دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
تحقق یک مطالبه مردمی در شرق مازندران
آغاز روکش آسفالت جاده زاغمرز به نکا/ تعریض مسیر زاغمرز-تازه‌آباد مطالبه مهم مردم
ترمیم جاده زاغمرز - نکا پس از سال‌ها پیگیری و انتظار سرانجام در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ آغاز و سبب خرسندی اهالی شد، با این حال مطالبه مهم بومیان، تعریض مسیر ترانزیتی، پرتردد و پرخطر زاغمرز – تازه‌آباد است.
آوای خزر آزاده بابانژاد: مسیر‌های ترانزیتی کشور به دلیل پذیرش حجم سنگین تردد همواره در معرض آسیب هستند و عمر آن‌ها نسبت به جاده‌های با ترافیک و تردد روان کمتر بوده و هزینه نگهداری و ترمیم آن بالاست.

جاده زاغمرز به نکا یکی از این مسیرهاست که سال‌ها نیاز به روکش آسفالت داشت و نهایتاً در پایان سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز شد، و بخشی از دغدغه‌های مردم این منطقه را پاسخ داد.

در این زمینه «جمال ابوطالبی عبدالملکی» عضو شورای اسلامی زاغمرز اظهار داشت که عملیات روکش آسفالت ابتدای جاده زاغمرز به نکا به طول حدود ۳ هزار و ۲۰۰ متر سرانجام پس از سال‌ها پیگیری شورای اسلامی و دهیاری زاغمرز و حمایت و تأکید غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی آغاز و تاکنون نیمی از آن محقق شده است.

او تصریح کرد که جاده ترانزیتی زاغمرز به نکا سال‌هاست محل تردد کامیون‌های باربری و ترانسفر بین المللی به بندر امیرآباد و همچنین تردد شبانه‌روزی پرسنل شرکت‌های بزرگی، چون کشتی‌سازی صدرا، شرکت حفاری شمال، نیروگاه برق شهید سلیمی و پایانه نفتی بوده و نیز مسیر دسترسی اهالی شهرستان نکا و مسافرین و بازدیدکنندگان سایر نقاط کشور به ساحل دریای خزر و شبه جزیره میانکاله است.
 
آغاز روکش آسفالت جاده زاغمرز به نکا/ تعریض مسیر زاغمرز-تازه‌آباد مطالبه مهم مردم
این عضو شورای اسلامی زاغمرز با بیان اینکه عدم تعریض بخشی از جاده زاغمرز به نکا و تردد بیش از ظرفیت از جاده مذکور و تخریب این بخش از جاده توسط ماشین‌های سنگین همواره محل نقد مردم بوده است، گفت: رانندگان به جای استفاده از جاده رستمکلا - بندر امیرآباد ترجیح می‌دهند جهت تردد و باربری از مسیر زاغمرز استفاده کنند، این حجم از تردد علاوه بر تشکیل دست‌انداز‌های فراوان، ضایعات و حوادث جاده‌ای زیادی را برای اهالی منطقه سبب شده است.

ابوطالبی ادامه داد: بومیان منطقه جهت امورات کشاورزی و نیز جهت دسترسی به شهرستان نکا و مرکز استان مازندران برای رفع نیازمندی‌هایشان باید ریسک مخاطرات احتمالی را پذیرا شوند.

او یادآور شد: تقاضای اهالی منطقه و شورا‌های اسلامی بنا بر تعریض جاده زاغمرز به تازه‌آباد در مسیر نکا بوده و متاسفانه تاکنون محقق نشده است و پاسخ اعلام‌شده مبنی بر نبود طرح تعریض این بخش مغفول مانده و نزد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

ابوطالبی عبدالملکی در پایان گفت: اهالی زاغمرز و نمایندگان آن‌ها همچنان پیگیر و متقاضی تعریض جاده زاغمرز – تازه‌آباد هستند ضمن آنکه با قدرشناسی، شروع عملیات ترمیم و روکش آسفالت جاده زاغمرز به نکا را در لحظات پایانی سال ۱۴۰۲به فال نیک می‌گیرند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
0
0
تشکر ویژه دارم از زحمات نماینده مردمی و بدون حاشیه آقای دکتر شریعتی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها