دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:
۲.۵ هکتار از اراضی وقفی مازندران به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به معرفی ۴۳ ملک موقوفی استان به طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد که از این تعداد سه گزینه در میاندورود، آمل و گلوگاه به مساحت بیش از ۲.۵ هکتار مورد تأیید قرار گرفت.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حیدری جناسمی عصر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک تقارن بهار قرآن و طبیعت اشاره‌ای به گستردگی برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان در این دو رویداد داشت که مطابق سال‌های گذشته در امامزادگان و بقاع متبرکه استان انجام می‌شود.

او اعلام کرد که حدود ۶٠٠ مسجد و امامزاده در مازندران میزبان برنامه‌های رمضانی هستند، همچنین در این ماه پر فضیلت۱٠ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان جوار امامزاده‌های شاخص استان توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقات و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح «شمیم خدمت» در ۱۲ امامزاده استان خبرداده و گفت: فضا‌هایی را در امامزاده‌های استان به افرادی که مشکلات معیشتی دارند اختصاص می‌دهیم که صنایع دستی و تولیدات خانگی را به فروش برسانند.

او با اشاره به اینکه درآمدزایی اوقاف برای امور خیریه در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: ساخت چند باب مغازه در بی‌بی زینب شهرستان گلوگاه و امامزاده عبدالله آمل آغاز شده است تا از عواید اجاره آن برای امور خیریه استفاده شود، همچنین در نظر است در یکی از امامزاده‌های نوشهر نیز این طرح اجرا شود.  

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اینکه برای رونق گردشگری مذهبی نیاز به زیرساخت‌های نرم‌افزاری هم داریم از معرفی مکانی و توصیفی امامزاده‌های استان در قالب یک نرم‌افزار به‌عنوان راهنمای گردشگران مذهبی خبر داد که به زودی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت اوقاف و امور خیریه در نهضت ملی مسکن، اعلام کرد که ۴۳ ملک را برای این موضوع به راه و شهرسازی استان معرفی کردیم.
 
۲.۵ هکتار از اراضی وقفی مازندران به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
او ادامه داد: از این تعداد سه مورد تأیید شده که یکی در گلوگاه به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع، دیگری در میاندورود به مساحت ۱ هزار و ۸۰۰ مترمربع و سومین مورد نیز به مساحت بیش از ۲۰ هزار متر مربع در آمل قرار دارد.
 
بهره‌برداری از ۵۳ باغ موقوفی شامل سیب، کیوی، پرتقال، و نارنگی که امسال از این محل ۱۲ میلیارد تومان درآمد برای امور عام‌المنفعه هزینه شده است، اختصاص ۴۸۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی اوقاف به کشت کلزا، گندم، برنج و سویا، و سرمایه‌گذاری در بخش زراعت چوب به ویژه صنوبر برای امورات خیریه، ازجمله مواردی بود که حجت‌الاسلام حیدری جناسمی نام برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود ۱۴ هزار و ۷۹۳ موقوفه در استان، اعلام کرد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۳ مورد متصرفی هستند یعنی مدیریت آن‌ها با اوقاف است.

او همچنین اعلام کرد که ۲۲ هزار و ۱۱۷ رقبه در استان مازندران داریم که در واقع مستأجر موقوفات هستند.
 
گزارش تصویری ابراهیم فلاح را در ادامه ببینید.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها