دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران:
ایجاد ۶۱ تشکل ایثارگری در مازندران
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: این بنیاد ۶۱ تشکل ایثارگری را در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است تا بتواند در جهت حل مسائل به عنوان یک کار تخصصی ایفای نقش کند.
به گزارش آوای خزر، سعید کهنسال در حاشیه جلسه شورای اداری که در استانداری مازندران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت‌هایی که در بنیاد مازندران اجرا می‌شود در قالب برنامه‌های عملیاتی و با نگاه تحولی جهت ایجاد تسهیل‌کنندگی در امر خدمت رسانی به جامعه معزز ایثارگری است.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های ذاتی ما در بنیاد شهید و امورایثارگران، ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و این فرهنگ متعالی و غنی میتواند در حوزه امیدآفرینی، موثر واقع شود و با یافتن امید، تثبیت، حفظ و ارتقای امید به‌ویژه در حل مسئله به ما کمک کند، سیاست‌های ما بر اساس استفاده از مشارکت‌ها و ظرفیت‌های مردمی بنا شده است به نحوی که در جامعه امید و رضایت‌مندی ایجاد کند.

کهنسال اذعان داشت: ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت که یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد محسوب میشود در حوزه ارائه خدمات، رویدادها، تولیدات، انتشار، ادبیات، هنر، موضوعات پژوهشی به عنوان مرجعیت بخش نظامات اجتماعی، سیاسی و ایجاد سامانه قوی از شهدا در قالب فرهنگ عمومی با کمک و همراهی دستگاه‌های اجرایی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی به سال "جهش تولید با مشارکت مردم" مزین شده است، با جدیت بیشتری دنبال شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران همچنین تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در دوسال متوالی به دلیل حضور میدانی در برنامه‌ها و دیدار چهره به چهره با خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز به عنوان دستگاه برتر شناخته شده است و این نگاه گفتمان سازی با جامعه ایثارگری جهت حل مشکل با حدت و شدت بیشتری در سال جاری استمرار خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: این بنیاد همچنین در بخش‌های مختلف مبادرت به ایجاد ۶۱ تشکل ایثارگری کرده است تا بتواند در جهت حل مسائل به عنوان یک کار تخصصی ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: ایجاد گروه‌های جهادی و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های بنیاد مازندران بوده است تا با استقاده از استعداد‌های برتر و نخبگان، خاطرات جامعه معزز ایثارگری در قالب تاریخ شفاهی به عنوان آثار ماندگار جمع آوری و ثبت و ضبط تاریخی شود.  

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها