد نیمسال نخست امسال را ۲ هزار و ۷۰۰ نامه وارده و ۷۳۰ نامه صادره اعلام کرد.

او همچنین با بیان اینکه در سال گذشته پنج جلسه هیئت بدوی با بررسی ۳۳ پرونده تشکیل شده است، افزود: در مدت چهار سال نیز ۱۳ جلسه برگزار و ۱۱۲ پرونده بررسی شد.

دستوریان با بیان اینکه پاسخ استعلام ادارات دولتی و غیردولتی در یکسال بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ مورد بوده است، اظهار داشت: در مدت چهار سال نیز افزون بر ۵ هزار و ۲۵۰ استعلام صورت گرفته است.
 
فعالیت ۲۶۰ داروخانه دامپزشکی در مازندران
او همچنین از برگزاری ۱۴ دوره آموزشی در یک سال گذشته و بیش از ۵۰ دوره آموزشی در چهار سال گذشته، به عنوان دیگر عملکرد‌های شورای نظام دامپزشکی مازندران یاد کرد.

این مسوول با اعلام اینکه از ۱۴ مهرماه سال گذشته تا مدت مشابه آن در سالجاری ۵۵۳ پروانه بهره‌برداری واحد‌های دام و طیور و آبزیان صادر یا تمدید شده است، این میزان را از ۱۴ مهرماه ۱۳۹۸ تا ۱۴ مهرماه سال جاری ۲ هزار و ۳۵۶ پرونده عنوان کرد.

رییس شورای نظام دامپزشکی مازندران ادامه داد: در بخش صدور و تمدید پروانه‌های بهره‌برداری واحد‌های دامداری روستایی نیز از ۱۴ مهرماه سال گذشته تا مدت مشابه امسال ۲۸۵ مورد عملکرد داشتیم که از اول مهرماه ۱۳۹۷ تا ۱۴ مهرماه امسال نیز ۱ هزار و ۶۸۸ مورد بوده است.

او درباره صدور پروانه‌های موضوع ماده ۲ قانون نظام صنفی کشور اعلام کرد: استان مازندران در بخش دامپزشکی دارای ۲۶۰ داروخانه، ۲۸۰ درمانگاه، ۱۹ آزمایشگاه، ۱۵ بیمارستان، ۳۶ واحد اشتغال به امور درمان و ۶۵ مرکز مایه‌کوبی است.
 
فعالیت ۲۶۰ داروخانه دامپزشکی در مازندران
دستوریان تصریح کرد: در یک سال گذشته ۲۴ پروانه در بخش داروخانه، ۲۳ پروانه برای درمانگاه، ۸ پروانه بیمارستانی، ۹ پروانه در بخش اشتغال به امور درمانی و ۶ پروانه برای مرکز مایه‌کوبی صادر شده است که این رقم در چهار سال گذشته به ترتیب، ۷۸، ۸۵، ۱۲، ۳، ۲۱ و ۳۳ بوده است.

رییس شورای نظام دامپزشکی استان مازندران ادامه داد: در همین مدت ۵۳ پروانه در فعالیت‌های مربوط به داروخانه، ۳۵ پروانه در درمانگاه، ۴ پروانه در آزمایشگاه، ۳ پروانه در بیمارستان، ۷ پروانه در بخش اشتغال به امور درمانی و ۱۸ پروانه در بخش مایه‌کوبی تمدید شد که این رقم در چهار سال گذشته به ترتیب، ۱۷۹، ۹۰، ۵، ۶، ۱۰، و ۴۴ پروانه بوده است.

این مسوول اعلام کرد: به طور کلی در یکسال گذشته ۷۲ پروانه در بخش‌های مختلف دامپزشکی صادر و ۱۲۱ پروانه تمدید شده است، این رقم طی چهار سال نیز ۲۳۲ پروانه صادره و ۳۳۴ پروانه تمدیدی بوده است.

استان مازندران دارای بیشترین فعالان و بهره‌برداران در بخش دامپزشکی است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها