دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸
یادداشت میهمان/ اختصاصی آوای خزر
تعامل کم‌سابقه شهردار ساری با استاندار و نمایندگان مجلس
شهردار جوان ساری از آن دست مدیران شهری است که علاوه بر تعامل مناسب با مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس، در سطح ملی نیز برای آبادانی شهر خود و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، پیگیری می‌کند.
اختصاصی آوای خزر: محمد حسین قبادی چهل و پنجمین شهردار ساری که از ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ سکان عمارت شهرداری را در دست گرفته است در چهاردهمین ماه ایفای مسئولیت خود قرار دارد این کارمند رسمی شهرداری ساری که از جمله مدیران دهه شصتی می‌باشد؛ در حوزه‌های گوناگون شهرداری سابقه فعالیت دارد.

او در ماه‌های گذشته سعی کرده است تا با تعامل و همگرایی با اعضای شورای شهر و فرماندار مرکز استان و مدیریت ارشد استان نسبت به اجرا و نهایی کردن پروژه‌های نیمه تمام اقدامات لازم را صورت دهد بطوریکه پروژه نیروگاه زباله سوز ساری با پیشرفت ۹۷ درصدی در قسمت ابنیه و ۸۹ درصدی در نصب تجهیزات در حال اجرا است هرچند شاید برخی بگویند این پروژه ملی است، ولی باید بگوییم اجرای ابعاد فنی پروژه نیروگاه زباله سوز با شهرداری ساری و سازمان بسیج سازندگی است.

پروژه پارک جنگلی سکوتپه شهید نوبخت از جمله پروژه‌هایی است که بعد از چهل سه سال مرکز استان صاحب پارک جنگلی در جنوب شهر می‌شود چرا که سابقه ندارد در ساری شاهد احداث پارک جنگلی بوده باشیم لذا این پروژه که با افتتاح آن شاهد توسعه گردشگری در مرکز استان خواهیم بود در اواخر اردیبهشت ماه همزمان با سفر رییس جمهور استان مازندران مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

پروژه پل تا پل نیز دیگر پروژه مهم شهرداری ساری است که علیرغم کمبود اعتبار دولتی بصورت شبانه روزی در حال اجراست و فاز نخست این پروژه در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ افتتاح میشود.

فاز سوم پروژه ابن شهر آشوب دیگر پروژه مهم شهرداری ساری است که با پیشرفت فیزیکی بالا توسط پیمانکار در حال اجرا است و این پروژه هم احتمال می‌رود در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار گیرد.

حضور بیست و پنجمین استاندار مازندران در دومین روز کاری خود در نیروگاه زباله سوز ساری نشان از اهمیت این پروژه برای مدیران ارشد استان و تعامل، همگرایی میان شهردار مرکز استان و استاندار مازندران دارد.

بدون هرگونه جانبداری باید بگوییم چهل و پنجمین شهردار ساری در ۱۴ ماه گذشته توانسته است به دور از حاشیه، درشت‌گویی و وعده‌های دروغین، خط و نشان کشیدن و شعار‌های پوپولیستی، و زیاده گویی آرامش نسبی را در شهرداری ساری ایجاد کند هرچند ضعف مدیریتی در همه دوره‌ها وجود داشته است، ولی پرسنل زحمت کش و خدوم شهرداری ساری نیز از شهردار جوان خود با وجود مشکلات اقتصادی و بدهی‌های چند صد میلیاردی که از گذشته باقی مانده است انتظار دارند نسبت به ارتقای سطح معیشت و رفاهشان توجه بیشتری کنند.
 
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار