دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
یادداشت/ مهران حسنی
صنعت گردشگری، جهش تولید و مشارکت مردم
بخش گردشگری مازندران در تحقق "جهش تولید و مشارکت مردم" می‌تواند این عزم و اراده را ایجاد کند تا با احصا موانع و ارائه راهکار‌های اصولی و منطقی برای شکستن سد‌های توسعه در استان، پیشگام باشد.
آوای خزردکتر مهران حسنی دبیر و نائب رییس انجمن گردشگری پایدار سبز مازندران: هر ساله با توجه به وضعیت جامعه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال جدید را نامگذاری می‌فرمایند. شعار‌های تعیین شده بیانگر سیاست کلان است و دستگاه ها، نهاد‌ها و متولیان اموراجرایی کشور تکلیف دارند، برنامه‌ها و طرح‌های سال را منطبق با نفس پیام برنامه ریزی و استراتژی‌ها را مشخص و به منصه اجرا بگذارند.

سال۱۴۰۳ به مانند چند سال اخیر با رویکرد اقتصادی و توجه به امور معیشت مردم"جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شد. در هر موضوعی اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... اعتماد اصل محوریست، جهت تحقق این مهم، مشارکت جامعه نیازمند این است که در نزد برنامه ریزان اعتقاد و باور به حقوق عامه و اعتماد متقابل وجود داشته باشد.

در بین موارد متعدد در جامعه آنچه که با ذات و نفس پیام تطابق کامل دارد، صنعت پویای گردشگری است؛ صنعتی با رویکرد اقتصادی، مردم پایه و محرک دیگر صنایع تولیدی و خدماتی.

استان مازندران که مقصد برتر گردشگری در کشور است، اقتصاد مردم آن وابستگی شدید به این صنعت دارد و اغراق نیست اینکه عمده شهرستان‌ها امور معیشت مردم به آن گره خورده است. از بخش‌های مهم پیام سال "موانع حضور مردم را برطرف کنیم" است.

برای حفظ، توسعه و رونق در سرمایه گذاری گردشگری و بهره برداری تاسیسات گردشگری موانع و مشکلاتی در قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه‌ها و سایر موارد اداری وجود دارد.

باید سد و مانع استفاده و بهره گیری از منابع استان که ظرفیت بالقوه مناسبی برای ایجاد امکانات و خدمات و توسعه در زمینه‌های گردشگری دریایی، روستایی، کشاورزی و مزرعه، ماجراجویانه، کوهستان، آبی، طبیعت گردی و... را دارد، شکسته شود.
 
صنعت گردشگری، جهش تولید و مشارکت مردم
شاید بار‌ها مواردی تکرار شوند، ولی عزم جدی و اراده قوی برای حل آن‌ها باید وجود داشته باشد. بنابراین"جهش تولید با مشارکت مردم" می‌تواند این عزم و اراده را ایجاد کند و منافع ملی و مشارکت مردمی را که ایجاد تحول و تغییر لازمه آن با استفاده از خردجمعی متخصصان متعهد، اندیشمندان و دانش آموختگان آشنا با ادبیات و موضوعات گردشگری، صاحبان اندوخته‌های گرانسنگ و ذی قیمت تجربه در قالب یک کمیته معتبر، با ایجاد فضای بارش فکری موانع را احصا و راهکار‌های اصولی و منطقی برای حل آن‌ها ارائه کنند.

با تامل و تعامل قطعا فرزندان دیار سرسبز این ایثار را دارند تا با دانش و همت خود نسبت به سرزمین مادری‌شان ادای دین داشته باشند.

به عنوان عضو کوچکی از این انجمن، پیشنهاد می‌دهم انجمن گردشگری پایدار سبز مازندران پیشرو و پایه گذار این مهم باشد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها