دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
اختصاصی آوای خزر/ مدیرکل ثبت احوال مازندران اعلام کرد
مدیرکل ثبت احوال مازندران با اعلام اینکه 800 هزار تا یک میلیون کارت ملی هوشمند در سالجاری در این استان صادر خواهد شد، گفت: اعتبار کارتهای ملی قدیمی تا پایان 96 بوده که البته تا پایان 97 قابل تمدید است.


علی رجبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر، با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سالجاری، رشد جمعیتی به میزان یک‌دهم افزایش یافته است، اظهار داشت: در سه شاخصه دیگر از وقایع حیاتی این استان نیز با کاهش مواجه بودیم که به ترتیب 5 درصد در فوت، 15 تا 16 درصد در ازدواج و 8 درصد نیز در طلاق بوده است.
وی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال، 5 درصد کاهش طلاق و 10 درصد نیز کاهش ازدواج بنابر آمار اولیه به ثبت رسیده است.
** صدور 800 هزار تا یک میلیون کارت ملی هوشمند در مازندران تا پایان سال 95
مدیرکل ثبت احوال استان مازندران درباره مزایای صدور کارت ملی هوشمند و تعداد افرادی که تاکنون در این استان، توانستند کارت ملی هوشمند را دریافت کنند، تصریح کرد: کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است و این کارت، تمامی مشخصات فرد را در خود جای داده و فرد دیگری نمی‌تواند از آن استفاده کند زیرا امضای دیجیتال و اثر انگشت مالک کارت، در آن ذخیره شده است و فرد با به همراه داشتن آن به هر نقطه از کشور و جهان که سفر کند، شناسایی می شود.
رجبی در ادامه گفت: حتی اگر بنا به هر دلیلی، کارت هوشمند همراه مالک آن نباشد، هویت فرد با قرار دادن انگشت در پذیرنده‎های دارای سنسور، قابل دریافت است.
وی بیان کرد: البته دولت به دنبال این است که کارت ملی هوشمند، به‌عنوان دفترچه درمانی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: تا پایان 93، تعداد 111 هزار کارت ملی را صادر و تحویل متقاضیان دادیم، در سال 94 نیز 360 هزار کارت صادر و تحویل شد و در سالجاری، تاکنون 320 هزار کارت ملی هوشمند صادر و به متقاضیان تحویل داده شد که تا پایان امسال، قصد داریم به 800 هزار تا یک میلیون کارت افزایش یابد.



** همکاری 85 دفتر پیشخوان و 30 اداره پست با ثبت احوال مازندران
این مسئول با بیان اینکه اشتغالزایی خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال 93، 15 پیشخوان با اداره‌ ثبت احوال مازندران همکاری داشتند و هیچ اداره پستی با ثبت احوال همکاری نداشت، اما در حال حاضر 85 دفتر پیشخوان و 30 اداره پست با مجموعه ثبت احوال مازندران همکاری دارند و در 140واحد ثبت نامی موجود، اگر دو نیرو هم بکارگیری شده باشند، برای 280 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در نظر داریم که تا پایان سالجاری، تعداد پیشخوان‌ها را از 85 به 120 برسانیم و در پست نیز به جای افزایش دفتر، افزایش ایستگاه داشته باشیم.
** اعتبار کارتهای ملی قدیمی تا پایان 96
عضو شورای اداری مازندران اظهار داشت: کارتهای ملی قدیمی در حال حاضر تا پایان سال 96 اعتبار دارند، اما تا پایان 97 تمدید می‎شوند.
رجبی درباره تحویل شناسنامه های جدید گفت: تحویل شناسنامه مکانیزه به صورت یکروزه است، در مناطق محروم مانند دودانگه، چهاردانگه، چمستان، بندپی شرقی و غربی اداره مستقل داریم و در برخی دیگر مانند سرخرود نیز نمایندگی داریم که صدور شناسنامه در آنها نیز صورت میگیرد و تفاوتی با مناطق شهری ندارد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، 124 هزار شناسنامه مکانیزه صادر و تحویل متقاضیان داده شده است، افزود: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال نیز 50 هزار شناسنامه مکانیزه صادر شد و تا پایان سال به 180 هزار جلد افزایش خواهد یافت.
** ثبت به‌موقع وفات و ولادت در مازندران
وی با تأکید بر اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی خاطرنشان کرد: ثبت وفات تا 10 روز و ولادت تا 15 روز باید صورت بگیرد، تعهد به سازمان ثبت احوال کشور در این دو واقعه حیاتی، 98.5 درصد است که در مازندران در ثبت ولادت به 99.7 درصد و در ثبت فوت به 99.4 درصد رسیده‎ایم.
رجبی ادامه داد: شناسنامه ولادت، در یک یا دو ساعت صادر میشود و 100 درصد صدور آن منوط به گواهی ولادت از بیمارستان است.
مدیرکل ثبت احوال مازندران اظهار داشت: در سال گذشته 380 ثبت فوتی داشتیم که یا مربوط به سالهای قبل بودند و یا دیرثبتی داشتیم، لذا در زمینه ثبت فوتی‌ها به دلیل مطرح بودن یارانه‌ها، بطور جدی پیگیر این موضوع هستیم.



** امیرعلی و نازنین‎زهرا بیشترین فراوانی نام در بین پسران و دختران مازندران
وی درباره شناسنامه‎هایی که برای فرزند، (در صورت مشخص نبودن پدر) به نام مادر صادر میشود، گفت: در سالجاری تنها دو نفر برای چنین موردی به ثبت احوال مازندران مراجعه کردند که برای فرزندان هر دو نفر، شناسنامه صادر شد.
این مسئول درباره فراوانی نام پسران و دختران در مازندران، اظهار داشت: بیشترین نام در پسران را امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین و طاها و بیشترین فراوانی نام در دختران را نازنین زهرا، فاطمه، یسنا و فاطمه زهرا به خود اختصاص داده‌اند.
** ضرورت زنده بودن تصویر برای کارت ملی هوشمند
رجبی درباره گلایه‌مندی صنف عکاسان از گرفتن عکس توسط اداره پست و دفاتر پیشخوان برای ثبت مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند، تصریح کرد: در ادارات پست یا دفاتر پیشخوان، صنف عکاسی راه نینداختم بلکه برابر قانون عمل می‌کنیم، زیرا قانون می‌گوید که عکس پرسنلی برای کارت ملی هوشمند باید live (زنده) باشد،  و از طرفی برای تکمیل مراحل ثبت نام، 10 انگشت فرد باید اسکن شود.
وی ادامه داد: صنف عکاسان مدعی هستند که انداختن عکس live نیز کار آنهاست و می توانند تصاویر را در قالب لوح فشرده به مردم تحویل دهند، اما این کار برابر قانون نبوده و تخلف است و هم احتمال خطا در آن وجود دارد، ضمن آنکه افراد برای گرفتن عکس جدید جهت دریافت شناسنامه مکانیزه، به عکاسی‌ها مراجعه می کنند و مانعی ندارد.
مدیرکل ثبت احوال مازندران اظهار داشت: برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، 20 هزار تومان به حساب خزانه دولت میرود و 9 هزار تومان نیز برای مراحل ثبت نام به پست یا پیشخوان تحویل داده می‎شود.



** صدور 5447 شناسنامه المثنی در سالجاری
این مسئول درباره صدور شناسامه المثنی در زمان انتخابات اخیر شوراهای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: یک هفته قبل از انتخابات در اسرع وقت و خارج از نوبت شناسنامه المثنی صادر کردیم و حتی در روز رأی‌گیری نیز مواردی داشتیم که رسیدگی شد، در مجموع حدود 1800 شناسنامه المثنی در زمان انتخابات صادر شد.
وی افزود: در سه ماهه سالجاری، 5447 شناسنامه المثنی در مازندران صادر شده است.
** رونمایی از 12 سند سجلی شهدا ومفاخر مازندران در سالجاری
رجبی با اشاره به اینکه در ادارات ثبت احوال همه شهرستانها گنجینه‎ای از مشاهیر آن دیار رونمایی شده است، افزود: تاکنون 21 رونمایی از اسناد سجلی شهدا، مشاهیر و مفاخر مازندران داشتیم و در سالجاری نیز حدود 12 رونمایی از اسناد سجلی شهدا و مفاخر داریم.
عضو شورای اداری مازندران از رایزنی برای اختصاص دو ساختمان در شهرهای قائمشهر و ساری به منظور موزه‎ای برای گنجینه اسناد هویتی خبر داد که رایزنی‌هایی نیز در همین زمینه انجام شده است.
وی اظهار داشت: یکی از کارهای خوب و ماندگار که در بخش اسناد کل کشور و در مازندران افتاد؛ آرشیو الکترونیکی بوده که در مازندران نیز 5 میلیون سند آرشیو الکترونیکی شده است.
** فعال بودن 29 اداره ثبت احوال در مازندران
مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به وجود 307 پرسنل در 29 اداره تابعه ثبت احوال، گفت: اداره سی‌ام نیز در سرخرود راه‌اندازی می‌شود، البته در مناطق محروم دودانگه، چهاردانگه، گتاب، چمستان، کجور، بندپی شرقی و غربی نیز اداره مستقل داریم.
این مسئول درباره افزایش نیرو در ادارات ثبت احوال مازندران، متذکر شد: برابر چارت سازمانی نیاز به نیرو داریم اما در حال حاضر نیروی جدید بکارگیری نمی‎شود، با این توضیح که سال قبل، 57 نفر به جمع پرسنل ثبت احوال اضافه شده است.
رجبی با اشاره به ضرورت آموزش به کارکنان گفت: آموزش مجازی و حضوری به کارکنان ثبت احوال و مدیران را در طول سال داریم، پایان اسفندماه هر سال نیز برنامه‌ای را برای جلسات و کارهای سازمانی به شهرستانها ابلاغ کرده و برای معاونان و کاربران خود نیز کلاس آموزشی برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: برای امکانات رفاهی کارکنان، مرکز آموزشی رفاهی در گهرباران در حال ساخت است.
** برخورد با دفاتر پشخوان متخلف
عضو شورای اداری مازندران با اشاره به اینکه هفته‌ای دو بار از دفاتر پیشخوان و پست سرکشی می‎شود، خاطرنشان کرد: اگر تخلفی دیده شود که بر روند خدمات‎رسانی تأثیر منفی گذاشته و موجب گلایه‌مندی مردم شود، با آنها برخورد میکنیم.
رجبی ادامه داد: در هفته گذشته 12 مورد از دفاتر متخلف را تعطیل و واحدهایی که پول بیشتری از مردم دریافت کردند را ملزم به برگرداندن مبالغ دریافتی کردیم.
** شرایط تغییر سن و نام
وی در پایان درباره تغییر در نام و سن گفت: تغییر نام اگر غیر دینی به دینی باشد، بصورت آنی انجام می‎شود، در تغییر نام از دینی به غیردینی نیازمند بررسی و حکم قضایی هستیم، در فامیلی تغییرات داده نمیشود مگر اینکه زننده و نامفهوم باشد، اگر فردی با ارائه مدارک، متقاضی بالابردن سن خود باشد، این موضوع در کمیسیون مربوطه مطرح و رسیدگی میشود، اگر فردی نیز مدارکی دال بر پایین آوردن سن خود بیاورد، باید حکم قضایی داشته باشد تا در مراحل مختلف به آن رسیدگی و تصمیم نهایی اتخاذ شود.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار