دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
رئیس ستاد انتخابات کشور:
اقدامات انتخاباتی مازندران مطابق با زمانبندی پیش رفت/ ثبت‌نام گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات
رئیس ستاد انتخابات کشور در سفر به مازندران، اقدامات این استان در حوزه انتخابات را مطابق با جدول زمانبندی اعلام کرد و این را هم گفت که در این دوره از همه گروه‌های سیاسی در انتخابات ثبت‌نام کردند.
زهرا شریفیآوای خزر: سید محمدتقی شاهچراغی امروز پنج‌شنبه در دیدار با فرمانداران و بخشداران استان گفت: این جلسه در مورد بررسی آخرین اقدامات در حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بوده که اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است و برابر جدول زمان‌بندی کار‌های این استان به موقع و به درستی پیش رفته است.

وی افزود: امروز ۲۵ آبان‌ماه؛ آغاز صلاحیت‌ها در هیات نظارت است، هیات اجرایی در سراسر استان به وظایف خود برابر قانون عمل کردند، هیات اجرایی به‌طور مستقل مطابق قانون و استعلام پنج‌گانه و همچنین اقدامات خودشان تحقیقات محلی انجام دادند؛ تعیین تکلیف و از این مرحله عبور کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: هیات نظارت به مدت ۵۰ روز فرصت دارد هم عدم تایید و هم عدم صلاحیت و کسانی که رد شدند را برابر قانون مجددا بررسی کنند و البته بعد این مدت ۳۰ روز نیز مهلت شورای نگهبان است.

این مسوول گفت: از جمله کار‌هایی که ما موظف به انجام آن هستیم در راستای چهار راهبردی که مقام‌معظم رهبری فرمودند تعیین وضعیت شعب آرا در استان است که امروز در این جلسه بر آن تاکید شد.
 
اقدامات انتخاباتی مازندران مطابق با زمانبندی پیش رفت/ ثبت‌نام گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات
شاهچراغی اظهار داشت: مازندران جزء ۱۰ استان برتر در حوزه مشارکت در انتخابات بود و بر اساس افکارسنجی‌ها این مهم استمرار دارد البته وضعیت ما به نسبت دوران مشابه در سنوات گذشته بهتر است.

وی ظرفیت نیروی انسانی و نخبگان، فرهنگیان و ورزشکاران را از ظرفیت‌های مهم استان مازندران عنوان کرد و گفت: حوزه روحانیت نیز از دیگر برجستگی‌های این استان است که باید به خوبی از آن استفاده شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: در مراحلی از روند برگزاری انتخابات ازجمله پیش ثبت نام، ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام شده است و رای‌گیری الکترونیکی نیز در یک‌هشتم از حوزه‌های انتخابیه که تعدد کرسی دارند، انجام می‌شود.
 
این مسوول در پایان گفت: تاکنون از همه گروه‌های سیاسی برای حضور در انتخابات پیش رو ثبت‌نام کردند و حضور دارند مگر افرادی که براساس قانون ازجمله مسائل حقوقی احراز صلاحیت نشدند که البته مطابق با قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی امکان پیگیری این افراد نیز بعد از ثبت اعتراض در هیات‌های نظارت و شورای نگهبان فراهم است. 

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: