دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:
توپ را به زمین دیگران نمی‌اندازیم/ مشکلات با هم‌افزایی و تعامل رفع می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه به مشکلات فرهنگ و هنر واقفیم، گفت: این مشکلات فراوان است و توپ را هم به زمین دیگران نمی‌اندازیم اگرچه برای حل آن نیاز به تعامل بین دستگاهی داریم.
آوای خزرآزاده بابانژاد: از سال ۱۳۹۰ تا کنون، این نخستین‌بار است که  نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران با مؤسسات فرهنگی هنری و قرآنی برگزار شده است.

احسان آهنگر که کمتر از یک سال از مدیرکلی او می‌گذرد، امروز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه را به دیدار با مدیران مؤسسات فرهنگی هنری و قرآنی استان اختصاص داد و پای دغدغه‌های آن‌ها نشست.

او با بیان اینکه ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و کشورمان همواره با تهدیدات و تحریم‌های دشمنان مواجه بوده و هست، اظهار داشت که در این نبرد، جبهه جنگ نرم نیاز به کار و توجه بیشتری دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه به همه مشکلات معترفیم، اما می‌توان با مشارکت مردمی بخش مهمی از چالش‌ها را حل کرد، مؤسسات را بازوان اصلی فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: صرف صدور مجوز به این مجموعه‌ها را قبول نداریم و قطعا نظارت، ارزیابی، حمایت و هدایت باید انجام بگیرد.

آهنگر با بیان اینکه قرار نیست فرهنگ و ارشاد مجری کار باشد و نباید هم باشد و کار مؤسسات فرهنگی را انجام بدهد، تصریح کرد: مشکلات بسیار است و نیاز به یک اراده و عزم جمعی داریم و اگر اراده ایجاد شود، اعتبارات را نیز به همراه خواهد آورد.
 
توپ را به زمین دیگران نمی‌اندازیم/ مشکلات با هم‌افزایی و تعامل رفع می‌شود
 
او ادامه داد: مازندران هنوز یک همایش و جشنواره فرهنگی و هنری در سطح کلان را برگزار نکرده است، اظهار امیدواری کرد که این استان بتواند پایلوت برگزاری یک وبژه برنامه ملی با عنوان فرهنگ و هنر، و اقتصاد باشد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مشکلات زیاد است و توپ را به زمین دیگری نمی‌اندازیم و انتظار هم نداریم که مشکلات چند دهه به یکباره حل شود، چون شدنی نیست، اما حرکت ما باید رو به جلو باشد.

آهنگر بیان کرد: مسائل مربوط به اخذ مجوز، سامانه‌ها و رایزنی با ثبت اسناد را دنبال کردیم و به نتیجه می‌رسیم. حل موضوع مالیات و رفع دغدغه مدیران حوزه فرهنگ و هنر نسبت به آن را نیز با تشکیل یک تیم تخصصی پیگیری می‌کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود به رویداد هم‌افزا که همگام با سراسر کشور برگزار می‌شود، تحقق این رویداد را در تعامل دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی دانست که به معنای واقعی اتفاق بیفتد و البته اراده‌ای هم برای آن وجود داشته باشد.
 
توپ را به زمین دیگران نمی‌اندازیم/ مشکلات با هم‌افزایی و تعامل رفع می‌شود
در این جلسه حجت الاسلام علی‌اکبر درخشنده معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه فرهنگ یک موضوع به شدت کم‌بهره از اقتصاد است، اعتقاد دارد که فرهنگ برخاسته از دل مردم است و اگر این کار‌ها به مردم واگذار شود؛ استمرار خواهد داشت، اما در نهاد‌های دولتی مقطعی و سلیقه‌ای است.

او بیان کرد: شناسایی، پیش رویداد، برگزاری نمایشگاه، برنامه‌های جنبی، همکاری با دستگاه‌های اجرایی، و در نهایت پیگیری ارتباط و توسعه ایده‌ها فرآیند‌های رویداد هم‌افزا در استان هستند.

محمد غلامی رئیس گروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به اینکه ۶۰۸ مؤسسه فرهنگی تک‌منظوره و چند منظوره در مازندران فعالیت دارند، اظهار داشت که تلاش داریم نظام‌مسائل مربوط به این مجموعه‌های درخور و تأثیرگذار را رفع کنیم.
 
در همین زمینه یکی از مدیران مؤسسات معین حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت که برخی مؤسسات تنها روی کاغذ هستند و فعالیت ندارند و گاهی می‌آیند و یک قراردادی امضا می‌کنند و می‌روند.
 
توپ را به زمین دیگران نمی‌اندازیم/ مشکلات با هم‌افزایی و تعامل رفع می‌شود
در این جلسه، از احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواسته شد تا در زمینه  مالیات و ارزش افزوده به دغدغه‌های مؤسسات فرهنگ هنری و قرآنی پاسخ داده شود.

همچنین یکی دیگر از مسائل به حوزه ثبت، سامانه‌های ستاد و مباحث حقوقی اختصاص داشت که گاهی به دلیل نداشتن اطلاعات لازم از سوی مدیران مؤسسات، وارد مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

حمایت‌های اداری و تسهیلگری، پاسخگو نبودن و نداشتن اطلاعات درست و حتی پایه‌ای از سوی برخی کارشناسان و نیاز به تعاملات سازنده به ویژه از طرف دولتی، ازجمله انتقادات و درخواست‌های مدیران مؤسسات فرهنگی هنری و قرآنی مازندران بوده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: