دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
در گفتگو با آوای خزر عنوان شد:
دویدن از مزار حاج قاسم تا امامزاده ابراهیم آمل/ ۴۸ صعود شهدایی به بام ایران
یک ورزشکار مازندرانی که تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر را با یاد شهدای حرم دویده است، می‌گوید: به مناسبت حماسه مردمی ۶ بهمن، امسال از مزار حاج قاسم تا امامزاده ابراهیم آمل را می‌دود و البته مصمم است برای ثبت جهانی رکورد دویدن از پایین‌ترین تا بالاترین نقطه‌ی ایران.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: همه چیز از یک بنر شروع شد، تصویری از شهید مدافع حرم «روح الله صحرایی» در سال ۱۳۹۸. و این آغاز یک مسیر شهدایی شد. جرقه‌ای در ذهن کوهنورد شکل گرفت به طوری‌که هنوز به یک‌سال نرسیده، ۱۳ صعود به بام ایران را با نام شهدای حرم مازندران انجام داد.

«مسلم عابدیان» فرزند جانباز شیدالله عابدیان متولد ۱۳۶۶، یک کوهنورد و دونده حرفه‌ای است به طوری که تا کنون ۴۸ بار صعود یکروزه سرعتی به قله دماوند مرتفع‌ترین قله کشور را تجربه کرده و همگی را به نام شهدای مدافع حرم مازندران و چند شهید شاخص کشور پیموده است.

آخرین صعودش مردادماه امسال بود. به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی. در صعودهایش عکسی از شهدا را نیز به همراه دارد.

او یک دونده حرفه‌ای است و البته سرپرست دو استقامت و صحرانوردی کارگری استان مازندران. چندی پیش قصد داشت که پایین‌ترین نقطه ایران یعنی ساحل محمودآباد تا بلندترین نقطه ایران در قله دماوند را ۴۸ ساعته به نام شهید سلیمانی پیمایش کند، اما قسمت نشد.

این ورزشکار جوان، اما برنامه دیگری را در ذهنش ساخت؛ دویدن از مزار شهید سلیمانی در کرمان تا گلزار شهدای امامزاده ابراهیم علیه السلام در آمل. انتهای این مسیر یک‌هزار و ۱۷۵ کیلومتری که از ۱۱ دی ماه آغاز می‌شود، پس از ۲۳ روز به ۶ بهمن می‌رسد، روز بزرگداشت حماسه مردمی آمل.
 
دویدن از مزار حاج قاسم تا امامزاده ابراهیم آمل/ ۴۸ صعود شهدایی به بام ایران
عابدیان در حاشیه رونمایی از پوستر حماسه مردمی ششم بهمن آمل در استانداری مازندران، به خبرنگار ما می‌گوید: «از سال ۱۳۹۸ تا حالا بیشتر از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر را برای شهدا دویده‌ام، برای تمام شهدای مدافع حرم مازندران و چند شهید شاخص کشور».

عابدینی ادامه داد: «برای سال ۱۴۰۳ در نظر دارم که در ۴۸ ساعت، دویدن از پایین‌ترین نقطه ایران تا بام ایران را رکورد بزنم و این حرکت را در ترکیه و سایر کشور‌های همسایه نیز به همین صورت انجام بدهم».

او اظهار کرد: از مسوولان انتظار دارم که حمایت کنند چرا که برای ثبت این رکورد در گینس نیاز به هماهنگی‌های خاص است و هزینه‌هایی را نیز در بر دارد.

این ورزشکار جوان می‌گوید: «همه صعودهایم را با هزینه شخصی انجام دادم و انتظار دارم؛ چون کار برای شهداست دستگاه‌ها در بحث مالی مسائل را به یکدیگر پاسکاری نکنند».
 
به گزارش خبرنگار ما همایش ملی حماسه ششم بهمن مردم آمل، دوم بهمن‌ماه امسال در این شهر که به هزار سنگر معروف شده، برگزار می‌شود. این رویداد نگاهی است به حماسه مردم آمل در ۶ بهمن ۱۳۶۰ که با ایجاد سنگر در شهر مانع از هجوم نیرو‌های کمونیست و چپ‌گرا به شهر و تسلط بر مردم شدند. این حماسه جاویدان؛ ۴۰ شهید و ۱۲۰ زخمی اعم از دانش‌آموز، کارگر، کارمند و نظامی و انتظامی بر جای گذاشت و در نهایت به خروج نیرو‌های ضدانقلاب از شهر و جنگل‌های اطراف آمل منجر شد.


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها