دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
با هدف اصلاح امور
گشت ارشاد مسئولان آغاز به‌کار کرد/ انتصاب رئیس و معاون بازرسی قرارگاه مطالبه‌گری در مازندران
برخورد با مسئولان کم‌کار در نهاد‌های دولتی، حاکمیتی و بخش خصوصی و اصناف مازندران همگام با سراسر کشور با تشکیل قرارگاه مطالبه‌گری در قالب گشت ارشاد مسئولان آغاز شده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: «گشت ارشاد» در جمهوری اسلامی ایران را بیشتر با پلیس امنیت اخلاقی می‌شناسیم، اما مردم علاوه بر این، سال‌ها بود که خواستار برخورد با مدیران متخلف شدند؛ آن‌هایی که با عمل نکردن به تعهدات خود کار مردم را از امروز به فردا می‌اندازند و یا آن‌ها را در این اداره و آن اداره سر می‌دوانند تا جایی که خسته شده و از ادامه‌ی خواسته‌ی خود دست بردارند.

فسادهایی، چون رشوه، بی‌عدالتی و ترک فعل که در شأن مسئولان نظام اسلامی نبود و برخی مسئولان آن را مرتکب شدند؛ از دید مردم مخفی نماند و اعتراض به این وضعیت وارد مرحله جدیدی شد.

ترک فعل، و فساد مالی و اداری برخی مسئولان سبب شد تا برخورد با آن‌ها به عنوان یک مطالبه مردمی روی میز دولت سیزدهم قرار بگیرد، از این‌رو در راستای ماده ۱۶ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، گشت ارشاد مسئولان (گام) رسماً در تمام استان‌ها آغاز به‌کار کرد.

در مازندران و در پاسخ به این مطالبه، علیرضا کریمی به عنوان رئیس قرارگاه مطالبه‌گری و گشت ارشاد مسئولان مازندران از سوی بازرسی نهاد ریاست جمهوری منصوب شد و او نیز در حکمی محمدرضا نوکنده را به مدت یکسال به عنوان معاون بازرسی این قرارگاه منصوب کرد.

نوکنده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت که هدف از تشکیل قرارگاه مطالبه‌گری و اجرای طرح «گام»، در واقع اصلاح امور جامعه با ارزیابی عملکرد مدیران کل دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های حاکمیتی، بخش خصوصی، بانک‌ها و اصناف است.

او با بیان اینکه مسئول بازرسی این قرارگاه زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت دارد، از انتخاب نماینده در تمامی شهر‌ها گفت که فعالیت آن‌ها محسوس است و وظیفه ارزشیابی مدیران، همچنین اعلام عملکرد و مطالبه‌گری مردم به کارگروه استانی را دارند.

معاون قرارگاه گشت ارشاد مسئولان مازندران اعلام کرد: مسائل مربوط به فساد مالی و اداری، ترک فعل، و کم‌کاری مسئولان از تمامی شهر‌ها در هر ماه جمع‌آوری و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نوکنده تصریح کرد: مطالبات مردم از این طریق به اطلاع مسئولان می‌رسد تا در جهت اصلاح امور اقدام کنند و اگر تمکین نشد و یا اصلاحی صورت نگرفت، برخورد قانونی با مدیرانی که ترک فعل دارند، انجام می‌شود.

او در پایان گفت: شفافیت عملکرد مسئولان، سازمان‌ها و نهاد‌ها حائز اهمیت است و مردم باید در جریان فعالیت‌ها و نتیجه ارزیابی‌ها قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ما، گشت ارشاد مسئولان (گام) یکی از قول‌های انتخاباتی آیت‌الله رئیسی بود که سرانجام کلید خورد. با آغاز فعالیت قرارگاه مطالبه‌گری و گشت ارشاد مسئولان، برخی از مدیران به طور ویژه در اصفهان که سر و صدای زیادی به راه انداخت؛ جابجا شدند و البته باید یادآوری کرد که جابجایی مدیران آخرین گام بوده و پس از فرصت اصلاح، نسبت به این فعل، اقدام می‌شود.
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: