دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران
ساماندهی ۸۱ درصد از گلزار‌های شهدا در دیار علویان
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران، با اعلام اینکه ۸۱ درصد از گلزار‌های شهدای استان ساماندهی شدند، اظهار امیدواری کرد: تا آغاز کنگره شهدای دیار علویان، کار ساماندهی این مجموعه‌های معنوی و ارزشی به پایان برسد.
زهرا شریفیآوای خزر: سعید کهنسال عصر امروز شنبه در بیست‌وچهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و تبریک حلول ماه رجب، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین دغدغه‌های معظم‌له است.

وی از برگزاری کنگره «شهدای غریب اسارت» خبر داد و افزود: این کنگره در تیرماه سال آینده هم‌زمان با سالروز رجعت مظلومانه اسرا برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران شمار شهدای شناسایی شده غریب در اسارت را ۱ هزار و ۴۵۳ شهید اعلام کرد که از این تعداد ۴۴ شهید غریب اسارت مازندرانی هستند؛ البته هنوز جامعه آماری آن تکمیل نیست و کار شناسایی این شهدا همچنان ادامه دارد.

کهنسال با بیان اینکه ستاد استانی این شهدا در ۳۱ استان کشور کلید خورد، افزود: در استان مازندران نیز این ستاد از مهرماه کار خود را با کمیته ۶ گانه را آغاز کرد.

وی اعلام کرد: کنگره «شهدای غریب اسارت مازندران» ۲۹ فروردین هم‌زمان با سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

کهنسال ادامه داد: همچنین تجلیل از مادران و همسران شهدای غریب اسارت مازندران در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران، از برگزاری ۲۱ یادواره شهدای آزادگان متوفی در استان مازندران خبر داد و گفت: ۶۱ تشکل ایثارگری در مازندران فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران، از برگزاری «جشن پدران آسمانی» را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و ایثارگران مازندران عنوان کرد که در ششم بهمن ماه هم‌زمان با ولادت حضرت علی علیه السلام برگزار می‌شود.

کهنسال با بیان اینکه یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران اختصاص یافت، گفت: تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های اجرایی محقق شد که در جهت فعالیت‌های فرهنگی هزینه می‌شود.

وی از ساماندهی ۸۱ درصدی گلزار شهدای استان خبر داد و افزود: تنها ۲۱ درصد از این فعالیت‌ها در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و تلاش داریم پایان ساماندهی گلزار شهدا را به کنگره گره بزنیم.

به گزارش خبرنگار ما، در آخرین مصاحبه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعلام شده بود که یکهزار و ۵۸۶ گلزار و ۱۰ هزار و ۲۲۷ مزار شهید در استان مازندران داریم.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: