دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
معاون اقتصادی استاندار مازندران:
رتبه سوم مازندران در کاهش نرخ بیکاری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری استان به ۶.۴ درصد کاهش یافت و رتبه سوم به مازندران اختصاص یافت.

زهرا شریفی- آوای خزر، حسن خیریانپور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری استان ۶.۴ درصد است و رتبه سوم به مازندران اختصاص یافت.

وی افزود: امسال برای استان مازندران ۴۹ هزار اشتغال تعهد شد که تاکنون ۸۶.۴ درصد معادل ۴۳ هزار فرصت شغلی از تعهد در سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: بر اساس نرخ مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی مازندران ۴۶ درصد اعلام شد که این آمار در کشور ۴۱.۶ است که استان مازندران ۴.۶ درصد از نرخ متوسط مشارکت اقتصادی کشور بیشتر است.

خیریانپور به تمرکز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان استان اشاره کرد و افزود: از ۴۳ هزار اشتغال ایجاد شده ۵ هزار و ۱۵۶ اشتغال مربوط به افراد تحصیل کرده است.

وی ادامه داد: برای بهبود فضای کسب و کار استان، تاکنون ۷ جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار که ۳۰ مصوبه اتخاذ شد و بر اساس رتبه‌بندی، استان مازندران رتبه پنجم به لحاظ کسب و کار به خود اختصاص داده است.

خیریانپور عنوان کرد: از ۲۷ جلسه‌ای که تاکنون به ریاست استاندار مازندران برگزار شد ۳۸۹ جلسه مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار مازندران به شعار سال مبنی بر مهار نرخ تورم اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار ۴۳.۳ درصد کاهش نرخ تورم مربوط به استان مازندران است که متوسط کشور ۴۴.۹ درصد است که مازندران رتبه پنجم در ۳۱ استان کشور دارد.

وی افزود: همچنین استان مازندران در امنیت سرمایه‌گذاری رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

خیریانپور با بیان اینکه ۹۱ واحد راکد در سال گذشته احیاء و ۱۰۷ واحد نیمه تمام در شهرک‌های صنعتی به اتمام رسید، گفت: امسال نیز ۳۰ واحد راکد استان احیاء و به چرخه تولید برگشت.

وی افزود: ۱۹۲ واحد تملیکی بانک‌ها را داشتیم که این روند کنترل و هم اینک ۱۴۳ واحد در قالب اجاره به شرط نمایم از تملک بانک خارج و به مدار تولید برگشت.

خیریانپور یادآور شد: هفت هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی دست افرادی بود که راکد مانده و هیچ کاری انجام نمی‌شد بازپس‌گیری و به افراد واجد شرایط واگذار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران به برگزاری ۷ همایش فرصت سرمایه‌گذاری در سال گذشته در مازندران اشاره کرد و افزود: در این همایش هزار و ۱۹۳ فرصت شغلی در استان احصاء و توسط اقتصاد و دارایی استان در سایت بارگذاری شد.

خیریانپور با اشاره توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان گفت: ۹۴ شرکت دانش‌بنیان سال قبل از ابتدای سال به ۱۳۶ شرکت ارتقاء یافت و تعداد محصول این شرکت‌ها از ۵۵۰ محصول به ۶۶۰ محصول افزایش یافت.

وی از راه‌اندازی ۸ مرکز رشد و ۵ خانه خلاق در استان مازندران خبر داد و اعلام کرد: ۴ هزار ۵۳۳ نانوایی مازندران به کارت خوان تجهیز شدند.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها