دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
در آخرین نشست شورای اداری ساری اعلام‌شد
ساری ۱۴۰۳ باید تماشایی باشد/ خداحافظی با مدیران بی‌برنامه در سال آینده
فرماندار ساری در جمع مدیران این شهرستان با تأکید بر اینکه در سال آینده با مدیران بی‌برنامه در هر سطحی که باشند خداحافظی می‌کنیم، اظهار داشت که ساری ۱۴۰۳ باید «تماشایی» باشد.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: یازدهمین و آخرین نشست شورای اداری شهرستان ساری صبح امروز ۲۶ اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام نظری فرزند مرحوم نظری خادم‌الشریعه، قبادی شهردار مرکز استان، و بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، دهیاران، بخشداران و مدیران ادارات شهرستان برگزار شد.

در این نشست، ابتدا حجت‌الاسلام شرف‌الدین نظری در سخنانی به فضیلت ماه مبارک رمضان پرداخت و از تقارن این عید با عید طبیعت گفت.

او اشاره داشت که ۱۳ فروردین مصادف با ۲۱ رمضان و شهادت امام علی علیه السلام است و انتظار می‌رود یک برنامه ابتکاری که هم شأن این روز و هم روز طبیعت گرامی داشته شود، صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام نظری با یادآوری اینکه خدمت‌رسانی به مردم عبادت و هر جایی که این خدمت صورت بگیرد محل عبادت است، گفت: اگر در کار‌ها قصد قربت مترتب باشد آن کار عبادت است و چه بهتر که خدمت به خلق و گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد.
 
ساری ۱۴۰۳ باید تماشایی باشد/ خداحافظی با مدیران بی‌برنامه در سال آینده

ساری ۱۴۰۲ با نظم و انضباط پیش رفت

محمدعلی نوبخت فرماندار ساری با اشاره به همکاری مجموعه دستگاه‌های این شهرستان و گام‌هایی که برای توسعه برداشته شده است، اعلام کرد که در سالجاری ۵۲۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف و با اشتغالزایی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ساری انجام شده است.

او اظهار داشت که تلاش داریم تا ساری را به «کرامت‌شهر» تبدیل کنیم و گرچه تا رسیدن به این مهم فاصله زیاد است، اما می‌توانیم با کمک مردم و مسوولان به آن دست یابیم.

فرماندار ساری همچنین از زحمات اصحاب رسانه در طول سال قدردانی کرد که حضور مؤثری در پوشش اخبار داشتند.

نوبخت با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ برای ساری با نظم و انضباط خاصی در بخش امنیت، پیش رفته است، افزود: تا رسیدن به توسعه پایدار در شهرستان فاصله داریم و باید تلاش و کوشش را در سال آینده بیشتر کنیم.

ساری ۱۴۰۳ باید تماشایی باشد

او در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ورود دوباره علی بابایی کارنامی به مجلس شورای اسلامی و ورود خانم عالیه زمانی به خانه ملت، اظهار داشت: مردم ساری نشان دادند که به برنامه رأی می‌دهند نه به نگاه عوام‌فریبی و پوپولیستی و باید از ۵۰۴ هزار و ۲۹۱ شهروند ساری و نزدیک به ۶۰ هزار شهروند میاندورود در انتخاب نمایندگان تقدیر کرد.

فرماندار ساری با یادآوری اینکه ۴۷.۵ درصد از واجدان شرایط رأی در ساری و میاندورود در انتخابات شرکت کردند، افزود: ساری در ۱۴۰۳ باید یک ساری تماشایی برای مردمی باشد که حضور باشکوهی را در ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند داشتند.
 
ساری ۱۴۰۳ باید تماشایی باشد/ خداحافظی با مدیران بی‌برنامه در سال آینده
مبنای ارزیابی مدیران کار و تلاش است

نوبخت با تأکید بر اینکه دوستی‌ها و رفاقت‌ها جای خود دارد، اما مبنای ارزیابی ما از مدیران فقط کار و تلاش جهادی است، گفت: اگر مدیری در هر سطح از ادارات تا بخشداری‌ها باشد، پروژه نداشته باشد و کار خود را به خوبی انجام ندهد؛ اگر مانند بازیکن تیم فوتبال تعویض شد، نباید ناراحت شود.

او اظهار داشت: تکمیل پارک سکوتپه، جاده ساری – تاکام، زباله‌سوز ساری، طرح‌های آبرسانی، طرح‌های هادی، و ... باید در سال ۱۴۰۳ به پایان برسد و این جز با همکاری و هماهنگی امکانپذیر نیست.

راه اصلی دسترسی به پل فرح‌آباد به زودی اصلاح می‌شود

فرماندار ساری درباره راه دسترسی پل فرح‌آباد که در دهه فجر افتتاح شد، تصریح کرد: در همان روز افتتاحیه اعلام کردم که راه برای ما مسئله است و با توجه به اینکه یک راه اساسی داریم و یک راه موجود، و راه اساسی به عنوان کریدور ساری به سورک باید سریعتر انجام شود، لذا راه و شهرسازی و شهرداری باید ایم مهم را به زودی انجام بدهند که مردم مشکل نداشته باشند.

او همچنین سهم اشتغالزایی در شهرستان ساری را ۸ هزار نفر اعلام کرد که بیش از این سهم یعنی تا ۱۰ هزار نفر محقق شده و ۳ هزار و ۵۰۰ اشتغال نیز پایدار بوده است.
 
درگیری دستگاه‌های اجرایی ممنوع!

نوبخت در پایان سخنان خود با قدردانی از زحمات یکساله دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی شهرستان در تحقق اهداف توسعه‌ای مرکز استان، به مدیران ادارات گفت: دستگاه‌های اجرایی حق ندارند با یکدیگر درگیر شوند و شکایت را به دستگاه‌های قضایی ببرند؛ در هر مسئله‌ای اگر به توافق نرسیدند باید موضوع را در فرمانداری بیاورند تا حل و فصل شود.
 
ساری ۱۴۰۳ باید تماشایی باشد/ خداحافظی با مدیران بی‌برنامه در سال آینده
مرکز مازندران مظلوم واقع شد

در این جلسه، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه همه باید با هم برادرانه کار کنیم، گفت: منیت‌ها فایده‌ای ندارد و باید همانند دوران جنگ در کنار هم برای سازندگی تلاش کنیم.

او با تبریک و خسته‌نباشید به دکتر عالیه زمانی دیگر نماینده ساری و میاندورود که از جامعه زنان فرهیخته مازندران است، اظهار داشت که بتوانیم در رفع بخشی از دغدغه‌های ساری و میاندورود اثرگذار باشیم.

بابایی کارنامی معتقد است که ساری به عنوان مرکز استان مازندران مظلوم است، گفت: اگر کسی نتواند ساری را به معنای واقعی درک کند، فهم درستی از مازندران ندارند.

او ادامه داد: ساری نباید وارد حاشیه شود، فقط کار است و کار و باید همت مضاعفی را برای خدمت به مردم داشته باشیم.

حوزه انتخابیه ساری و میاندورود یک شعبه ارامنه داشت

در این نشست، ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی شهرستان ساری در گزارشی از انتخابات حوزه ساری و میاندوورد اظهار داشت که نهایتا پس از تأیی شورای نگهبان، ۸۰ نفر برای نمایندگی در این دو حوزه با هم رقابت کردند.

او تعداد شعب انتخاباتی را ۴۳۷ مورد اعلام کرد که ۷۱ شعبه در میاندورود بوده است و یک شعبه هم اختصاص به ارامنه داشت.

ابراهیمی از همکاری اعضای شورای تأمین شهرستان، شهرداران ۶ گانه، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، انتظامی، سپاه، دهیاران و بخشداران، و مخابرات ساری قدردانی کرد.
 
ساری ۱۴۰۳ باید تماشایی باشد/ خداحافظی با مدیران بی‌برنامه در سال آینده
۲۸۰ مسجد شهری و روستایی در رمضان ساری فعال هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیز از فعال بودن ۱۰۰ مسجد در روستا‌ها و ۱۸۰ مسجد در سطح شهر‌های شهرستان ساری در ایام رمضان خبرداد که در کنار آن نیز ۱۳۰ هیأت خانگی فعالیت قرآنی دارند.

او ادامه داد: جلساتی در ۵۷ محله و مسجد توسط ۵۷ خواهر مبلغ در حوزه قرآن و سبک زندگی ایرانی  و اسلامی در حال برگزاری است.

ظرفیت اسکان شهرستان ساری چقدر است؟

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساری اظهار داشت: سه نمایشگاه بهاره در بوستان ولایت، سالاردره و بوستان ملل دایر است و علاوه بر آن بازارچه‌هایی در سطح شهر برپا شده‌است.

او اعلام کرد که اسکان نوروز در سال ۱۴۰۲ که از اول فروردین تا ۳۰ بهمن ماه بوده است در اقامتگاه‌های رسمی وغیررسمی ۷۴۳ هزار و ۸۱۰ نفر بوده است.

رئیس گردشگری ساری ظرفیت رسمی اسکان این شهرستان را ۱۱ هزار و ۹۷۹ نفر اعلام و اظهار داشت که ظرفیت اسکان رسمی و اضطراری نیز حدود ۱۵ هزار نفر است.
 
ساری ۱۴۰۳ باید تماشایی باشد/ خداحافظی با مدیران بی‌برنامه در سال آینده
پرونده تخلفات در حوزه صمت سه برابر شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری نیز در سخنانی با بیان اینکه حدود ۳ هزار پرونده در سالجاری صادر شده که ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، ارزش ریالی تخلفات را ۴۷ میلیارد و ۸۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

او از تشکیل ۱۵۶ پرونده قاچاق در سالجاری خبرداده و گفته که این آمار نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

رئیس اداره صمت ساری اظهار داشت که از ۱۶ اسفندماه امسال تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده (پایان ماه رمضان) طرح نوروزی و رمضان در این شهرستان برقرار است.

او از بازرسی و نظارت مستمر بر بازار شب عید و ماه رمضان گفت که در همین مدت نیز ۱۰۱ پرونده تخلف تشکیل شده است و برخورد‌ها تشدید می‌شود.

رئیس صمت ساری در پایان اعلام کرد که کالا‌های اساسی به وفور در انبار‌ها موجود است و میوه شب عید نیز تامین شده است.
 
ساری ۱۴۰۳ باید تماشایی باشد/ خداحافظی با مدیران بی‌برنامه در سال آینده
استفاده از پارکینگ‌های دولتی خیابان‌های اصلی در شیفت عصر

رئیس اصناف ساری نیز در سخنانی از نمایشگاه‌های بهاره و عرضه مستقیم کالا در این شهرستان گفت. رئیس هلال احمر ساری نیز در سخنانی از آمادگی این سازمان برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف و تأمین مراکز اسکان موقت گفت. 
 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری نیز با اشاره به اینکه ۱۰ خیابان اصلی در ساری داریم پیشنهاد داد سازمان‌ها و اداراتی که در این خیابان‌ها قرار دارند، پارکینگ‌های خود را در نوبت عصر در اختیار مردم قرار بدهند که هم درآمدزایی برای آن‌ها خواهد بود و هم مردم نسبت به اموال خود امنیت داشته و ترافیک نیز ایجاد نمی‌شود.

در پایان یازدهمین و آخرین نشست شورای اداری شهرستان ساری، از دو رأی اولی اهل ساری با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها