دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
فرمانده سپاه کربلا خبرداد
درمان رایگان معتادان متجاهر در کمپ بابل/ پایگاه‌های بسیج؛ یاری‌رسان بهبودیافتگان
فرمانده سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه دوره درمان در کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ بابل رایگان است، گفت: این مرکز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتکار مسئولین ملی و استانی شکل گرفت و بهبودیافتگان به کمک پایگاه‌های بسیج فصل جدیدی از کار و زندگی را آغاز می‌کنند.

به گزارش آوای خزر، سردار سیاوش مسلمی امروز در گفتگو با خبرنگاران با محوریت مجموعه بازپروری (مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ) استان مازندران که با ورود سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در بابل راه اندازی شده است، گفت: افتتاح این مرکز یکی از ثمرات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این مرکز حدود ۱۰۰۰ نفر است، افزود: این مرکز در راستای تعامل و هم‌افزایی سپاه کربلا مازندران با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور در کمتر از یک سال احداث، تکمیل و آماده بهره برداری شد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه این مرکز برای معتادین متجاهر راه اندازی شده است، گفت: این مرکز با پیگیری مجدانه استاندار مازندران و همکاری جهاد کشاورزی استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این خطه از شمال کشور به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه فاز اول مجموعه بازپروری (مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ) استان مازندران با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر با حضور وزیر کشور به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: تلاش داریم با تکمیل فاز ۲ و ۳ این مرکز بتوانیم به حدود هزار نفر ارائه خدمت داشته باشیم.

سردار مسلمی از این مرکز به‌عنوان مجهزترین مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ کشور یاد کرد و گفت: ارائه خدمات این مرکز به معتادین متجاهر شامل پیش، حین و بعد از درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه حین پذیرش بیمار، خانواده‌های معتاد متجاهر تحت پوشش قرار خواهند گرفت، افزود: همچنین زمینه مهارت‌آموزی معتادین متجاهر بعد از ترک در این مرکز فراهم خواهد شد.

سردار مسلمی با بیان اینکه افرادی که در این مرکز اعتیاد را ترک می‌کنند با بهره‌گیری از تسهیلات ماده ۱۸صاحب کسب و کار و درآمد خواهد شد، گفت: بهبودیافتگان این مرکز به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج تحت پوشش قرار خواهند گرفت تا دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

وی دوره درمان در این مرکز را رایگان اعلام کرد و افزود: مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتکار مسئولین ملی و استانی شکل گرفت تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در مازندران باشیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه با راه‌اندازی این مرکز و فراهم نمودن زمینه ترک معتادین متجاهر به دنبال کاهش سرقت ناشی از وجود این معتادین در سطح جامعه هستیم، ادامه داد: قدردان همراهی و همدلی استانداری مازندران، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و دادگستری با سپاه کربلا برای راه اندازی این مرکز ترک اعتیاد هستیم.

وی با بیان اینکه در فاز نخست این مرکز حدود ۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این مرکز از جمله مراکز ترک اعتیاد است که به درمانگاه و سیستم های اُپتیکی، نانوایی، لباسشویی، کارگاه‌های مهارت‌آموزی، اتاق مشاوره، فضای سبز و ... مجهز است.

سردار مسلمی با بیان اینکه این مرکز در زمین ۱۶ هکتاری در بخش گتاب بابل احداث شد، اظهار امیدواری کرد با آغاز فعالیت این مرکز در بابل شاهد ایجاد امنیت پایدار در استان مازندران باشیم.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها