دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران چهارمین جشنواره ملی تحقیقاتی طبری در ساری ازتولید 6 محصوص فناوری و ثبت 12 مورد اختراع در حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد
 به گزارش آوای خزر،دکتر قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در چهارمین جشنواره ملی  تحقیقاتی طبری در ساری  با بیان این مطلب که از عوامل اصلي پيشرفت جوامع، توجه به پژوهش و تحقيق و ارج نهادن به جايگاه پژوهشگران و محققان بخصوص در جامعه دانشگاهي است گفت : دستيابي به توسعه همه جانبه بدون بهره‌گيري مناسب از يافته‌هاي پژوهشي ميسر نخواهد بود.
دکتر جان بابایی با اشاره به تولید 6 محصوص فناوری و ثبت 12 مورد اختراع در حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمینه ارائه مقالات و تحقیقات  پژوهشی ارائه شده در پایگاه ISI رتبه دهم و در رتبه بندی H-INDEX  بر اساس بانک های اطلاعاتی Scopus در سال 2015  رتبه نهم  دانشگاه های علوم پزشکی  کشور را دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به همکاری های منطقه ای  دانشگاه های علوم پزشکی  شمال کشور با توجه به آمایش آموزش عالی بخش سلامت  اظهار داشت : برنامه های راهبردی و ماموریت ویژه تعیین شده برای منطقه یک کشور  توسعه دانش و مطالعات سرطان ، توسعه پزشکان خانواده و توسعه دانش و پژوهش در خصوص گیاهان دارویی  است .
دکتر جان بابایی با اشاره به این مطلب که  دانشگاه علوم پزشکی مازندران  دارای  9  دانشکده ، 2 پژوهشکده ، 17 مرکز  تحقیقاتی ، 380 عضو هیئت علمی ، 800 دانشجوی تحصیلات تکمیلی   می باشد افزود : ساخت مجهزترین  آزمایشگاه  جامعه تحقیقات شمال  کشور ، داشتن موسسه تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی و راه اندازی مرکز رشد فناوری سلامت با جذب 11 واحد فناور و تاسیس مرکز مطالعاتی جمعیت کوهورت در استان مازندران از مهمترین اقدامات این دانشگاه در حوزه فناوری  است .
جشنواره تحقيقاتي طبري  برای چهارمين و  در سطح منطقه اي برگزار مي شودو در این جشنواره  فعاليتهاي پژوهشي و پيشرفتهاي درخشان علمی در زمينه های  علوم پایه ، علوم بالینی و علوم بهداشتی با محوريت كاربردي بودن پژوهش ها و تحقيقات جمعيتي با هدف بهره مندي مردم از نتايج تحقيقات ارائه می گردد و در این دوره از جشنواره  هفت طرح پژوهشی از میان طرح های ارسالی پس از ارزیابی توسط داوران به عنوان پژوهش های برتر شناخته شدند که بیشترین طرح های ارسالی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مازندران است . همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی در قالب 15 غرفه از برنامه های جنبی سومین جشنواره تحقیقاتی طبری در ساری بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار