دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:بحران محیط زیست امروز از بزرگترین چالش های کشور است وتلاش برای رفع معضلات زیست محیطی کشور یکی از اولویت های مجلس دهم می باشد.
به گزارش آوای خزر،علی محمد شاعری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار تاسف از مجروح شدن محیط بان جواد عمادی بر اثر اصابت گلوله کلاشنیکف شکارچیان در پارک ملی دنا گفت: مجلس دهم برای ایجاد زیر ساخت های قانونی لازم جهت حمایت های مالی و قضایی از محیط بانان و حل دیگر معضلات زیست محیطی آمادگی لازم را دارد.

وی گستاخی و بی پروایی متخلفانی را که با سلاح جنگی در مناطق چهارگانه جولان می دهند، از علائم فقدان اقتدار لازم در برخورد با جرائم زیست محیطی عنوان کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از ساختاری مناسب برای مدیریت محیط زیست کشور برخوردار نیست: محیط زیست کشور، امروز نیازمند وجود نهادی مقتدر است که از قدرت اجرایی و نظارتی  لازم برخوردار باشد.

شاعری، درباره فراخوان تجمع فعالان زیست محیطی مقابل مجلس شورای اسلامی به منظور درخواست رسیدگی نمایندگان به ناکارآمدی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نگرانی های این عزیزان بسیار ارزشمند و به جاست، اما این تجمع در شرایط فعلی ضرورتی ندارد چرا که مجلس دهم نسبت به كاستي هاى موجود در زمينه حفاظت از محيط زيست كشور واقف است و با توجه به اینکه بحران محیط زیست امروز از بزرگترین چالش های کشور است تلاش برای رفع معضلات زیست محیطی کشور را در اولویت قرار داده است.

نماینده مردم شرق مازندران افزود: در حال حاضر مدیریت مهمترین بحران ها و چالش ها در کشور به سازمانی سپرده شده است که از نظر قدرت اجرایی، بودجه، نیروی انسانی و تجهیزات، ضعیف ترین نهاد دولتی به شمار می رود.

شاعری یاد آور شد: بیش از پنجاه سال است که ضعف نهاد متولی حفاظت محیط زیست، مسبب بحران های تاریخی جبران ناپذیری در کشور شده به طوری که طی پنج دهه گذشته سالانه 100 هزار هکتار از جنگل ها تخریب شده است، سالانه دست کم 50 هزار هکتار به بیابان های کشور اضافه می شود، 90 در صدر از مراتع ضعیف و پوشش گیاهی در حال از بین رفتن می باشد، و ریزگردها 23 استان را فرا گرفته است، وضعیت منابع آبی در شرایط بحرانی قرار گرفته است، مصرف روزانه 800 میلیون لیتر سوخت فسیلی باعث آلودگی شدید هوا در کشور شده است، آلودگی آب دریا، باعث به خطر افتادن چرخه حیات آبزیان و اکوسیستم های دریایی شده است، خشکی تالاب هایی چون هورالظیم، هامون، ارومیه، گاوخونی و...، تغییرات اقلیمی و دیگر بحران های زیست محیطی، پایداری منابع حیاتی را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه این مشکلات و ده ها بحران دیگر که گریبانگیر محیط زیست کشورمان شده را با شعار نمی توان از پیش رو برداشت تصریح کرد: ساختار فعلی سازمان حفاظت محیط زیست هیچ نتاسبی با وظایف و ماموریت های محوله ندارد. حل این مشکل، نیازمند عزمی راسخ و تصمیمی تاریخی از سوی دولت و مجلس می باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که در بیش از 160 کشور جهان، از کشورهای پیشرفته گرفته تا کشورهای در حال توسعه و عقب مانده مثل ترکیه، عراق و حتی افغانستان مدیریت محیط زیست بر عهده وزارتخانه هایی مستقل و مقتدر با اختیارات لازم، بودجه و نیروی انسانی کافی می باشد، تشکیل وزارت محیط زیست را راهگشای معضلات زیست محیطی کشور عنوان کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با ساختار ناقص فعلی از حل مشکلات عدیده زیست محیطی کشور عاجز است چرا که نه از قدرت اجرایی و نظارتی کافی برخوردار است و نه از اعتبار مالی، نیروی انسانی و تجهیزات لازم.

وی در پایان گفت: از دولت یازدهم که همواره تاکید دارد یک دولت زیست محیطی است انتظار می رود، با اتخاذ تصمیمی تاریخی و با استفاده از تجربیات جهانی لایحه تشکیل وزارت محیط زیست را با بهره گرفتن از ایده های صاحب نظران، تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها