دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
در پي واژگوني يک دستگاه خودرو وانت نيسان در محور کوهستاني"فيروزجاه" بخش "بندپي شرقي" شهرستان "بابل"، چهار سرنشين خودرو جان باختند و پنج سرنشين ديگر آن به شدت مصدوم شدند.
به گزارش آوای خزر،در پي کسب خبري در ساعت 16 و51 دقيقه روز گذشته 23 تيرماه از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان بابل، مبني بر وقوع سانحه رانندگي در محور جنگلي فيروزجاه و واژگوني يک دستگاه خودرو وانت نيسان، ماموران بخش انتظامي بندپي شرقي سريعاً به محل حادثه عازم شدند. 

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، يک دستگاه خودروي وانت نيسان به رانندگي فردي به نام "عباس- الف " با 8 سرنشين به علت لغزندگي جاده و عدم توانائي راننده در کنترل وسيله نقليه با کوه برخورد کرد و واژگون شد.

در اين حادثه سه سرنشين خودرو در دم جان باختند و 6 نفر ديگر به شدت مصدوم و با حضور عوامل اورژانس سريعاً به بيمارستان شهيد بهشتي بابل منتقل شدند و متاسفانه با توجه به تلاش پزشکان در ساعت 6 و 26 صبح امروز پنج شنبه 24 تيرماه يکي ديگر از مصدومان اين حادثه نيز به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

به گفته کارشناسان پليس راه علت اين تصادف ، تخطي از سرعت مطمئنه و عدم توانائي راننده در کنترل وسيله نقليه ناشي از لغزندگي جاده اعلام شد.

باتوجه به آغاز فصل گرما و افزايش دماي هوا، تردد اهالي روستاها و شهرهاي مازندران و دامداران در اين ايام در جاده هاي فرعي و کوهستاني براي حضور در روستاهاي ييلاقي و مناطق خوش آب و هوا افزايش مي يابد. که ضروري است، با توجه به وضعيت نامناسب محورهاي روستايي و کوهستاني، رانندگان وسايل نقليه با سرعت مطمئنه و رعايت قوانين و مقررات راهنمائي و رانندگي در اين محور ها تردد کنند.
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها